SP2 zorgt voor opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Berichten
377
Hallo,

Ik had hier al een topic over, maar omdat het niet echt meer met windows xp installeren heeft te maken open ik hier een nieuwe, ik ben dichter bij het probleem.
Ik heb een 2e hands computer gekocht. De bleef met opstarten hangen tijdens het laadscherm van windows xp. Ik heb toen xp er opnieuw opgezet en dit werkte. Tot ik uitkwam bij het Service pack 2 installeren. Hierna kwamen de opstartproblemen weer. Via de veilige modus heb ik SP2 kunnen verwijderen en hij deed het weer goed. Nu doet hij het wel maar zonder SP2 en dit is toch wel een vereiste beveiliging. Weet iemand hoe dit valt op te lossen?

Alvast bedankt.
 
Ik denk toch dat het handiger is, bij 1 topic te blijven. Je hebt er nu al zoveel aangemaakt en eigenlijk ben je nog met hetzelfde probleem bezig(opstarten).
 
SP2 zou inmiddels op 99% van de pc's moeten functioneren. Wat je zou kunnen overwegen is het updaten van ALLE stuurprogrjes van ALLE op de hdd staande progjes.
Strip de pc eens totdat alleen Windows en eventueel Office op de pc staan en draai dan nog eens SP2.
Haal dus alle games en vooral ook handige / leuke en interessante tools / progjes van de pc. M.a.w. zorg voor een kale pc met een goed werkend XP systeem zonder andere progjes en ga dan nog eens SP2 installeren.
 
Door het opnieuw installeren was dit al het enigte programma, dus er valt niet veel te verwijderen.

En cash als je vindt dat dit een fout topic is, sluit hem dan maar.
 
ik ken dit probleem Firmware van je bios update en hij start door!:thumb:
 
Crash kan deze topic niet sluiten, wat het is mijn sectie niet, maar een collega moderator zal dat doen.:)


@Daancomp,

Firmware/Bios update, leg eens uit voor zover ik weet zijn dit twee verschillende dingen.
Je hebt een Bios update voor een moederbord en een Firmware update voor bijvoorbeeld optical drives, routers, modems.

Ben alleen bang dat een Bios update het probleem niet zal oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Ooh, dit volg ik niet meer helemaal. Zou u het uitgebreider kunnen uitlegen...
 
Je moet een Bios firmware update zodat hij extra functies krijgty en bugs oplost
bij ons op school gingen zo ook op sp2 overstappen en toen liep ook ales vast Firmware updat voor bios en alles draaide:thumb:
 
Doe ik dat via de site van de maker van de pc of zo? Ik heb egt geen flauw idee :S
 
Sorry, dat ik het moet zeggen, maar als je niet weet hoe je het Bios moet Flashen, dan zou ik er nog maar niet aan beginnen. Verkeerd flashen van het Bios, kan als gevolg hebben dat de pc helemaal niks meer doet.:(
 
Weet u soms een handleiding of zo waar het staat beschreven? Of kan dat niet? Ik heb egt geen flauw idee
 
Inderdaag ik zou dit door een Computerbedrijf laten doen / COmputerwinkel
 
Maar is het vrijwel zeker dat het aan de BIOS moet liggen?
 
Er zijn wel bios upgrades die voor SP2 zijn gemaakt.
Beste even op de site van de moederbordfabrikant kijken, meestal staat er wel bij vermeld welke problemen de upgrade oplost.
 
Voor de beeldvorming:
(te) oude chipset stuurprogramma's bij een AMD machine: Via drivers
(te) oude drivers voor een Intel machine
(te) oude videokaart stuurprogramma's
(te) anti virusprogramma dat resident meedraait en een update niet echt wil toestaan

Dit en nog veel andee mogelijkheden zouden, naast idd. een (te) oud bios, de oorzaak kunnen zijn.
 
Ik weet niet of iemand iets aan de specificaties van de pc kan opmerken:
Product Info link naar Compaq

De enigste verandering is uitbreiding van het geheugen; van 128 naar 256 MB.
Hopelijk kan iemand hieraan wat zien m.b.t. draaien op Windows XP. Ik zou echt niet meer weten wat nog meer te doen.
 
Tja, het is idd. een ietwat oudere machine. Daar is niks mis mee, maar je kunt je afvragen of je op die machine wel XP wil draaien. Ik denk dat je met een goede geupdate 98SE mogelijk beter af bent. (Maar goed, da's mijn persoonlijke mening)
Als je perse dat SP2 erop wil krijgen, begin dan maar eens met de Microsoft update site te bezoeken. Alles wat daar aan stuurprogramma's gevonden wordt, moet je installeren.
Daarna zou ik als ik jou was nog even bij VIA gaan kijken en bij de vidoekaart en modemfabrikant voor eventuele updates.
DAN nog eens XP SP2 proberen.
Maar goed, ik val gedeeltelijk in herhalingen.

By the way : jouw XP is toch wel een legale hoop ik.....................???
 
Laatst bewerkt:
Pasja zei:
By the way : jouw XP is toch wel een legale hoop ik.....................???

Tuurlijk is het een legale versie. Anders had ik wel ergere problemen gehad denk ik.

-------------------

Pasje zei:
Als je perse dat SP2 erop wil krijgen, begin dan maar eens met de Microsoft update site te bezoeken. Alles wat daar aan stuurprogramma's gevonden wordt, moet je installeren.
Daarna zou ik als ik jou was nog even bij VIA gaan kijken en bij de vidoekaart en modemfabrikant voor eventuele updates.
DAN nog eens XP SP2 proberen.

Ook voor de beveiliging wil ik graag SP2 erop hebben. Ik heb het al een keer geprobeerd met alle updates maar dit zal ik nu dan nog maar een keer gaan doe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan