.AVI bestand speelt niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

janklaasdiederi

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
55
ik heb 2 avi films gedownload, maar ze spelen niet af, ik gebruik K-lite mega codec 149....
bij een van de twee heeft hij Mjpg codec nodig, maar daar had ik iets van gedowwnload maar hij doet het nog steeds niet, ook niet in een divx player...., hij geeft alleen niet meer de fout aan. ook staat bij die ene de fps op 0?

bvd. jan
 
Het hoeft niet perse een divx-bestand te zijn kan ook een xvid bestand zijn of zo zijn er nog wel meer. De meeste van deze bestanden kan je afspelen met BSplayer. Om Xvids te kunnen oafspelen moet je de juiste codec hebben geinstalleerd.
 
Je kan Gspot gebruiken om te controleren welke codec er exact nodig is en deze eventueel apart downloaden. Verder moet je niet vergeten dat er nog steeds de mogelijkheid is dat de avi corrupt is.

Een corrupte avi zou je kunnen herstellen via AviFix.

Beide programma's zijn gratis.

James :)
 
ik heb hem trouwens gedownload via lime wire, ik vond het ook al raar dat het 0 fps was, maar in de divxplayer vroeg ie tog naar de MJPG codec....

kheb net dit test filmpje afgespeeld en die deed het wel gewoon... http://www.hamsterking.com/blender/3d/tghfluidtest.avi
(2 mb download - mjpeg avi)
in windows media player

misschien moet ik de fps zelf een waarde geven...? ik had ergens anders gezien wat de waarde was mijn film...
 
Het ka best zijn dat de header(s) van die avi beschadigt zijn omdat je spreeks over 0fps.
Laad die film eens in in virtualdub(downloaden via www.virtualdub.org) die geeft waarschijnlijk dan wel een foutmelding over het niet kunnen vinden van zoekpunten binnen die avi. maar zal deze waarschijnlijk wel afspelen.
Save die avi dan eens weg onder de juiste codec. Wellicht heb je dan die avi weer in ere hersteld.
 
bij gspot zegt ie dat hij het gewoon doet, wat mij wel opvalt is dat bij het renderen hij geen audio weergeeft...

met avifix "fixt" ie het , maar daarna doet ie het nog steeds niet :confused:
 
Door het opnieuw wegschrijven van de avi(met de door jou gekozen codec) wordt er gelijk een nieuwe header voor die avi gemaakt. In die header staat nl alle info die de software nodig heeft om die avi af te kunnen spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan