MPEG / VOB naar normale DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

musmiles

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
100
hallo,

Ik heb een aantal mini DVD-RAM schijfjes, vakantie filmpjes, deze heb ik omgezet naar MPEG bestanden. Nou wil deze MPEG files omzetten en branden op een normale DVD, zodat ik deze op een stand-alone speler kan afspellen.
Vraag 1: Hoe kan ik de filmpjes samen voegen dus een paar films van 4.6 GB?
Vraag 2: Hoe kan de Films omzetten naar een normale DVD


Naast bovengenoemde RAM schijfjes heb ik ook een paar mini DVD -R, met extensie VOB. Dus ik heb een gedeeldte van mijn vakantie Filmpjes op DVD-RAM en andere gedeeldte op mini DVD -R.

Vraag 3:Hoe los ik het op om hiervan nog een normale DVD van te makrn? Help

bedankt,
 
hey musmiles,

dat zou moeten kunnen met met een programma als nero vision express.
 
Hallo Mus

Je zegt DVD-RAM te hebben, welkom bij de club.

Je heb dus een speciale drive in je PC (Panasonic of LG), of jij kent een truc die ik niet ken.

LetOp:
Als je je filmpjes omzet naar Mpeg, gebruik dan wel Mpeg II met de hoge resolutie (720x568), anders is het zonde.

VOB files (dat is dus al DVD) moet een DVD speler gewoon af kunnen spelen. Eigenlijk is je vraag hoe zet ik mpg om naar vob.

Het antwoord is je hebt een programma nodig waarmee je een film kunt editten. Dat zijn er vele.

De bekendste is Pinnacle, dan heb je nog Ulead en Cyberlink.

Maar als je gewoon eens wilt kijken hoe het werkt download de trial versie van Intervideo's WinDVD-Creator, dan kan je 14 dagen kijken hoe het werkt..

Succes,

Eric:thumb:
 
Dag Eric_Daleboud,

Helaas, maar ik heb geen DVD-Ram drive in mijn PC. Wat ik wil zeggen is dat mijn DVD Camera (Hitachi) DVD-Ram ondersteunt.
bedankt voor je reactie en advies,
Dat winDVD creator, is dat een volledige versie voor 14 dagen, of..
 
Laatst bewerkt:
Dat is bij mij altijd goed gegaan

Ze zeggen dat hij maar 5 minuten kan hebben, maar bij mij deed altijd alles het.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan