DBI:mysql werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scriptman23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2006
Berichten
2
Hallo,

Ik gebruik onderstaand script:
Code:
#!/usr/bin/perl

use DBI;
use strict;

my $datasource = "dbi:mysql:database=db_msn";
my $user = "Scriptman";
my $pass = "wachtwoord";

my $db = DBI->connect($datasource, $user, $pass,) or "Error: " . $DBI::errstr;
$db->do("UPDATE msn SET status=NLN WHERE email=webmaster@extremecity.nl");
$db->disconnect();

Dit werkt niet. De database draait local en het script ook local via CMD.
Hij geeft een error message maar dat vlieg zo snel over het scherm, ik kan het niet lezen omdat CMD binnen 1sec weer sluit.
sleep(10); haalt niks uit.

Kan iemand me AUB hiermee helpen?
 
Ik heb totaal geen verstand van Perl, maar wel een beetje van SQL. Ik denk dat die een na laatste regel fout is. Als dat zo is moet het dit zijn:
Code:
$db->do("UPDATE msn SET status='NLN' WHERE email='webmaster@extremecity.nl'");
Je moet dus aanhalingstekens om de waarden plaatsen.
Ik weet niet of dit klopt, maar in SQL moet het wel zo en ik denk dat het hetzelfde is.
 
Janee dat lijkt me logisch, ik script al 2jaar met PHP, maar dan nog, ik heb gewoon het email adres vervangen in webmaster. maar hij zijkt de HELE tijd dat mijn DBI versie niet goed is, of DBD-mysql versie is weer niet goed, waarom is het nu zo moeilijk om een SIMPELE sql via perl uit te voeren?!

Edit: ErrorLog van Apache:

[Sat May 13 22:44:34 2006] [error] [client 127.0.0.1] Premature end of script headers: test.pl
[Sat May 13 22:44:34 2006] [error] [client 127.0.0.1] DBI object version 1.48 does not match $DBI::VERSION 1.50 at C:/Perl/lib/DynaLoader.pm line 225.\r
[Sat May 13 22:44:34 2006] [error] [client 127.0.0.1] BEGIN failed--compilation aborted at C:/Perl/lib/DBI.pm line 255.\r
[Sat May 13 22:44:34 2006] [error] [client 127.0.0.1] Compilation failed in require at C:/xampp/cgi-bin/test.pl line 2.\r
[Sat May 13 22:44:34 2006] [error] [client 127.0.0.1] BEGIN failed--compilation aborted at C:/xampp/cgi-bin/test.pl line 2.\r
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan