MP3 bestanden beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indalo

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Berichten
149
Als DJ werk ik met mp3’s.

Hiedoor heb ik verschillende abonnementen die ik mijn mp3 PC moet kopiëren. Deze abonnementen hebben ieder hun eigen collectie en daar zitten nog wel eens dubbel nummers tussen .

Dat kopiëren gebeurt in mappen waar nog al veel muziek in staat en het is onmogelijk te controleren op bestaande nummers. Ik heb daar nog al wat problemen mee als ik de nieuwe nummers naar een bestaande map moet kopiëren .Je heb daar bij alleen maar de opties “ Ja , Ja op alles , en Nee. Ja op alles betekend de bestanden overschrijven met de al bestaande. Waarom ook geen nee op alles vraag ik me af.

Bestaat er niet een programma of tooltje dat controleert of het te kopiëren nummer al bestaat en eventueel een selectie maakt op bestands naam en bestaand grootte. Ik raak nu nog al veel kwijt om dat het een en ander overschreven wordt

Mag ik je alvast bedanken voor de aangeboden hulp

DJ Indalo
 
Begrijp het niet goed

Voor mij spreek je in raadselen.

Als er bij die abonnementen een tool zit die die opties kent, weet ik wel een oplossing.

Kopiëer je abonnement naar een lege map (b.v. Tijdelijk)
Open Tijdelijk in verkenner.
Klik een MP3 aan,
Dan [Ctrl] + [A] (alles selecteren)
dan [Ctrl] + [C] (kopiëer)

Dan in je muziek map mergen met [Ctrl] + [V] (plakken)

Dan zegt hij bij elk bestand dat reeds bestaat iets in de geest van:
Tuusje 10 MB gemaakt 10-12-2005
Vervangen door
Tuusje 12 MB gemaakt 10-05-2006
Ja/Nee

Eric.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Even wat duidelijkheid

Beste Erik

Even wat duidelijkheid want als het zo was als jij voorstelt had ik geen problemen. Het actieve mp3 bestand bevat al meer dan 40.000 nummers. Hier van is de helft ongeveer van eigen cd’s omgezet naar mp3. Al deze nummers heb ik onderverdeel in diverse mappen naargelang hun soort b .v Modern , Nederlands , oldie’s enzovoort. Nu komen er weer 100 nieuwe bij die ik eerst naar een temp map verplaats. Daar worden ze uit gesorteerd naar die eerder genoemde mappen b.v. modern.

Als je ze nu verplaats heb je bij dubbel nummers de optie bestaat reeds dus bestand vervangen “ja “ of “’ ja op alles” Dit doe ik echter niet omdat ik niet kan controleren of dit nummer echt een dubbel is. Ik druk dus bij die verplaatsing op nee. Dit doe ik zo bij ieder nummer zo dat het verplaatsen lang duurt Als er nu ook een mogelijkheid was met “nee op alles “dan beleven na de verplaatsing alleen de dubbel nummers over .

Wat ik eigenlijk zoek is een programma waarmee ik een vergelijking kan maken tussen de hoofdmap b.v. die “ modern” en de te verplaatsen nummers. Op deze manier kan ik al op voorhand controleren of de mp3 al bestaat , want eenmaal overschreven is ze weg.

Het beheren van een groot bestand zou dus wat makkelijker kunnen op deze manier

Ik hoop dat het een en ander nu wat duidelijker is

DJ Indalo
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk

Je kiest voor verplaatsen i.p.v. kopiëren.

Denk niet dat dat veel veschil maakt.

Je zegt ik kan niet zien of hij echt dubbel is. Ik weet niet welke info jij daar voor Nodig hebt.

Zelf gebruik ik MediaJukebox.

Als je de muziek importeert of speelt, komt hij vanzelf in de Bibliotheek.
Als er dan dubbele zijn zie je dat van zelf.

Sterker nog, als jij zorgt dat je tag klopt (naam artiest, album, genre en jaar etc) kun je MJ vragen ze te bewaren in een map en met de naam die jij wilt.

Staat bij mij op:
Artiest\Album\Track# - Naam.ext
F:\Freecom\Muziek\ELO Part II\Moment Of ****h\12 - Blue Violin.mp3

Ik denk dat jij genoeg hebt aan;
Genre\Artiest\Naam.ext
ext = mp3,wma or what ever

Bestaat die naam al gaat hij verder met naam(1) en zo verder.

Wat ik dus doe met nieuwe muziek.
Ik selecteer het en kies afspelen met MediaJukebok
Ik selecteer alle nummers, en controleer bij Properties de tags.
dan save
Dan weer naar properties en in dat scherm naar tools.

Ik hoor wel.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan