Opgenomen dvd springt steeds 2 hoofdstukken terug!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo,

Als ik op mijn dvdspeler een gebrande film afspeel (met Nero) springt ie ongeveer om het kwartier precies 2 hoofdstukken terug. Waar ligt dit aan en wat kan ik er aan doen?
 
Moeten we uit je vraag opmaken dat 'ie dat met ALLE gebrande films doet, of................?
 
Da's jammer dat 'ie dat met "bijna alle" doet en niet met alle. De oorzaak wordt nu mogelijk nog lastiger te bepalen.

Zijn het door jou gebrande films of komen ze van "derden"?

Vele oorzaken kunnen debet zijn aan het probleem -> merk DVD'tje. Kijk voor de grap maar eens op de site van de fabrikant van je brander. Sommige fabrikanten geven heel expliciet aan met welke DVD's je op een bepaalde brander het meest optimale resultaat mag verwachten.

Daar ik niet weet of alle schijfjes van een bepaald (zelfde) merk zijn EN omdat ik niet weet wie ze heeft gebrand, zou ik een algemeen advies willen geven:

kopieer eens de volledige inhoud van zo'n "foute" DVD naar je harddisk en brand de film dan eens opnieuw op een schijf waarvan je weet dat 't goed werkt : bijvoorbeeld een RW'tje.
 
Laatst bewerkt:
Ik brand ze op dezelfde rw's als die ik in mijn dvd recorder gebruik.........
 
En op een andere DVD speler (bv bij de buren)?
 
Ik heb toevallig gisteren een gebrande film op een andere speler gekeken en daar deed ie het niet. Ik ga hem zo even uitproberen op de 1e speler, ik laat het weten.
 
Nou het ligt dus aan mijn dvd-speler! De zelfde dvd doet het in de slaapkamer wel goed. Het rare is alleen dat andere films er geen last van hebben in de dvd in de woonkamer. Zou het helpen om hem schoon te maken? Ik heb zo'n schoonmaakcd voor cd-spelers, kan ik die ook in mijn dvd-speler gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan