Draadloos netwerk: 1e verdieping naar begane grond

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
219
Ik wil draadloos internet op mijn kamer. Eerst ff de situatie beschrijven:

Op de begange grond staan twee computers die verbonden zijn met een router (van sweex... ) die is weer verbonden met de modem (speedtouch 510. Nu moet ik dus een nieuwe router aanschaffen.
Deze moet wel passen op de huidige twee computers! En moeten ook gewoon met dezelfde kabels op de router aan worden gesloten, want er zit geen draadloze netwerkkaart in die computers.

En ik ga dus een nieuwe pc kopen bij www.azerty.nl en die komt boven op mijn kamer te staan, op de eerste verdieping. Dan moet ik dus een draadloze netwerkkaart aanschaffen... waar moet deze aan voldoen? En hij moet natuurlijk wel bij de router passen!

Wat kan ik dan het beste kopen? Het moet niet te duur worden, 20 euro voor een kaart en 40 voor een router vind ik al heel wat eigenlijk want de pc kost ook best veel.

En ik wil geen gedonder met m'n ouders, want het internet moet wel gewoon goed blijven werken op de computers beneden, als er straks dus een nieuwe router in komt.

En is het veel werk om dat te installeren? Of kan ik gewoon de nieuwe router direct op de plaats van de oude doen? En doet internet het dan gelijk al...

Nouja kheb hier dus niet zoveel verstand van, zouden jullie mij uitleg en tips willen geven?

(ik wil het liefst alles bij www.azerty.nl kopen, want dan doe ik het tegelijk met de bestelling van m'n pc)
 
Voor dat geld heb je daar geen nieuwe router dus zal je aan een accesspoint moeten denken die je weer aansluit op de bestaande router. Voor ongeveer 22 euro heb je een pci wireless kaart die je dan in de pc aansluit. Het instellen is verder niet zo lastig. Meestal wordt er een goede beschrijving bijgeleverd
 
Net andersom. Het accesspoint is de verzender en je netwerkkaart de ontvanger
 
m@rio zei:
Net andersom. Het accesspoint is de verzender en je netwerkkaart de ontvanger

Oke! Dus jij raad aan om een accespoint te kopen en geen nieuwe router.

Die accespoint heeft geen gevolgen voor het internet op de andere twee computers toch?
 
Als je niet meer uit wilt geven dan 40 euro dan is zo'n accesspoint een logische oplossing en voor de andere pc's heeft het bijna tot geen effect in de snelheid tenzij je op de nieuwe pc veel wilt gaan downloaden etc
 
m@rio zei:
Als je niet meer uit wilt geven dan 40 euro dan is zo'n accesspoint een logische oplossing en voor de andere pc's heeft het bijna tot geen effect in de snelheid tenzij je op de nieuwe pc veel wilt gaan downloaden etc

Ik ben van plan redelijk veel te downloaden. Muziek en films...

Dan gaat de snelheid op de andere pc's dus achteruit? En als er op de andere pc's veel word gedownload heeft dat dan effect op mijn computer?

En kan ik dan mijn computer op één of andere manier voorang geven ofzo?

Wat is het voordeel van een nieuwe router t.o.v. een accespoint?
 
Oh nog ff wat...

Zo'n acces point sluit je toch gewoon aan op de huidige router? Zo simpel is het toch? Of moet je de acces point met nog meer apparaten verbinden?

En dan kan je internetten op de pc met de draadloze netwerkkaart? Of komt er nog meer bij kijken
 
Je moet niet vergeten dat je nu je internetverbinding moet delen met 3 pc's dus qua snelheid merk je natuurlijk wel wat.

Een accesspoint sluit je aan op je router en je zult nog wat moeten instellen maar dat staat in de handleiding en zou het moeten werken
 
Sorry mario... ik was dit topic kwijt! vergeten email notificatie aan te klikken!

maare ik ben bang dat het signaal van de router nooit sterk genoeg is, want hij moet door een paar deuren en gewapend beton, en er staat een draadloze telefoon op 2 meter vandaan en die kan absoluut niet verder :S

Zijn er nog andere opties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan