Digitale foto's zijn niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjverzijl

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
21
Voor het eerst zijn een aantal digitale fotobestanden niet, of na een lange tijd, slechts gedeeltelijk te openen. Ik heb diverse viewers en bewerkingsprogramma's geprobeerd,
steeds met bovenstaand resultaat. Iemand nog sugesties, of nog liever, een oplossing?
 
Doe er maar een als (.jpg) bijlage, dat "kijkt" makkelijker, dan kun je ook een betere reactie krijgen als zonder voorbeeld, want dat blijft een beetje koffiedik kijken.
 
Voorbeeld

Goed idee, had ik niet aan gedacht, dus bij deze................

[10 minuten later...........]

Helaas, ook dit lukt niet.
Ik vrees dat deze foto's verloren zijn.
 
Wat bedoel je met "lukt niet" ? Je kan toch zo'n niet te openen ding als .jpg bijvoegen (vanuit de verkenner)
 
Ik krijg na "Beheer Bijlagen" het bekende vester -->
"De pagina kan niet worden weergegeven. De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Enzovoort.
Ik weet niet hoe ik anders een bijlage mee kan sturen.

Groeten,
 
wjverzijl zei:
Voor het eerst zijn een aantal digitale fotobestanden niet, of na een lange tijd, slechts gedeeltelijk te openen.
Bedoel je daarmee net gemaakte foto's of foto's die je al langere tijd op je harddisk hebt staan?

In het eerste geval ligt het waarschijnlijk aan de geheugenkaart van je camera. Open eens een foto in wordpad en kies in het menu beeld > opties > tekst: terugloop volgens venster. Als je grote blokken van 1 teken vindt zijn dat beschadigingen.

Een bijlage mag maximaal 100KB zijn, probeer het anders met http://www.imageshack.us/


Vr.Gr. Egel.
 
Het zijn inderdaad foto's die net van de geheugenkaart komen.
Het openen in wordpad gaat ook niet (foutmelding bij 15%) en met
Imageshack krijg ik weer dezelfde foutmelding als hierboven.
(De pagina kan niet worden weergegeven)
In elk geval bedankt voor je suggesties.
 
Ja, oke, maar wacht even............

Ik vergelijk het even met mijn eigen situatie: een op de camera staande foto kan ik bekijken terwijl deze nog op de camera staat (geheugenkaart dus ook nog in de camera). Dit kan natuurlijk alleen maar als ik de USB kabel op mijn cameraatje heb aangesloten.
Vervolgens "sleep" ik in de verkenner de foto's van de "camera" naar een map op de hdd van de pc.

Als jij de foto's nog wel kan bekijken terwijl de camera aan je pc hangt, dan ben je er ook (toch?) Je kan dan de foto op je beeldscherm met een rechtermuisklik "opslaan als".

Of treedt je probleem al op terwijl de foto's nog op de kaart staan terwijl de camera aan je systeem hangt?

Of werk je met een cardreader?

ALS de camera aan de pc hangt en je kunt de foto's zien op je scherm, dan ben je er (zie rechter muisklik hierboven)
 
Ik heb de foto's via een cardreader overgezet naar naar de HD.
De miniatuurweergaven in Mijn Afbeeldingen zien er goed uit.
Het gaat pas mis met sommige foto's als ik ze wil openen.
En zelfs inpakken met bijvoorbeeld Winrar gaat ook niet.
Kortom, ik weet het niet meer.
 
als de miniatuurtjes goed zijn, dan moet je er ook een als bijlage kunnen bijvoegen (mits niet groter dan 100 Kb)
 
Laatst bewerkt:
Lukt het om de naam van een foto te veranderen? En staat de extensie weergeven aan?

Er kan weleens iets raars gebeuren als er een spatie voor de punt van de extensie terechtkomt. Als "abc .jpg"

Of als er vreemde tëkêñs in de bestandsnamen komen. :)


Vr.Gr. Egel.
 
Laatst bewerkt:
De naam veranderen is geen probleem, en ook de extensie staat aan.
Ik heb de spaties uit de naam gehaald en nu kan ik de file wel comprimeren,
alleen kom ik niet beneden de 100Kb.
 
En openen of bekijken lukt nog steeds niet? Of uploaden naar http://www.imageshack.us/

Heb je de harde schijf al eens gecontroleerd?

Heb je XP met SP2 en is de harde schijf NTSF of Fat32 indeling?


Vr.Gr. Egel.
 
Ik heb XP met SP2 en de harde schijf is NTSF ingedeeld.
Ik heb een progamma gevonden om de leeggemaakte SD kaart
weer te kunnen lezen; ook hier waren de foto's al niet goed,
dus aan mijn HD ligt het niet neem ik aan
 
Ik ben idd. bang dat het gameover is v.w.b. die foto's.
Je kan de "bovenkant" nog redden, maar dat wist je al neem ik aan?
Oorzaak: gokje : SD kaart is beschadigd / corrupt en moet geformatteerd worden ?

(Ik heb de foto gezien en denk dat het belangrijkste er nog op staat : het hoofd)
 
Bedankt Pasja, ik denk idd. een kwestie van redden wat er te redden valt.
Ik ga in ieder geval eerst die SD kaart eens formateren en dan lukraak wat
foto's maken om te kijken of het probleem in elk geval voor de toekomst
verholpen is.
Nogmaals: Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan