DVD Shrink probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank57

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Berichten
185
Hoi
Ik heb een nieuwe pc en een paar dagen terug heb ik een dvd gebrand met dvd shrink met succes, nu wilde ik gisteren weer een dvd branden met dvd shrink en als ik dan op open disc klik verschijnt er deze melding:
ddddddd2ca.png


Ik snap dit niet omdat het eerder wel gelukt is, ik heb toen systeem herstel uigevoerd en toen werkte het wel weer. Later heb ik de pc een uur uitgezet en toen ik hem weer aanzette. wilde ik even testen of dvd shrink nog werkte maar nee dus, weer diezelfde melding.

Via google kwam ik erachter dat je een ASPI driver van Adaptec nodig hebt, maar eerst werkte het dus zou die driver toch geinstaleerd moeten zijn dacht ik.

ik heb een site gevonden waar ik het kan downloaden maar weet niet of het de goeie driver is, en hoe ik het moet instaleren, ik durf niet zo maar iets te installeren hier die link:

http://tweakers.net/meuktracker/1674/Adaptec-ASPI-Layer-4.70.html

Hier nog iets over ASPI
http://forum.digital-digest.com/showthread.php?s=&threadid=45464

die melding die op die site staat is dezelfde die altijd verschijnt als ik een dvd plaats, en met dvd shrink wil openen, allleen blijf ik het raar vinden dat het eerst wel werkte en later niet meer, ik kan slechts elke keer systeemherstel uitvoeren.

Graag U hulp
Bvd, Frank
 
ik zou gewoon de ASPI driver van Adaptec instaleren misschien is er een dll beschadigt.
verder kan het geen kwaad om dat dus ff te doen.
 
re dvd shrink

je moet de dvd eerst met dit programma SetupDVDDecrypter_3.5.4.0.exe [op je hardschijf zeten en dn branden met shrink
 
??? kan ook met nero hoor maar als die een ASPI driver van Adaptec fout aan geef,
heb je aan dvd decrypter ook niet veel die gebruik ook de ASPI driver namelijk.
 
jackdefles zei:
je moet de dvd eerst met dit programma SetupDVDDecrypter_3.5.4.0.exe [op je hardschijf zeten en dn branden met shrink
het lukte eerst ook zonder DVDDecrypter, ik heb een paar backups gemaakt, met dvd shrink maar ik weet niet welk programma van Nero7 ik moet gebruiken, want er zijn verschilende programma's om dvd's te maken.
DVDDecrypter kom ik echt niet wijs uit, je hebt 2 opties, DVD en Decrypt, en ik weet ook niet welke mode ik moet gebruiken. File F IFO of ISO.
Ik heb nog noit eerder dvd's gebrand omdat ik op mijn oude pc geen dvd brander heb, dus is allemaal nieuw vor mij.
 
virtuosa zei:
??? kan ook met nero hoor maar als die een ASPI driver van Adaptec fout aan geef,
heb je aan dvd decrypter ook niet veel die gebruik ook de ASPI driver namelijk.
Dat is het gekke ik heb met dvd decrypter wel een backup van een dvd kunen maken zonder die foutmelding, maar ik snap dat hele programa niet.
Dus dan zou ik die ASPI driver wel hebben, maar alleen bij dvd shrink krijg ik die melding.
 
virtuosa zei:
ik zou gewoon de ASPI driver van Adaptec instaleren misschien is er een dll beschadigt.
verder kan het geen kwaad om dat dus ff te doen.
kan ik deze installeren
http://tweakers.net/meuktracker/1674/Adaptec-ASPI-Layer-4.70.html zonder problemen?
het is een zipbestand, moet ik voor unzip of runzip kiezen, en waarnaartoe moet ik dat instaleren of gaat dat vanzelf?

ik heb ook nog een andere versie gedownload de 4.71, die is nieuwer denk ik
heb nog een nieuwere gevonden de 472
 
Laatst bewerkt:
virtuosa zei:
probeer de nieuwste dan maar 4.72
ik klikte op die 472 en kreeg gelijk de melding dat die geinstaleerd was en de pc opnieuw moets opstarten, dus zal wel goed zijn hoop ik, ik ga gelijk testen.
 
vreemd probeer anders eens een uninstal van dvd schrink en herinstaleer het weer
 
virtuosa zei:
vreemd probeer anders eens een uninstal van dvd schrink en herinstaleer het weer
ik had het gisteren al gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd zonder reslutaat.
Het gekke is dat Nero 7 ook ASPI gebruikt,, DVDDecryper werkt ook,ik had de zoekoptie van windows gebruikt en ASPI ingetypt en toen zag ik dat ASPI het ook in Nero7 staan.

DVDDecrypter bergrijp ik niks van zoals ik al zei,
 
Laatst bewerkt:
nero heb zijn eigen ASPI drivers daarom kan je ook met nero branden zonder,
extra ASPI layer te instaleren.
maar is het probleem nu alleen met het branden of ook met bevoorbeeld iso maken van de dvd
 
virtuosa zei:
nero heb zijn eigen ASPI drivers daarom kan je ook met nero branden zonder,
extra ASPI layer te instaleren
aha vandaar, maar ik vond dvd shrink een makkelijk en handig programa, kan ik van dvd decrypter niet zeggen.

ik zie in apparatbeheer bij dvdbrander en dan bij regio dat er geen actieve regio is geselecteerd en bij dvdspeler heb ik die op nederland gezet regio2.
Was ook iets raars gisteren met dvd shrink, toen het nog werkte, ik plaatste een dvd en toen gaf dvdshrink aan dat de regiocode niet goed was van dvdstation, er werd gevraagd of het aangepast moest worden en heb op oke geklikt, terwijl de dag ervoor diezelfde dvd geen melding gaf over regicode.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik de alle 2
maar je kan ook DVDFab Decrypter proberen er is een gratis/platuim/gold versie van.
platuim en gold moet je voor betalen maar de gratis versie is ongeveer gelijk aan dvd shrink.
 
Laatst bewerkt:
virtuosa zei:
ik gebruik de alle 2
maar je kan ook DVDFab Decrypter proberen er is een gratis/platuim/gold versie van.
platuim en gold moet je voor betalen maar de gratis versie is ongeveer gelijk aan dvd shrink.
waar kan ik die downloaden, en is het een makkelijk programa, want als het zoiets is als dvddecryper ben ik even ver.
Ik ga 's googlen op DVDFab Decrypter

deze vond ik:

http://www.pcmweb.nl/section.jsp?id=1088634
 
Laatst bewerkt:
virtuosa zei:
je kan hier de laaste versie downloaden gratis.
het is aan te raden om steeds even te kijken voor een update
http://www.dvdidle.com/download.htm
Ik heb die van die ene site al geinstalleerd en is ok in het nederlands, maar als die nu klaar is met die backuk maken opent dan ok vanzelf de dvd brander zoals in dvd shrink??? zodat ik gelijk kan branden, trouwens hij maakt een voledig backup en met dvdshrink heb je de optie om dingen weg te laten.
Je hebt dus geen mogelijkheden, zoals bij dvd shrink, hij heeft maar 1 modus "copieer volledige schijf"

deze heb ik dus: DVDFabDecrypter29

ik weet ok niet welke ik moet kiezen van die site die je me gaf, anders download ik die ook even.
 
Laatst bewerkt:
kiezen is helaas in de gold en platuim niet in de gratis versie.
wel kan je kiezen om alleen de hoofd film te doen:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan