Voor mij onbekende bestandsnamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blokwind

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
78
Nadat ik uit een nieuwsgroep alle rar's voor een DVD had gedownload heb ik ze uitgepakt en blijken er 3 bestanden te ontstaan: "I00-bestand" en "I01-bestand" van beide 2 gB en een MDS-bestand van 5 kB. Ik begin de aardigheid van de binaries te ontdekken maar hier kom ik even niet verder mee. Graag uitleg.

Groet,
M.
 
De grote bestanden hebben *.I00 en *.I01 als extensie, de kleine *.MDS
 
Het is gelukt de bestanden met Alcohol 120% op een DVD te zetten. Ik had inmiddels al ontdenkt dat het hier om een soort image bestand ging en had dus als eerste "Image Brand Wizard" opgestart. Deze was tevreden met het MDS bestand en de beide andere bestanden werden in ongeveer 3 kwartier op de DVD gezet. Helaas is de gebakken DVD niet door mijn 2 DVD-spelers, noch door de pc weer te geven. "No Disc" en "Error on Disc" zijn de meldingen. Ook in de Windows verkenner is niets te zien van de inhoud van het schijfje. Ondanks het succesvol branden kan ik dus nog niet naar het optreden van Bruce Springsteen in Amsterdam kijken. Nog tips?

Dank,
M.
 
Ik zit zojuist met het zelfde probleem maar ik heb er ook meteen al een oplossing op.

Je kunt de bestanden met het programma Winimage omzetten naar de normale bestandsindeling van een DVD.

In Winimage:
File=> open=> bestand met de extensie .i00 aanklikken.
Dan Image=> extract=> extract with pathname aanvinken=> browse aanklikken en de map selecteren waar je de bestanden naar toe wilt kopieren en als laatste OK aanklikken.

Ik gebruik het programma Winimage al een tijdje, meestal voor het omzetten van .ISO-bestanden zodat je eerst kunt zien wat je binnengehaald hebt voordat je hem op DVD brand.

Laat me maar even weten of het je gelukt is.

Gr. Jeroen
 
Bedankt voor je oplossing. Ik ga Winimage proberen als ik weer een iso heb.

Groet,
M.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan