Chatbox maken in JAVA

Status
Niet open voor verdere reacties.

RelatedHack

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Berichten
72
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een chatbox kan maken in JAVA ?
Ik heb totaal geen kennis van deze taal en ik zou graag als begin daaraan beginnen :)

Een gratis chatbox geef ik geen voorkeur aan want ik heb een hekel aan al die reclame en je kan er niets aan modificeren...

Iemand tijd om even uitleg te geven ?
 
Kun je uberhaupt programmeren? Anders is het een hele opgave om een chatbox te maken. Je zult eerst de basis moeten leren, dan netwerkcommunicatie, GUI's, ... Is dus niet zomaar even gedaan.
 
1 - Koop een boek over java
2 - Werk dit boek door
3 - Koop een boek over een server-side script taal (php, asp, java/jsp)
4 - Werk dit boek door
5 - En voila
 
dropl zei:
1 - Koop een boek over java
2 - Werk dit boek door
3 - Koop een boek over een server-side script taal (php, asp, java/jsp)
4 - Werk dit boek door
5 - En voila

Zijn er geen Online Tutorials over JAVA ? ja toch ?
Met PHP en MySQL kan ik al vrij goed overweg...
Het is precies overal hetzelfde...kopp een boek...leer eerst iets voor je wat vraagt...
Volgens mij is het hier toch bedoeld om te hepen ? Toch niet om commando's te geven aan iemand waar hij niets van kent ?
 
Ik wil je best helpen, maar dan zul je toch eerst zelf met iets moeten komen. Voordat je aan een chatbox kunt beginnen heb je toch wel echt minstens een basiskennis van Java nodig.
Tutorials op internet weet ik zo niet. De site van sun, http://java.sun.com, bevat wel veel voorbeelden van allerlei onderwerpen. En anders biedt google ook vaak uitkomst.
 
Ik sluit me hierbij aan. Het is een help forum en niet een geef mij code voor forum. Het is helemaal niet zinnig op dit moment om ook maar enige code hier neer te zetten, aangezien je aangeeft geen kennis van java te hebben..

Boek kopen hoeft niet maar verdiep je eerst een in object georienteerd programmeren. Oefen ermee en niet alleen er over lezen.

Daarnaast vraag ik mij af of je niet beter een bestaand script kunt pakken, want het wiel opnieuw uitvinden is natuurlijk een beetje overbodig.
 
snabbi zei:
Ik sluit me hierbij aan. Het is een help forum en niet een geef mij code voor forum. Het is helemaal niet zinnig op dit moment om ook maar enige code hier neer te zetten, aangezien je aangeeft geen kennis van java te hebben..

Boek kopen hoeft niet maar verdiep je eerst een in object georienteerd programmeren. Oefen ermee en niet alleen er over lezen.

Daarnaast vraag ik mij af of je niet beter een bestaand script kunt pakken, want het wiel opnieuw uitvinden is natuurlijk een beetje overbodig.

En waar vind ik dan zo'n script ???
Ik leer niet uit boeken...
Ik bekijk scripts...ik haal stukjes code uit de script en zien wat het dan doet...
Zo heb ik m'n HTML en PHP/MySQL ook geleerd...(ben met PHP nog bezig...)
Ik heb wel een beetje kennis van Javascript maar dat is wss niet gebruikelijk bij die chatbox ?
 
Op zich is je manier van leren een zeer goede en ik zou dat ook zeker stimuleren voor zaken als perl php (my)sql en dergelijke. Alleen voor talen als java en c++ niet. Hier moet je naar mijn mening eerst een solide basis in je vingers hebben om te weten waar het over gaat.

In java komen bijvoorbeeld zaken voor als inherintance, abstracte methoden, interfaces. Leer het verschil tussen private, public en protected. Leer het concept van objecten. Als je dat een beetje kent, kijk dan naar scripts en hoe je zaken moet runnen met main methoden enzo.

Java is een taal die zowel server side kan werken als client side. De client side staat vooral bekend om zijn applets. De meeste chatboxen maken gebruik van deze applets.

Al bestaande zaken:
http://www.pjirc.com <-- voor zelf chatten
www.jibble.org/pircbot.php <-- voor als je programeerbare bots wil
 
snabbi zei:
Op zich is je manier van leren een zeer goede en ik zou dat ook zeker stimuleren voor zaken als perl php (my)sql en dergelijke. Alleen voor talen als java en c++ niet. Hier moet je naar mijn mening eerst een solide basis in je vingers hebben om te weten waar het over gaat.

In java komen bijvoorbeeld zaken voor als inherintance, abstracte methoden, interfaces. Leer het verschil tussen private, public en protected. Leer het concept van objecten. Als je dat een beetje kent, kijk dan naar scripts en hoe je zaken moet runnen met main methoden enzo.

Java is een taal die zowel server side kan werken als client side. De client side staat vooral bekend om zijn applets. De meeste chatboxen maken gebruik van deze applets.

Al bestaande zaken:
http://www.pjirc.com <-- voor zelf chatten
www.jibble.org/pircbot.php <-- voor als je programeerbare bots wil

Ik ga hier es wa tussen neuzen...toch merci voor de info...:thumb: :thumb: :thumb:
Ik laat wel van me horen als ik vastloop....:rolleyes: :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan