ondertitels gelijk laten lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaun

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Berichten
5
ik heb vobsub en subsync kan ik daarmee mijn ondertitels gelijk laten lopen?
en hoe dan?
of als dat niet lukt met die programa's kan iemand mij dan vertellen met welk programa wel.
 
Er zijn diverse methoden, kijk eens op deze site.
Je moet het mpg-bestand daarna ombouwen tot VIDEO_TS/AUDIO_TS-bestanden.

Daarover lees je meer op deze site. Wel naar beneden doorscrollen.
Maar ook deze site vertelt je hoe de ondertitels eronder te krijgen.
 
Je moet het mpg-bestand daarna ombouwen tot VIDEO_TS/AUDIO_TS-bestanden.
waarom vraagt toch alleen om het gelijk lopen van subs:)
 
Met gelijk laten lopen bedoel je waarschijnlijk dat er nu sprake is van een vertraging, of dat ze juist te snel in beeld komen? Waarschijnlijk zie je in je tray zo'n groen gebogen pijltje. Klik daar eens op, en bekijk de opties. Ergens kun je een vertraging instellen (+ x-aantal milliseconden of - x-aantal milliseconden). Staat verder een prima uitleg bij. Lukt het niet, post hier dan nogmaals.
 
wel er is inderdaad een vertraging. maar nu weet ii niet hoe ik van mijn mijn ondertiteling een paar seconden kan bij doen of af doen met sub sync.ik zie ook nergens opties of zo staan .
 
Ik ga ervan uit dat je inderdaad dat groene pijltje in je tray ziet. Dubbelklik erop en kiest voor de tab 'timing'. Daar kun je in millisecondes aangeven hoever de ondertiteling vorieger moet of juist later. Ik neem aan dat je wel een beetje begrijpt van wat er gezegd wordt in de film (zo niet, dan kun je uitgaan van het eerste dat gezegd wordt in het begin van de film of van een scene). Op grond daarvan kun je dan tellen hoeveel de vertraging is en het daarop afstemmen. Na een paar keer moet het goed staan.
Dat is dus de optie met VobSub. Je slaat het dus niet op, op deze manier. Wil je het ondertiteling-bestand zelf aanpassen, en kunnen oplsoon, moet je even aan de slag met Subsync. Lees daarvoor hier even het één en ander door, en dan met name de twee links onder het kopje 'De documentatie van subsync is nog (altijd) in voorbereiding: even geduld dus...'
 
inderdaad een handige site dat is wat ik zocht daar legt men uit hoe sub sync werkt:thumb: bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan