NTSC of PAL??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsdekorver

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2002
Berichten
175
Ik ben nieuw in het hele concept van het dvd branden. Maar ik vraag me even af... als een dvd-r gedownload is, maakt het dan uit of je het in PAL formaat brand of NTSC??? Ik zal even uitleggen wat ik niet snap... wordt het systeem (PAL of NTSC) al verwerkt tijdens het compileren van de VOB IFO etc files, of, als je deze files gedownload hebt, kun je dan NOG bepalen bij het branden met NERO welk formaat je wil. Het is moeilijk om als newbie hier makkelijk informatie over te vinden.
Wat nog verder de vraag is... kan een dvd speler in europa, die alle landcodes af kan spelen dan ook moeiteloos NTSC afspelen? Zo niet...wat is dan het nut van die landcodes?
Ik hoop dat de vragen niet al te voor de hand liggend zijn, alvast bedankt voor de reactie.
Niels
 
dank je voor deze reactie, maar ik was eerder op zoek naar wat meer informatie over NTSC en PAL en het gebruik daarvan.. Dit is niet op die site te vinden.
Groeten
 
De meeste DVD's die je downloadt zijn gewoon gebruiksklaar. Je kan ze direct branden.

Als je gerichtere hulp wilt, moet je je vraag ook wat duidelijker formuleren.

Zoals wat voor bestand(en) je hebt. En hoe je ze wilt branden.
 
werken doen je dvd's altijd, of 't nou een PAL film is of een NTSC...
het probleem is alleen, dat als een film NTSC is en word afgespeeld op een PAL systeem, de film dikwijls full screen getrokken word. zo krijg je dan van die "bonestaken" op je scherm...

als je je film dan toch wil converteren naar avi, zet dan gelijk NTSC naar PAL om... dat gaat meestal in 1 beweging door in de meeste progs.

franco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan