2 Vragen. Outlook en Favorieten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnie de pooh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Berichten
1.417
Hallo,

heb 2 vragen voor jullie. Me vader heeft een nieuwe PC en we zijn nu met een USB stick alles aan het overzetten. Het is niet zoveel, dus dat is geen probleem.

1: Alle favorieten van de oude computer willen wij ook graag op de nieuwe pc. Hoe moet dat? Ik kan ze wel exporteren en dan staan ze onder 'Favorieten' op het USB stickje. Maar hoe krijg ik ze dan in Firefox?

2: Hoe krijg ik alle mail van zijn vorige computer en alle contactpersonen gewoon op de nieuwe pc. Hij gebruikte op de oude pc Mozzila Thunderbird en gebruikt nu de standaart versie van Outlook die in Windows XP Home zit.

edit: De contactpersonen heb ik inmiddels ook op de USB stick staan maar wat ik er dan mee moet doen om ze op de nieuwe pc in Outlook te krijgen weet ik niet.
edit2: Ook het probleem met de contactpersonen is opgelost.

alvast bedankt!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Een mogelijkheid om vraag 1 op te lossen:

Zet alle snelkoppelingen die op de USB-stick in de map Favorieten staan in de volgende map:
C:/Documents And Settings/[gebruikersnaam]/Favorieten
Ze staan nu bij de Favorieten in Internet Explorer. Om ze nu ook in Firefox te krijgen doe je het volgende:
Klik op 'Bladwijzers beheren...' in het menu 'Bladwijzers'. Klik daarna op 'Importeren' in het menu 'Bestand' en selecteer het keuzerondje voor 'Microsoft Internet Explorer'. Klik op 'Volgende >' en vervolgens op 'Klaar'.
Nu staan de Favorieten uit Internet Explorer bij Bladwijzers in Firefox in de map 'Uit Internet Explorer'.
Je kunt ze daaruit halen door ze eenvoudig allemaal te selecteren en te slepen naar de hoofdmap (Bladwijzers). Je kunt eventueel de map 'Uit Internet Explorer' nog verwijderen.
 
Hoi :)

vraag 1
Je kan de map met favorieten (Ik neem aan van de oude internet explorer) gowoon vanaf USB kopieeren naar C:\Documents and Settings\Papa dan wordt die lege Favorieten map gewoon overschreven (als je ok klikt).. Daarna open je firefox en klik je links boven op bestand - importeren, dan opend de FF Importeer wizzard gelijk met de vraag Importeren van Internet Explorer, dat spreekt verder voor zich..

Vraag 2 wordt hier volledig beantwoord betreffende het adresboek voor verschillende e-mail clients onderling..
http://hdstock.mit.edu/answer.php?id=7943

En voor de mail moet ik je het antwoord schuldig blijven :confused:
Je kan wel http://mozbackup.jasnapaka.com/ gebruiken om mails van Thunderbird te backupen en weer in thunderbird terug importeren op de nieuwe computer. En van daaruit kijken of je het met de import wizard van Outlook Express kan oppikken. (In OE bestand - Importeren) Denk niet dat dat lukt vanaf USB..

Je kan ook proberen om de inhoud van volgende map over te kopieeren naar nieuwe computer "C:\Documents and Settings\user_name\Application Data\Thunderbird\Profiles\default\xxxxxxxx.slt\Mail\", zou het eigenlijk moeten doen, maar met Mozbackup gaat dat zekers..

:thumb:

ps. Als het niet teveel mailtjes zijn kan je ook bij de thunderbird instellingen van je oude computer aanvinken "Kopie van bericht op server achterlaten" en deze berichten doorsturen naar jezelf (dat kan). Dan de nieuwe computer op internet zetten en de mailtjes daar in Outlook express ontvangen.. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

klinkt goed allemaal. Ik ga het zo snel mogelijk proberen.

jullie horen van me!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan