DVDLab Pro probleem... geen geluid in film.

Status
Niet open voor verdere reacties.

francozero

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Berichten
198
hoi,
ik heb een dvd gemaakt met DVDLab Pro, en hij werkt prima... behalve dan dat ik geen geluid heb bij m'n film.
de menus hebben geluid (AC3), en ook de slideshow heeft geluid (AC3), maar de film zelf (MPV + MPA) niet. aan codecs ligt 't niet, dacht ik, daar de film wel geluid heeft op m'n pc. ik heb de K-Lite codec pack geinstalleerd... die lijkt goed te zijn.

ik heb de dvd geprobeerd op 2 verschillende dvd spelers, met hetzelfde resultaat... menus met geluid maar film zonder...

weet iemand hier wat ik verkeerd heb gedaan?..

alvast bedankt,

franco
 
toen je de film geimporteerd hebt ... in wat formaat ?

DVD lab neemt niet zomaar alles aan - soms moet je de film eerst zelf demuxen ... geluid er los van maken, dan kan je zo de geluidstracks er in trekken
 
het was oorspronkelijk een avi, maar die heb ik geconverteerd naar een mpeg... dvdlab werkt niet met avi's...

dan heeft dvdlab er een mpv + mpa bestand van gemaakt. deze heb ik beide op de juiste plaats gesleept in dvdlab...
ik heb dan de menu's en de slideshow aangemaakt, en de sub gestreamed...
na nog 's de connections en de links geïnspecteerd te hebben, heeft dvdlab pro de boel gecompiled.
daarna heb ik het resultaat nog 's door dvdshrink gehaald, daar ie wat groot uitgevallen was, en opgeslagen als iso.
na de iso nog 's geprobeerd te hebben in d-tools, heb ik 'm dan maar gebrand...

het gekke is, dat alles perfect werkt... behalve dan dat de film geen geluid heeft...
en als ik de dvd in m'n pc stop, doet 't geluid van de film het wel... dus het zit er wel degelijk bij.

ik heb in deze film maar 1 geluids-track... dan moet ik toch geen audio-selectie button in m'n menu toevoegen?.. of wel?..

franco
 
geen keuzeknop nodig inderdaad - kan je ergens zien in welk formaat hij de MPA heeft opgeslagen ? want het lijkt me nu meer op een codec probleem dat je salon DVD speler het geluid niet kan omvormen maar je pc wel -
ik heb steeds met AAC gewerkt in dvd lab,

dvdlab is voor mij de enige oplossing om subs toe te voegen op films die van de luchtvaartmaatschappij komen, om ze dan in europa op de schermen te zetten in het vliegtuig
 
in welk formaat hij de mpa heeft opgeslagen weet ik niet... waar kan ik dat zien?
dit id de eerste keer dat ik met dvdlab pro een dvd wou gaan branden. ik heb nog wel dvd's gemaakt met dvdlab pro, maar dat waren "oefeningen"... die zijn dus nooit gebrand.
aangezien ze wel perfect werkten op m'n pc, dacht ik dat alles in orde was... niet dus.

daarom heb ik ook nooit in de setting zitten prutsen (if it works, don't fix it)...
kan ik misschien ook met AAC werken in plaats van MPA?.. misschien word dit beter ondersteund door standalone spelers.
zo ja, hoe doe ik dat?..

nog 's bedankt,

franco
 
ik deed dat steeds met een encoder en via virtualdub - je vindt tutorials genoeg op het net - ook voor dvdlab pro - het hangt echt van je salonspeler af ...
 
ik heb effe in de specs van 1 van m'n dvd spelers gekeken, en daar vond ik bij ondersteunde audio:
AC3, DTS, MP3, WMA

blijkbaar geen MPA dus...

ik heb nu het audio bestand (mpa) gecoverteerd naar AC3 met BeSweet (de enige AC3-converter die ik op m'n schijf kon vinden). dvdlab schijnt dit, in combinatie met de mpv video, te aanvaarden en heeft dus de vobs aangemaakt.
ik heb deze getest in powerdvd, en dat blijkt te werken...
nu ben ik nog bezig de dvd te shrinken tot 4.4GB, en dan brand ik 'm nog 's...

hopelijk lukt 't zo wel... ik laat 't in elk geval hier weten.

nog 's bedankt,

franco
 
ok... dat was 't dus... AC3 geluid werkt prima... :thumb:

de dvd werkt nu perfect... leuk programma trouwens, die dvdlab pro. als je wat meer wil dan alleen maar je film op dvd, dan is dit zeker aan te raden. ik sta 'n beetje verbaasd over m'n eigen werk... :D

al wat ik nu nog nodig heb om perfecte dvd's te maken, is een progje om avi's om te toveren in top-kwaliteits mpeg2...
enige suggesties?..

bedankt,

franco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan