TMPGEnc Plus foute filmduur

Status
Niet open voor verdere reacties.

francozero

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Berichten
198
hoi,

als ik een avi inlaad in TMPGEnc Plus, die 1 uur 28 minuten duurt, ziet TMPGEnc 'm als een film van 270+ minuten (???)
met als resultaat dat de film steeds te groot is voor een dvd, zelfs als ik de bitrate instel op 2000 (wat zowiezo veel te weinig is).

iemand hier een iedee waaraan dit kan liggen? ergens een instelling verkeerd, ofzo?..

alvast bedankt,

franco
 
Een mpeg2 is natuurlijk veel groter als een avi, kan me herinneren dat er een gebruiksbalk hebt, waarin je kunt ziet hoe groot deze wordt, weet niet of je deze in kunt stellen in groote, i.p.v. tijd?

Met Nero 7 maakt hij hem zelf, en kun je ook de groote aanpassen, is misschien een optie, gebruik TMPGEnc al lang niet meer.
 
hoi,
bedankt voor de reactie...

maar is dat dan normaal dat TMPGEnc een film van anderhalf uur ziet als een van 270+ minuten?.. ik bedoel, dat lijkt me toch voor niks nodig...
dat een mpeg bestand groter is dan een avi, dat wist ik... maar dan nog zou de film toch nog steeds anderhalf uur moeten duren, niet?..
dus het probleem ligt niet bij de grootte van de mpeg, maar bij de duurtijd van de film. zelfs op een bitrate van 2000 word de mpeg nog 11000MB, dus als ik de bitrate op 6000 zou zetten word de mpeg zo'n 33000MB. hoe krijg je zoiets op een dvd-schijfje?..

enfin, je zal wel gelijk hebben... TMPGEnc is wat "passé"...
maar hoe je avi's converteert naar mpeg2 met nero zou ik bij god ni weten... hoe doe je dat dan?..

bedankt,

franco
 
Laatst bewerkt:
Gewoon bij een dvd film maken de avi laten recoderen door Nero, je sleept het bestand er gewoon naar toe of kiest het bestand, en Nero doet de rest.

Heb bij mij ook even gekeken in TMPGenc, maar ik krijg gewoon een bestand van de juiste groote, met plus 2.5, met auto select en auto settings, en een cbr bitrate van 6688, en bij een langere film wordt deze aangepast tot 2290.
 
hmmm... heel gek... ik heb ook 2.5, en die doet dus raar op allebei m'n systemen.
als ik een film op 6600kbps zet, zou ik eindigen met 'n dvd van zo'n 13GB. waarom bij mij TEMPGEnc m'n filmen verkeerd inleest weet ik ook niet. met andere programma's heb ik dit probleem niet...

kijk, zo leest ie dus een film die 1 uur en 28 minuten duurt:
TEMPGEnc0001.JPG


zoals je ziet zou volgens TEMPGEnc de film 262 minuten duren. natuurlijk zou zo'n film nooit op een dvd passen, zelfs niet tegen 2000kbps...
en 2000kbps is zowiezo niet wat ik zou instellen om een film op dvd te branden.

ook bij andere films (avi's) krijg ik zo'n gekke info te zien, dus niet alleen bij deze...
iemand een idee hoe dit kan?...

bedankt,

franco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan