Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annie42

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Berichten
74
Ik heb allang een netwerk met 2 pc's en 1 laptop, alles met XP en nu heb ik mijn pc waar ethernet opdraait moeten formateren en nu werkt mijn netwerk niet meer.

De pc's zien elkaar dus niet meer. Wat kan ik hier aan doen, weet zeker dat ik iets niet goed heb ingesteld maar wat?????

Bedankt.
 
kijk eens of je je c schijf wel hebt gedeeld, draai de netwerkwizard op die pc
en zorg vooral dat de netwerknaam hetzelfde is als van de andere pc's dus : werkgroep of standaard: mshome
 
Jheroen zei:
kijk eens of je je c schijf wel hebt gedeeld, draai de netwerkwizard op die pc
en zorg vooral dat de netwerknaam hetzelfde is als van de andere pc's dus : werkgroep of standaard: mshome

Ja hallo Jheroen, dank voor je antwoord, ik heb alles in MSHOME gezet en ook met de netwerwizard gedaan en schijf gedeeld, maar ze zien elkaar nog niet.

Heb ook al vanaf vanmiddag géén internet gehad, maar dat is een storing geweest volgens de Chello, dus daarom geen eerdere reaktie.
 
kan je met die pc wel internetten of dat ook niet?
en heb je al eens gezocht naar computers in een netwerk? staat bij netwerkomgeving
 
Ja ik kan er wel mee internetten, en elke pc ziet ook zichzelf, maar niet de andere.
 
Annie42 zei:
Ja ik kan er wel mee internetten, en elke pc ziet ook zichzelf, maar niet de andere.
ziet geen enkele pc meer andere pc's of alleen degene die je opnieuw hebt geinstalleerd?
en van wat voor modem/router maak je gebruik?
 
Jheroen zei:
ziet geen enkele pc meer andere pc's of alleen degene die je opnieuw hebt geinstalleerd?
en van wat voor modem/router maak je gebruik?
nee alle pc's zien elkaar niet, en ik heb een sitecom router en ook de draden en internet kaartjes is allemaal sitecom
 
nu heb ik mijn pc waar ethernet opdraait moeten formateren
wat bedoel je hiermee?
pc waar ethernet op draait? je hebt toch een modem>router>pc's opstelling?
 
Annie42 zei:
nee alle pc's zien elkaar niet, en ik heb een sitecom router en ook de draden en internet kaartjes is allemaal sitecom

Ik heb ook 2 weken terug een draadloos netwerk router gekocht en 3usb- en 1 kaart voor de laptop gekocht, maar daar kom ik helemaal niet uit. Dat is een 54 G gebeuren van Belkin.

gr. Annie
 
Annie42 zei:
Ik heb ook 2 weken terug een draadloos netwerk router gekocht en 3usb- en 1 kaart voor de laptop gekocht, maar daar kom ik helemaal niet uit. Dat is een 54 G gebeuren van Belkin.

gr. Annie


de pc waarop de internetkabelmodem is aangesloten is een ethernetkaart en de 2 andere hebben een netwerkkaartje
 
Annie42 zei:
de pc waarop de internetkabelmodem is aangesloten is een ethernetkaart en de 2 andere hebben een netwerkkaartje
aha dat verduidelijkt de zaak, heb je op die pc aangegeven dan het de pc is die internetverbinding maakt EN dat andere pc's verbinding met internet mogen maken via DIE pc? (via netwerkwizard)
tevens moet je in dat geval goed aangeven welk netwerkkaartje internet is en welke het netwerk bestuurd
 
Jheroen zei:
aha dat verduidelijkt de zaak, heb je op die pc aangegeven dan het de pc is die internetverbinding maakt EN dat andere pc's verbinding met internet mogen maken via DIE pc? (via netwerkwizard)
tevens moet je in dat geval goed aangeven welk netwerkkaartje internet is en welke het netwerk bestuurd

Nou dank je wel voor deze uitleg, ik ga weer van alles proberen, je hoort het wel weer.
 
Annie42 zei:
Nou dank je wel voor deze uitleg, ik ga weer van alles proberen, je hoort het wel weer.
Ik heb van alles geprobeerd maar het is me nog steeds niet gelukt.
Ik heb ook steeds dat het internet uitvalt, ik koppel dit zelf aan het voetbal gebeuren, hebben daar nog meer mensen last van?? Ik heb Chello
 
Annie42 zei:
Ik heb van alles geprobeerd maar het is me nog steeds niet gelukt.
Ik heb ook steeds dat het internet uitvalt, ik koppel dit zelf aan het voetbal gebeuren, hebben daar nog meer mensen last van?? Ik heb Chello

Kan het ook zo zijn dat ik ergens in het routersysteem de pc's moet invoegen, naam of ip nummer en waar moet ik dat doen, ik heb een sitecom router.

want ik heb nu wel de 3 pc's maar ik kom er niet in, dan krijg ik de mededeling:....\\......is niet toegankelijk, u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerbron, wie weet raad aub.
 
Internet

Hallo,

Ik heb even een vraagje.
Weet niet of ik dan bij dit onderwerp goed ben maar dat merk ik wel.
Mijn vraag is:ik wil graag boven op mijn eigen slaapkamer een computer met internet.
Maar mij ouders hebben beneden al een computer met internet (kabel)
Nou vroeg ik me af of ik boven een computer kon nemen met draadloos internet zonder dat er met kabels moet worden getrokken?
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beanwoorden.

Groetjes Karin
 
Karin_1986 zei:
Hallo,

Ik heb even een vraagje.
Weet niet of ik dan bij dit onderwerp goed ben maar dat merk ik wel.
Mijn vraag is:ik wil graag boven op mijn eigen slaapkamer een computer met internet.
Maar mij ouders hebben beneden al een computer met internet (kabel)
Nou vroeg ik me af of ik boven een computer kon nemen met draadloos internet zonder dat er met kabels moet worden getrokken?
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beanwoorden.

Groetjes Karin
hoi Karin

dat kan wel, alleen dan moeten je ouders een draadloze router kopen. die sluit je aan na het modem, als jij dan bv een laptop hebt met draadloos kaartje kan je op je kamer gewoon internetten zonder kabels dus ja :)
een gemiddelde prijs voor een router is ongeveer 60 euro.
 
Jheroen zei:
hoi Karin

dat kan wel, alleen dan moeten je ouders een draadloze router kopen. die sluit je aan na het modem, als jij dan bv een laptop hebt met draadloos kaartje kan je op je kamer gewoon internetten zonder kabels dus ja :)
een gemiddelde prijs voor een router is ongeveer 60 euro.


Heey,

Bedankt voor je antwoord.
Ik kreeg te horen dat als je 2 computers hebt en deze erop aansluit
het kan dat 1 van de computers trager word als je op allebij internet hebt.

Groetjes karin
 
Karin_1986 zei:
Heey,

Bedankt voor je antwoord.
Ik kreeg te horen dat als je 2 computers hebt en deze erop aansluit
het kan dat 1 van de computers trager word als je op allebij internet hebt.

Groetjes karin
ja en nee, als je op de ene pc bijvoorbeeld heftig gaat downloaden dan merken de andere pc's daar natuurlijk wel iets van. maar bij normaal internetten merk je geen verschil
 
internet

Jheroen zei:
ja en nee, als je op de ene pc bijvoorbeeld heftig gaat downloaden dan merken de andere pc's daar natuurlijk wel iets van. maar bij normaal internetten merk je geen verschil

Heey.

Oke bedankt voor je antwoorden

Groetjes Karin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan