runtime error

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyb

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Berichten
104
Heeft iemand een idee wad dit heeft te betekenen en hoe ik het kwijt raak?
( zie bijlage )
Bedankt.
 

Bijlagen

  • Document1.pdf
    8,5 KB · Weergaven: 44
Dit raak je niet zomaar kwijt. Het programma dat dit veroorzaakt bevat een bug, daardoor krijg je die melding. Misschien is er een patch of nieuwere versie die deze bug niet meer bevat. Succes met zoeken
 
Kan je me zeggen welk programma dit veroorzaakt?
Of is het IE zelf?
Bedankt
 
Als je een debugger hebt (of anders ff OllyDbg downloaden en als systeemdebugger registreren (zit in het menu)) op debug klikken.
Dan laadt de debugger het proces dat deze fout veroorzaakt
 
Sorry hoor,
Maar snap er niets van.
Heb het progje gedownload maar op een bepaald moment komt ie in pauze te staan.
Ik krijg dan een boodschap ( zie bijlage )
shift F7of F8 of F9 brengen geen soelaas.
Kan je me hier even doorhelpen aub?
Bedankt :(
 

Bijlagen

  • Presentatie1.pdf
    41,6 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Boven in de titelbalk staat dat het iexplore.exe is die de fout veroorzaakt. Nou zal de fout niet door iexplore.exe (Internet Explorer dus) zelf veroorzaakt worden, maar door een uitbreiding van een ander softwarebedrijf, die door iexplore.exe geladen wordt. Dit heet een plugin of een browser helper object (bho in windows taal). Nou bestaan er vele bho's bijvoorbeeld de google toolbar of Download Accelerator, maar ook veel spyware komt in de vorm van bho's.
Een simpele oplossing zou kunnen zijn om een op spyware te scannen en alle gevonden troep te verwijderen.
In het disassembly window zie je dat door de bug de thread op een stuk niet bestaande code uitkomt. Dat is die waslijst aan add byte ptr ds:[eax],al instucties.
Als je in het menu view->Executable Modules kiest krijg je een lijst met alle geladen modules. Dit zijn dll's die door iexplore.exe geladen worden en 1 van deze veroorzaakt waarschijnlijk de fout.
Als je de lijst met modules bekijkt kan het zijn dat er je enkele voorkomen als modules die niet bij windows horen. Deze heeft dan waarschijnlijk een vreemd path of een vreemde naam. c:\Windows\System32 en c:\Program Files\Internet Explorer zijn modules die waarschijnlijk wel bij windows horen. Als een module een ander path heeft kan je eens zoeken met google op de naam van die dll om erachter te komen bij welk programma die dll hoort. Dan kan je dit programma verwijderen via het configuratiescherm en zou je probleem opgelost kunnen zijn. Als je met google niet vindt kan je ook nog met verkenner naar die locatie op je schijf gaan en met de rechter muis op die dll klikken en eigenschappen kiezen. Dan kies je voor het tabblad versie en zie je misschien de naam van de fabrikant van deze dll. Als dit je vreemd voorkomt kan je ook eens googlen op die bedrijfsnaam.
Sommige spyware installeerd zich ook in c:\windows\system32. Als je daar dll's met een naam als savenow.dll ofzo tegenkomt dan is die ook verdacht.
De dll gewoon deleten kan ik je niet aanbevelen omdat internet explorer in de registry kijkt welke bho's geladen moeten worden en hij dan gaat klagen dattie niet gevonden wordt.
 
Heb verschillende spywaretools laten draaien en het probleem lijkt nu opgelost te zijn.
Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan