XP admin rechten terug krijgen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemmekillu

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Berichten
88
Helpmij!!

Ik heb een Laptop klaar gemaakt voor me zelf thuis, ik vond het alleen iritant dat ik admin in me beeld zag + gebruiker van de laptop als ik de laptop opgestart had. Ik heb daarom het admin account uit gezet en heb nu alleen een gebruik over.. maar nu moet ik wat veranderen op de Laptop en heb ik geen rechten. Hoe kan ik de rechten terug krijgen?!?!
Ik heb echt geen ID en ben op het internet wezen zoeken naar een oplossing. Ik hoop dat dit niet een nieuwe installatie is!

Ik hoor het heel erg graag een oplossing~

Onwijs bedankt alvast!!

Jack,
 
Als je het account "Administrator" eruit hebt gegooid, wordt het wat lastig.
Een account met admin-rechten kan andere accounts aanmaken of aanpassen.
Zorg dus altijd dat je minstens 1 account met admin-rechten overhoudt.

Er zijn nu 2 dingen om te proberen:
start / uitvoeren / en typ daar het volgende.
control userpasswords2
Wellicht zie je nu een admin account, waar je mee kunt inloggen.
Zie je die niet en kan je jezelf ook geen admin rechten toewijzen, probeer dan het volgende.

Herstart de pc, en ga (middels F8) naar veilige modus. Als het goed is, kun je inloggen met je "Administrator" accountnaam en bijhorend password.
 
Goede morgen Peepz,

Nou eigenlijk is het zo dat er helemaal geen admin account meer op de laptop zit.
Maar ik ga hem nu opnieuw installeren, het is misschien wel leuk om uit te zoeken hoe we dit probleem op zouden kunnen lossen.

groetjes, Jack
 
Mag ik je bij deze verbeteren?

Logon op een gebruiker met beperkte rechten en volg de volgende stappen,:

Start > Beheren Deze Computer > Lokale gebruikers en groepen > Daar zie je verschillende accounts staan, Rechter muisknop op een Admin account ''eigenschappen'' > Account uitschakelen > Toepassen > ok.

Je hebt nu succes vol het account uit geschakelt.

Je zou het zelfde kunnen doen door op een beheerder inteloggen, je zou dan terwijl je bent ingelogt zelfs je eigen account uit kunnen schakelen.
Als je dan je account heb uitgeschakelt moet je afmelden en dan is die weg.

Als ik niet meer kon opstarten omdat ik alle admin rechten had verwijderd dan zou ik niet hier heen komen om te vragen voor een oplossing,

Proberen?

Maak eerst even een back-up op een USB Hdd of een aparte partitie.
Volg dan de stappen die ik net gezegt heb.
Probeer het maar als je het dan gedaan heb, plaats je je back-up weer terug en heb je weer wat geleert ;-)

Dank je wel anywayz, I explained it with Pleasure :D

Jack
 
Opmerking U mag de lokale Administrator-account pas uitschakelen als u zeker weet dat er ten minste één andere lokale gebruiker of netwerkgebruiker is die met beheerdersbevoegdheden toegang kan krijgen tot de computer. Als dat niet het geval is, kunt u de Administrator-account later niet meer inschakelen.

Dank je wel dus heb ik wel gelijk =]..
Je kan dje Pc wel opstarten maar niet meer op je admin acc..

Bedankt voor het helpen.
 
Ey ik wil even zegge dat die lange pier ofzo gewoon een watje is en gewoon ze mond moet houden als die het niet weet, kom mij geen verhalen vertellen die niet waar zijn.. En als ik dan om een reactie vraag van jou kom je niet.. Je lijkt wel een WIJF!

Word er hier even 1 hard pwned by First Year ICT Student.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan