Beschadigde foto's op cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

mamvan4

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
Berichten
21
Hallo.,

Ik hoop dat ik hier de hulp kan vinden waar ik al lange tijd naar op zoek ben.
ik heb een cd-rom met foto's.
Echter kan ik deze foto's niet openen of weergeven.

Alle gegevens lijken aanwezig, waaronder datum, naam, grootte en extensie.
Als ik via deze computer naar de cd kijk geeft ie aan dat 530b aan gegevens opstaan.
Maar ik kan er helemaal niets mee.

Help ?

Groetjes Monique
 
Lange Pier zei:
Probeer deze eens, of probeer een werkende Isobuster.

Hallo,

Isobuster heb ik al geprobeerd.
En dat werkt niet:mad:

De 1e link had ik ontdekt en speel ik mee, maar tracht te ontdekken hoe ik die een cd-rom kan laten doorzoeken.
Als ik mijn harde schijf moet doen ben ik bijna 10 uur bezig zegt ie :(
En krijg je alle bestanden onderzocht.
 
DIB zei:


Hallo,

Dit programma lijkt de cd wel te lezen.
Krijg een heleboel gegevens van de cd :

TOC's track number is 01.
The sequence of volume descriptors ends of terminated descriptor.
The track contains data in ISO-9660 format and also contains Joliet format directory information.
The volume identifier is "030415_2310".
The track has an application identifier of "EASY CD CREATOR 5.0 (306) COPYRIGHT (C) 1999-2001 ROXIO, INC.".
Volume size is 271634 blocks.
There are 4627 accessible files and 365 folders contained in the track.
The quick test tries to identify a type of file using a "raw" data only. Some files (4627) have not been identified (recognized) with the help of this method. It is a normal for the files recorded in the text format (.txt, .eml, .htm, etc.). However, for other types, this can indicate the files data will not be recovered correctly.

DSCF0021.JPG 205895 309 KB F:\BRANDEN\ not identified

Hij geeft daarna dan van alle foto"s het bovenste aan.
Nadeel is dat ik als ik een foto recover ik hem met de trial niet kan opslaan om te kijken of ik hem dan wel kan openen/weergeven.
Mocht het programma de oplossing zijn ben ik bereid ervoor te betalen, maar wil dan wel eerst weten of het lukt en dat kan nu niet :(

Deze cd houdt me al vanaf 2003 bezig :(
Maar geef niet op, vind het zo raar dat alles erop lijkt te staan maar ik dus gewoon niets geopend krijg.
 
Heb hier nog wel een tooltje wat het zou moeten kunnen doen, enne, Photorec kan dat alleen onder Linux, niet onder Dos of Windows.

En deze voor niet te grote beschadigingen.
 
Lange Pier zei:
Heb hier nog wel een tooltje wat het zou moeten kunnen doen, enne, Photorec kan dat alleen onder Linux, niet onder Dos of Windows.

En deze voor niet te grote beschadigingen.

Helaas..............
Geen resultaat.
CDCheck kan de cd wel lezen, maar geeft 2 meldingen bij de check :

Info
- date: 16-6-2006
- process: Check
- source: E:\
- source volume label: 030415_2310

Basic statistics
- time elapsed: 00:05:41
- overall transfer [kB/s]: 1.576
- folders processed: 366
- files processed: 4627
- source bytes read: 525 MB (550.519.647 bytes)
- source average transfer [kB/s]: 1.625 (11X)
- source clean transfer [kB/s]: 2.245 (15X)

Errors
- errors: 1
- warnings: 0
- other: 1

error;win32;De parameter is onjuist. (code: 87);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
note;hash;For at least one file only file readability was tested because no valid hash file was found (code: 54);


Bij de recovery van de cd krijg ik onderstaande gegevens. Misschien kan hier iemand iets van maken/begrijpen ?

Info
- date: 16-6-2006
- process: Recover
- source: E:\BRANDEN\
- source volume label: 030415_2310

Basic statistics
- time elapsed: 00:08:09
- overall transfer [kB/s]: 1.099
- folders processed: 365
- files processed: 4627
- source bytes read: 525 MB (550.865.247 bytes)
- source average transfer [kB/s]: 1.135 (8X)
- source clean transfer [kB/s]: 1.400 (9X)

Errors
- errors: 31
- warnings: 0
- other: 0

error;recovery;Sector unreadable (sector: 151 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 152 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 153 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 154 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 155 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 156 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 157 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 158 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 159 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 160 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 161 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 162 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 163 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 164 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 165 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 166 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 167 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
error;recovery;Sector unreadable (sector: 168 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db


En nu ? Ik hoop dat jullie me nog meer ideetjes aan de hand kunnen doen.
Tis toch raar dat alle gegevens compleet lijken te zijn, maar ik gewoon die foto's niet kan zien.
Er staan ook foto's op mijn pasgeboren zoon dus erg jammer als die verloren zijn.
 
Kies eerst voor de recover, in de bovenste werkbalk, geef een output directory op, en kies voor continue, kan wel een paar uur duren, nu krijg je alle files die gelezen kunnen worden, indien daar niet de gewenste bijzitten en je wilt alles wel hebben, kun je nog professionele hulp inroepen van recovery bedrijven, maar dat is erg duur.

Tevens is een cd geen goed medium om foto's op te slaan, alleen misschien de hele goede.
 
530b aan gegevens lijkt mij eerder dat er iets mis is gegaan met branden of dat er alleen maar snelkoppelingen opstaan.
Ik denk dat er op die cd geen enkele foto staat
 
lokoloko zei:
530b aan gegevens lijkt mij eerder dat er iets mis is gegaan met branden of dat er alleen maar snelkoppelingen opstaan.
Ik denk dat er op die cd geen enkele foto staat

Sorry tikfout.
530 mb
 
Lange Pier zei:
Kies eerst voor de recover, in de bovenste werkbalk, geef een output directory op, en kies voor continue, kan wel een paar uur duren, nu krijg je alle files die gelezen kunnen worden, indien daar niet de gewenste bijzitten en je wilt alles wel hebben, kun je nog professionele hulp inroepen van recovery bedrijven, maar dat is erg duur.

Tevens is een cd geen goed medium om foto's op te slaan, alleen misschien de hele goede.


Oke, via bovenstaand heb ik het nu gedaan.
Ik rkijg alleen de meldingen :

error;recovery;Sector was not totally readable (sector: 0 failed reads: 1 good reads: 2 stat.: 100%) (code: 93);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
(enz enz....)

error;recovery;Sector unreadable (sector: 151 failed reads: 3) (code: 90);E:\BRANDEN\Mijn afbeeldingen\2003\DION Verjaardag\Thumbs.db
(enz.enz.........)


Het is constant alleen die thumbs die er als foutmelding uitkomt.
De rest kan het programma allemaal lezen, maar niet openen.

En wat betreft opslaan van foto's, deze cd stamt nog uit de tijd dat ik geen dvd brander nog had.
En mijn pc moest leeg ivm opdelen van de harddisk.
Dus de foto's snel op cd gebrand.
Gekeken of ze erop stonden, gaf alles aan en dus de pc leeg.
Echter heb ik alle foto's nog geen 1 keer kunnen openen sinds ze op schijf staan.
 
Laatst bewerkt:
lokoloko zei:
Kan je cd kopieeren?

Ja op harde schijf iig, tot aan de thumbs bestand in de map dion/verjaardag.
Daar krijg ik de melding parameter onjuist.

De rest ervoor heeft hij dan gekopieerd maar kan ik niet openen.
Kan echter niet rechtstreeks kopieren, heb genoeg lege dvd's maar geen cd-roms momenteel :(
 
mamvan4 zei:
Ja op harde schijf iig, tot aan de thumbs bestand in de map dion/verjaardag.
Daar krijg ik de melding parameter onjuist.

De rest ervoor heeft hij dan gekopieerd maar kan ik niet openen.
Kan echter niet rechtstreeks kopieren, heb genoeg lege dvd's maar geen cd-roms momenteel :(
Dan kopieer je het toch naar een dvd-tje om even te testen?
 
JeroenI zei:
Dan kopieer je het toch naar een dvd-tje om even te testen?

Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan geeft nero aan dat de compilatie niet op dit medium geschreven kan worden. Voer een juiste type of pas de instellingen aan.
En dar zit het probleem, ik zoek me naar, maar kan het niet vinden.
 
mamvan4 zei:
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan geeft nero aan dat de compilatie niet op dit medium geschreven kan worden. Voer een juiste type of pas de instellingen aan.
En dar zit het probleem, ik zoek me naar, maar kan het niet vinden.
Kan je buiten Thumb.db(oid) de rest niet eerst kopieren naar de HDD en vervolgens (dus zonder thumb.db) deze opnieuw wegbranden naar CD?
 
Nou, heb alle mogelijke dingen geprobeerd, maar niets lukt en werkt.
Heb geinformeerd bij een vedrijf dat verloren data kan terughalen in sommige gevallen.
Kost alleen 50 euro voor diagnose en dan nog tot 200 euro voor het daadwerkelijk verkrijgen van de foto's.
Ik probeer nog wel zelf eerst.
Vind het een hoop geld.
 
probeer het eens met andere recover programma's...ik ben de naam even kwijt maar ik heb 2 jaar terug een zooi foto's hiermee gered.
 
mamvan4 zei:
Nou, heb alle mogelijke dingen geprobeerd, maar niets lukt en werkt.
Heb geinformeerd bij een vedrijf dat verloren data kan terughalen in sommige gevallen.
Kost alleen 50 euro voor diagnose en dan nog tot 200 euro voor het daadwerkelijk verkrijgen van de foto's.
Ik probeer nog wel zelf eerst.
Vind het een hoop geld.

Zou hem weg brengen, lukt het niet, 50 euro weg, en dan weet je ook dat je je best hebt gedaan.

@hehe, ga eens dat progje zoeken, nu is het stereospirisme, gel ul in de ruimte.:p
 
hehe zei:
probeer het eens met andere recover programma's...ik ben de naam even kwijt maar ik heb 2 jaar terug een zooi foto's hiermee gered.

Tja, welke van de tig bedoel je :(
Ben ondertussen de weg kwijt, zoveel heb ik eruit geprobeerd.
Dus als je een specifieke naam voor me hebt, heeeeeeeeeeeel graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan