internet streams (Radio) opnemen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Gegroet,

Ik zou graag kunnen opnemen van internet streams (Radiobroadcast) op mijn Pc.
Is dit mogelijk en met welk proggie doe ik dat of hoe gaat dat in zijn werk juist ?

Op 22 Juni is er een radiouitzending van 3 uur die ik graag,of toch gedeeltelijk zou willen kunnen vastleggen,dus elke hulp is welkom

Prettig week-end:D
 
Hallo

Met het programma Xtreamradio Zou je de radio uitzending op kunnen nemen

xtreamradio is een programma die heel veel radiozenders bevat die je kan beluisteren en eventueel opnemen

Succes:thumb:
 
Screamerradio is er ook zo eentje, staat bij mij altijd aan en kan je ook alles mee opnemen. :thumb: FF googlen op screamerradio.
 
Oei...ik denk dat mijn radio daar niet zal bijzitten.
Die ik wil opnemen is vanuit Israel ,Reshet Bet radio en Radio 88FM die via http://media.iba.org.il/ op 22 juni een Live concert van ex-Pink Floyd Roger Waters uitzenden.

Is er dan ook geen proggie dat zelf alle streams kan opnemen vanaf je Pc zelf ?
 
Laatst bewerkt:
je zou de radio zender zelf bij kunnen zetten in xstream radio dit zou in het bestandje radio_pal_stations.xml kunnen
 
Happyhippie zei:
Oei...ik denk dat mijn radio daar niet zal bijzitten.
Die ik wil opnemen is vanuit Israel ,Reshet Bet radio en Radio 88FM die via http://media.iba.org.il/ op 22 juni een Live concert van ex-Pink Floyd Roger Waters uitzenden.

Is er dan ook geen proggie dat zelf alle streams kan opnemen vanaf je Pc zelf ?

Ja hoor dat kan gewoon met alle radio internetstreams, dus ook die van jou :thumb: je moet die url gewoon kopieren en dan in screamerradio bij "bestand" en dan "open url" , en daar kan je je link er in plakken, en eventueel bij favorieten invoegen. Screamerradio werkt perfect en werkt eenvoudig en niet onbelangrijk, het is spywarevrij.
 
Heb nu op m'n Pc ScreamRadio staan en beide stations van Israel geprobeerd en dat lijkt te lukken,ook het opnemen.
Eigenlijk enig idee hoe groot een bestand van 3 uur opnemen zou worden in de Saved map en is het wel mogelijk om 3 uur continue op te nemen met dit proggie ?

Op m'n zoon z'n Pc ga ik nog Xstream radio proberen,dan kan ik op de 2 Pc's opnemen en hopen dat het iets wordt.

Thanks allebei:thumb:
 
Happyhippie zei:
Heb nu op m'n Pc ScreamRadio staan en beide stations van Israel geprobeerd en dat lijkt te lukken,ook het opnemen.
Eigenlijk enig idee hoe groot een bestand van 3 uur opnemen zou worden in de Saved map en is het wel mogelijk om 3 uur continue op te nemen met dit proggie ?

Op m'n zoon z'n Pc ga ik nog Xstream radio proberen,dan kan ik op de 2 Pc's opnemen en hopen dat het iets wordt.

Thanks allebei:thumb:

Je kan onbeperkt , dus 3 uur of meer opnemen, dat is géén probleem, en het wordt opgenomen in MP3 formaat, er zijn geen beperkingen want het is freeware en is ontworpen door enthousiastelingen zonder winstoogmerk. :thumb:
 
opname volume

hoi

ik heb elke keer problemen met het volume van mijn opgenomen radio uitzendingen hoe kan ik deze wel goed hoorbaar maken?
 
Wat heeft deze reactie te maken met een topic wat al zo lang oud is ?:shocked:
Open liever een apart topic met je eigen probleem.
Het enigste dat ik kan zeggen is dat je eens zou kunnen googlen op MP3Gain.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan