Doorzichtige (geen) achtergrond bij afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Berichten
377
Ik heb de volgende vraag:

Ik wil een plaatje opslaan zonder achtergrond, hoe doe je dit? Ik dacht als png bestand maar dit heeft ook een kleur als 8ergrond. Wie o wie? Ik heb egt geen idee, k bewerk ze met flash 8 maar ik weet niet of dit uitmaakt.

alvast bedankt!
 
Of het met PNG lukt weet ik niet, maar met GIF lukt het zeker. Gewoon een kwestie van achtergrond 'doorzichtig' maken en opslaan. Met MS paint kan het nog net niet, maar met veel andere programmas wel.
 
weet je het soms van Macromedia Flash 8? Ik heb al best veel geprobeerd maar kan het maar niet vinden. :confused:
 
met gif werkt 't, met png werkt het neit in Internet Explorer dan krijg je een groene waas erachter.... (Grrrr....)
omdat internet explorer niet om kan gaan met 100% transparante png's of een ander percentage transparant.
 
maar weet je soms wel hoe het zit met dat maken in flash 8? ik kom er maar niet uit :(
 
Bedankt voor de reacties!

Ondertussen weet ik hoe ik het kan doen:

zelf heb ik het gedaan met Adobe Photoshop CS2
Wanneer je op een new klikt kan je een achtergrond kiezen. Hier heb je ook de keuze uit transparant. als je dit hebt gekozen en een afbeelding maakt heb je geen zichtbare achtergrond!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan