Wachtwoord vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjvdlinden

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Berichten
150
Goedemorgen,

Ik krijg de laatste dagen een melding dat ik mijn wachtwoord moet wijzigen.

Dit is echter een wachtwoord van Standard en van oemcomputer (waarschijnlijk de naam van mijn computer). Ik kan dit niet wijzigen bij mijn gebruikersaccounts.

Wat nog erger is. Ik ben het wachtwoord vergeten.

Wie helpt mij uit de brand.

Ik heb nog 7 dagen de tijd om het op te lossen
 
is het een computer in een netwerk.
 
Wachtwoord

Goedemorgen,

Het is een computer die niet in een netwerk zit.

Wim
 
"The proof of the pudding is in the tasting"

De proef op de som genomen en geconstateerd dat mijn bovenstaande optie niet werkt.

Entschuldigung :eek:
 
Wachtwoord

Met al die links lukt het mij nog steeds het aanmeldwachtwoord te achterhalen.

Dit is allereerste wachtwoord. Dus geen gebruikersaccountwachtwoord.
 
Hoi !


Opstarten van de CD, kiezen voor "password removing" en de rest wijst zichzelf toch ?

Of heb je het over een BIOS-wachtwoord ?

Als je even uitlegt wat niet lukt kan ik je misschien beter adviseren.

Greetz,

Harry
 
Wachtwoord

Als ik mijn computer aanzet verschijnt dit de eerste keer als ik computer aanzet.

Boven de melding staat aanmeldingsbericht.

Gebruiker: Standard
Naam: Oemcomputer

Wachtwoord wijzigen ja /nee

Maar ik weet het wachtwoord niet meer.
 
Dus die melding verschijnt voordat Windows opstart ?

Dan zou ik even een BIOS-reset doen (zie de handleiding bij je MOBO), of het batterijtje 10 min. uit je MOBO verwijderen !

Greetz,

Harry.
 
Wachtwoord

Dat klinkt heel erg moeilijk.

Maar blijft mijn computer het wel gewoon doen over een dag of 2 als mijn wachtwoord is verlopen.

M.vr.gr.
Wim
 
Dus: Gaat het nu om een Windows ww of niet ?

Dat is me nog steeds niet duidelijk. dus kan ik je geen advies geven !


Greetz,

Harry.
 
Wachtwoord

Harry,

Ik kijk vanavond thuis om te kijken. Mogelijk kan ik mijn melden plakken in deze vraag.

M.vr.g.r
Wim
 
Hoi,

Stuur me evt. vanavond maar 'n mailtje, dan lossen we het snel even op !

Greetz,

Harry.
 
Hallo,

Als je een password van een user kwijt ben zoek dan rond voor

ERD Commander

Dat zet je op een cd start op en start via start Lock Smith op en reset de pass van welk account je maar wilt.

Jack
 
Misschien dat je hiermee wat meer inzicht krijgt op hoe en wat..
http://www.computerhope.com/issues/ch000235.htm

Denk dat de meest voor de hand liggende optie bij de meeste computers optie 2 is.
By the CMOS battery - Some manufactures will place the jumper to clear the CMOS / BIOS password by the actual CMOS battery.

Dat is dat drukknopje bij de CMOS batterij daar staat ook meestal "Clear CMOS" bij geschreven..
:)
 
Dat CMOS is dan toch de reset van je bios pass of heb ik het verkeerd?
Want het gaat om een gebruikers.. profiel. Ik zou maar een opzoek gaan naar ERD Commander. Deze is goed en hiermee kan je alle wachtwoorden van de computers gebruikersprofielen resetten. Als je deze dan heb ''ERD'' ga dan opzoek in dat programma naar ''Lock Smith'' I swear to god that thats it..
 
Indien dat dan toch het gebruikerswachtwoord schijnt te zijn (wat me ook niet echt duidelijk werd) kan je eens proberen om via start uitvoeren en type

control userpasswords2 enter

in het volgende scherm een vinkje zetten bij "gebruikens moeten een wachtwoord invullen blabla" daar onder kan je dan het betreffende account aanvinken en "reset wachtwoord" klikken en een nieuw wachtwoord opgeven.

Eventueel daarna het vinkje weer weghalen om zonder wachtwoord door te kunnen starten..
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan