Wat zou jij doen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

P.de Gast

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
379
Ik ben op zoek naar een externe HDD.

Nu loop ik wekelijks te kl***en :
- Filmje converteren, ondertiteling erin branden, branden op een schijfi, erachter komen dat de stand alone speler de bestandjes niet herkent ...:confused: ...of dat de ondertiteling halverwege de film niet synchroom loopt .....:mad: ...of het geluid niet synchroom met het beeld......:evil: :evil: , etc etc etc etc ...
Enfin je herkent de problemen wel denk......?


Nu kan ik simpelweg overal een draagbare HDD kopen, maar onlangs kwam ik dit tegen :

http://www.tvix.co.kr/Eng/

En begon ik toch te twijfelen aan het aanschaffen van een "simpele" externe HDD.....


Iemand ervaring met zo'n (soortgelijk) apparaat ???

Bd voor je reactie.

Peter
 
Om te beginnen zou ik PowerDvd ophalen en voor het branden daar de film mee bekijken. Scheelt al een hoop schijfjes.

Maar wat ik niet begrijp is wat een externe HDD te maken heeft met het probleem van het niet synchroon lopen van je film(s) en het niet herkennen door de stand-alone speler........
 
Ook ik begrijp niet wat een externe hdd hiermee te maken heeft.

Probleem zou je eerder kunnen zoeken volgens mij aan een slecht programma waarmee je de bestanden converteerd.

Of de snelheid waarmee je brand. ( probeer eens op een lagere snelheid te branden)

Of mogelijk ondersteund je standaloneplayer de mediacode van de schijfjes niet.(doen de schijfjes het wel op je pc? zoja kijk dan even welke media code je standaloneplayer wel of niet ondersteund)
 
@ Confectius:
Om te beginnen zou ik PowerDvd ophalen en voor het branden daar de film mee bekijken. Scheelt al een hoop schijfjes.
Het geneuzel zit 'm niet in het bekijken. Zowel in Media player, BS player als Power cinema kijkt het zonder fouten. Wanneer ik de film op de tv wil bekijken e/o een ander een plezier wil doen begint t pas........
Maar wat ik niet begrijp is wat een externe HDD te maken heeft met het probleem van het niet synchroon lopen van je film(s) en het niet herkennen door de stand-alone speler........
In principe nix, maar wanneer ik een HDD tijdelijk ruil, zijn de films zonder fouten te bekijken.

Oh ja, Confectius: hebbi ervaring met zo'n apparaat ?
En bedankt voor je reactie.


@dutchdavid:

Probleem zou je eerder kunnen zoeken volgens mij aan een slecht programma waarmee je de bestanden converteerd
Wat is "slecht" ? Ik gebruik VirtualDub, Soft Encode, The Filmmachine maar voornamelijk Winavi en Echosub.
Of mogelijk ondersteund je standaloneplayer de mediacode van de schijfjes niet.(doen de schijfjes het wel op je pc? zoja kijk dan even welke media code je standaloneplayer wel of niet ondersteund)
Nu gaan we praten ;) .....Waar vind ik die mediacode ??

Oh ja, dutchdavid: hebbi ervaring met zo'n apparaat ?

Gegroet
Peter
 
Oké, dat de films op je pc wel goed draaien , daar heb je hierboven geen melding van gemaakt, vandaar mijn opmerking. Om dit te testen kun je dus een software-dvd-speler installeren. Vandaar.

Dat externe HDD verhaal gaat er bij mij nog steeds niet in. Wat bedoel je met "tijdelijk ruilen" en waarmee wil je hem "tijdelijk ruilen" om wat te bereiken?
 
@Confictius:

Excuses voor de onduidelijkheid....:eek:

Wanneer ik de films bekijk vanuit het gedownloade bestand .Avi zijn r geen fouten in de film; ( .srt) ondertiteling loopt goed, beeld en geluid lopen synhroom.

Na bv. "Vlucht.93" (goede film overigens :p :p ) door Winavi gehaald te hebben loopt de .srt gedurende de film niet meer synchroom en het beeld en geluid lopen niet meer gelijk.......:(
Wanneer ik de .Avi direct met Nero brand (zonder .srt), lopen beeld en geluid tot het eind goed (maar ja dan moet je wel de engelse taal begrijpen..:rolleyes: )

Vwb "het ruilen".
Om het hierboven omschreven geneuzel te ontwijken dacht ik eraan om een externe HDD aan te schaffen zodat ik de .Avi en .srt hierop kan zetten en vervolgens de HDD aan mijn pa te lenen zodat i ook ''s naar de "bioscoop" kan.....;) .


Dus ging ik op zoek naar een HDD en kwam ik dit tegen :

http://www.tvix.co.kr/Eng/

En dacht: waar kan ik mijn vakantie geld beter aan uitgeven.......:D

Groet
Peter
Oh ja, Confectius: hebbi ervaring met zo'n apparaat ?
 
@dutchdavid

kijk dan even welke media code je standaloneplayer wel of niet ondersteund)

Lig ik vannacht opeens aan jou (w vraag) te denken........:shocked:

Prop ik net de.Avi met Vlucht 93 in de standalone speler en wat denk i.......:"NO DISC" !!

Volgens mij is dit een het gevolg van het ontbreken van een "media code(C)"
Of bedoel je toch iets anders ??
(Bevestig aub !)

Groet

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan