Computer als server, draadloos internet maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

WinME

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Berichten
1.036
Hey mensen,

Ik wou m'n draadloze router verbinden aan mijn PC. Maar juist zo dat mijn draadloze router zeg maar "internet-prik" van m'n pc krijgt. Zodat mijn computer eigenlijk de server is.

Ik heb dit al geprobeerd met een crossover en een gewoon UTP kabeltje maar bij beiden blijft het lichtje op me router knipperen maar deze zal gewoon groen moeten branden.

Ook zegt Windows dat er geen tot beperkte internet mogelijkheid is (ofzo).

Kan iemand mij hiermee helpen, zodat dit het gewoon gaat doen?

gr mike
 
Komt je internet signaal op je computer binnen? Heb je twee netwerk kaarten in je computer.
Heb je de wizard huis netwerk instellen gedraait?
Is de instelling van je router ingesteld op automatisch DHCP verkrijgen op de wan poort. En de DHCP server van de router uitgezet. Computer moet nu immers de DHCP adressen uitgeven. Omdat dit nu je server is.
 
herozen zei:
1. Komt je internet signaal op je computer binnen?
2. Heb je twee netwerk kaarten in je computer.
3. Heb je de wizard huis netwerk instellen gedraait?
4. Is de instelling van je router ingesteld op automatisch DHCP verkrijgen op de wan poort. En de DHCP server van de router uitgezet. Computer moet nu immers de DHCP adressen uitgeven. Omdat dit nu je server is.
1. Ja
2. Yep, onboard.
3. Net geprobeerd zonder succes.
4. Zojuist deze instelling op me router gewijzigt. Ik kan me router namelijk wel benaderen via mijn computer, maar zijn werk doet hij niet.

Maakt het trouwens wat uit als ik hem verbind via een gewone of crossover cable?

Hoor het graag
 
In principe een croslink kabel. Maar een nieuwere router zoekt zelf uit wat voor een kabel hij nodig heeft en schakeld zijn poort dan automatisch om.
 
herozen zei:
In principe een croslink kabel. Maar een nieuwere router zoekt zelf uit wat voor een kabel hij nodig heeft en schakeld zijn poort dan automatisch om.
Met je vorige post helpte je me al een deel de goede richting in. Heb je nog paar tips of aanwijzingen wat me verder zal kunnen helpen? Dan probeer ik zelf nog ff te *****n.

iig bedankt
 
Ik zag net dat je je router kon benaderen. Je hebt toch wel de kabel van de computer naar de router op de wan poort aangesloten
 
herozen zei:
Ik zag net dat je je router kon benaderen. Je hebt toch wel de kabel van de computer naar de router op de wan poort aangesloten
jep, me (draadloze) router heeft maar poort, en dat is de WAN poort ja.
 
Als ik het goed begrijp kan je dus de router via wifi benaderen. Dat zou betekenen dat de router aan de lan kant wel goed doet.

Maar nu aan de wan kant. Kijk eens naar de status van je uitgaande netwerk kaart wat voor IP adres deze heeft. Ergens in de 10 serie (10.xxx.xxx.xxx subnetmask 255.255.255.0). Geef dan de router ook ergens in die zelfde serie liefst met 1 op het eind en dezelfde subnetmask als je computer een vast dhcp adres op de wan kant.

Het zou dan volgens bartjes moeten werken. Maar sommige routers doen daar nogal moeilijk over.
 
De reply duurde ff, problemen met de helpmij.nl servers geloof ik.

Maar goed, ik heb gedaan wat jij zei, ben een stuk verder gekomen! Beiden zeggen nu verbonden (zowel netwerkkaart als router). Alleen wifi apparaten verbinden lukt nog niet, maar daar moet ik nog zelf wat tijd in steken.

Zal je ook nog even naar de screenshot kunnen kijken die ik bijgevoegd hebt of zo alles juist is ingesteld? Ik ga nu slapen ik merk het morgen wel.
 

Bijlagen

  • airportconfig.gif
    airportconfig.gif
    95,5 KB · Weergaven: 60
Hier mijn verlate reaktie op je plaatje

Volgens mij heb je de DNS servers verkeerd staan. Mijn PC is dat je PC die de Internet verbinding maakt? Zo ja Dan moet de dns server op de router 10.0.1.2 zijn en de stanndaard gateway op mijn PC is het IP adres van je netwerkkaart die verbinding met het internet maakt en zo ook de DNS server. Of de DNS servers van je provider.
 
gedaan, zonder succes.

ik kloot zelf nog wel ff verder van het weekend iig bedankt voor je hulp!:thumb:
 
Ok het is me gelukt! Nog bedankt voor je inzet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan