dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juuske

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2003
Berichten
87
Hallo,

ik heb een vraagje.
Ik heb vandaag voor het eerst een film gedownload.
Ik heb de par2 bestand gerepareerd met quickpar en één van de vele rar bestanden uitgepakt.

Nu heb ik 2 bestanden over namelijk: CD_Image_File_CD1 (bin bestand 772 MB ) en CD_Image_File_CD1 (image file 1 kb) welke moet ik nu op dvd zetten

Vraag 2 ik zie cd_image ga ik er van uit dat het op cd gebrand moet worden en niet op dvd of snap ik het verkeerd.

Kan iemand mij verder helpen?

Bedankt

Groetjes
Jucuinda
 
Hoi,

Bedankt voor de reactie.
Als ik het bin bestand wil toevoegen bij nero krijg ik de foutmelding "onverwachte bestandsindeling'

Moet het bin bestand nog omgezet worden ofzo?

Gr.
Jucuinda
 
Die file van 1kb heeft die een .bin extensie of iets anders? Waarschijnlijk is deze image met alcohol of soortgelijke brandprogramma gemaakt en is die kleine file de queue file waar waarschijnlijk de indeling van de file op staat. Als je hem met alcohol brand en de kleine file aangeeft om te branden werkt het misschien wel.
 
Daemon tools

Ik gebruik altijd daemon.

Als je die geïnstaleerd hebt klik je rechtsonder met rechts, en dan kun je een image mounten. Hij is slim en zal je vanzelf de juiste file aanbieden.

Daarna kun je met kopie maken hem branden.

Heb nog niet mee gemaakt dat hij het niet kon.

Eric.

P.S. Je kunt dus ook beslissen niet te branden en gewoon je film bekijken. Is handig als je eerst wil zien of je hem wel wil branden.
 
Eric_Daleboudt zei:
Ik gebruik altijd daemon.

Als je die geïnstaleerd hebt klik je rechtsonder met rechts, en dan kun je een image mounten. Hij is slim en zal je vanzelf de juiste file aanbieden.

Daarna kun je met kopie maken hem branden.

Heb nog niet mee gemaakt dat hij het niet kon.

Eric.

P.S. Je kunt dus ook beslissen niet te branden en gewoon je film bekijken. Is handig als je eerst wil zien of je hem wel wil branden.

Bedankt dat deamon werkt goed. ik heb nu de film gezien. maar hoe kan ik van de file een image maken en daarna branden?

Ik hoor het graag

Groetjes
Jucuinda
 
Hallo Juuske

Je hoeft niets meer extra te doen.

Ik gebruik zelf Nero weing, zal voor je kijken.

Je kiest gewoon CD Copy. (in express hele schijf kopiëren) De bron is dan je daemon schijf en het doel is je brander. Bij een DVD is het het zelfde alleen moet je dan in Nero denk ik, DVD kopie kiezen.

Je kunt blijkbaar in Nero bij het tabje image ook nog de image file opgeven. Maar welke formaten hij aan kan zou ik niet weten. en Daemon lust ze allemaal, dus dat werkt zeker.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer DVD branden van harde schijf

Hoi allemaal,

Ik ga voor het eerst een DVD branden. Ik heb NERO Burning ROM en wil graag een aantal filmpjes die ik op mijn harde schijf heb staan op DVD branden. Hoe kan ik dit het beste en gemakkelijkste aanpakken?

Ik kreeg van iemand als tip mee het als data te branden... Is dit correct?

Laat me aub weten hoe ik dit aan moet pakken. Ik ben geen leek op computergebied, maar heb nog nooit eerder een DVD gebrand en wil graag zekerheid over hoe het moet voor ik begin.

Hoop (een) reactie(s) te mogen ontvangen...
 
Dat ligt er maar net aan, wil je de filmpjes op je DVD-speler kunnen bekijken dan kun je het beste met Nero 7 branden, kies voor de optie DVD maken en drop al je filmjes in het daarvoor bestemde veld.
Wil je de filmpjes gewoon op DVD zetten om bijvoorbeeld een backup te maken, dan kun je het best voor de optie dataschijf maken keizen.
 
Hallo

Mastermind82 zei:
Hoi allemaal,

Ik ga voor het eerst een DVD branden. Ik heb NERO Burning ROM en wil graag een aantal filmpjes die ik op mijn harde schijf heb staan op DVD branden. Hoe kan ik dit het beste en gemakkelijkste aanpakken?

Ik kreeg van iemand als tip mee het als data te branden... Is dit correct?

Laat me aub weten hoe ik dit aan moet pakken. Ik ben geen leek op computergebied, maar heb nog nooit eerder een DVD gebrand en wil graag zekerheid over hoe het moet voor ik begin.

Hoop (een) reactie(s) te mogen ontvangen...

Maak volgende keer een eigen post, dit ziet alleen iemand die zoekt of er op geabonneerd is.

Voorstel:
Maak een eigen thread/post en zeg wat je wilt.
Zijn het mpeg's, avi's, vob's of DV filmpjes.

Eric.
 
Het gaat om zowel mpeg als avi filmpjes...

Ik heb het inmiddels al geprobeerd, maar krijg elke keer aan het einde een soort foutmelding. Ik heb het in een winkel gevraagd, maar die adviseerden me rewritable DVD's. Nu heb ik die aangeschaft en hoor ik uit een andere bron dat je rewritable DVD's niet op een DVD af kan spelen, omdat je die niet af zou kunnen sluiten bij het branden. Is dit zo?

Hoe kan ik nu mpeg en avi filmpjes op een DVD branden, zodat ik ze ook kan kijken op mijn DVD speler? En met welk brandprogramma kan ik dat het beste doen? Ik heb nu NERO gebruikt om te proberen. (Nero 6). Maar het wilt gewoonweg niet lukken. Best frustrerend als je leest dat het vrij simpel zou moeten zijn.

Ik hoop spoedig een reactie te mogen ontvangen...

Grtz,
Maikel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan