Welk bestandsformaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Berichten
172
Als ik een film wil downloaden om op een dvd-rw te branden zodat ik de film een keer via mijn dvd-speler kan bekijken, welk bestandsformaat heb ik dan nodig?
Ik kom bij de downloadkeuze onder andere de volgende formaten tegen: mp4, mpeg en avi.
 
Ik zou zelf kiezen voor avi die zou je dan weer makkelijk naar dvd formaat kunnen zetten met oa. winavi
 
Laatst bewerkt:
.avi kan zonder omzetten als je dvd speler het ondersteund.
.mpg zou ik denken dat er helemaal niets moet omgezet worden want films op dvd worden in mpg2 gezet.
 
als je iet of wat kwaliteit wil, zou ik toch van de mpg films afblijven...
't kan toeval zijn, maar zo'n 80% van de mpeg films die ik downde waren kwalitatief zeer slecht. avi (divx, xvid, mpeg4) is volgens mij de beste keuze... en met wat geluk speelt je dvd-speler ze nog gewoon af ook, zonder de hele rompslomp om er een "dvd" van te maken. en je krijgt zo 6 avi's op 1 dvd...

de oorspronkelijke kwaliteit van de dvd haal je toch nooit, al is de kwaliteit zeer acceptabel als je een goed programma(s) gebruikt. persoonlijk raad ik winavi niet echt aan... is wel snel, maar snelheid gaat ten koste van kwaliteit. zelf gebruik ik avi2dvd met cce 2.67 encoder (4 passes) om de avi om te zetten naar dvd (vob)... daarna open ik deze in dvdlab pro om er AC3-geluid, ondertitels en menu's aan toe te voegen.
spijtig genoeg zijn dvdlab pro en de cce encoder niet gratis... maar moest je deze progjes overwegen, kan je me mailen voor hulp:
francozero2000@yahoo.com

als je de echte dvd-kwaliteit wil, zal je een iso moeten zoeken van je film... maar die is dan weer minstens zo'n 4gb groot.

greetz,

franco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan