films van nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

strandman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Berichten
35
Na alle informatie die er op dit gebied bestaat en alle boeken hierover bestudeerd te hebben voelt Strandman zich hopeloos, oud en vooral dom.
Natuurlijk heb ik Grabit, WinRar, QuickPar, K-Lite en ga zo maar door.
Maar geen enkel resultaat. Het lijkt wel of men expres de essentiële punten overslaat.
De illustraties bevatten altijd bestanden die eindigen op .rar of Nzb. Wat ik ook doe het blijft allemaal .avi of .mpeg.
En alle handleidingen eindigen juichend 'en dan pakt WinRar het uit'. Alsof WinRar op dat moment een groot scherm opent en Superman binnen komt vliegen. Er gebeurt niets. Hoe krijg ik nou die film te zien? Ik zie alleen maar een stomme rij files.
Rechtermuis op het stomme boekstapeltje: allemaal onduidelijke opdrachten waarin ik nu eigenlijk zou moeten uitpakken.
En het resultaat van 'openen met' is altijd, ook bijvoorbeel in een codec als Media Player Classic, Cannot render the film.
Hoe moet ik het nu stap voor stap doen?
En Jehroen, aljeblieft geen kort antwoord of verwijzing, maar een kookrecept voor een beginnen vmbo kookhulpje.
Een Strandman die zich niet meer thuisvoelt in de mediawereld.
 
die rij files oftewel .rar bestanden horen allemaal bij elkaar
Het zijn 1 of meerdere bestanden ingepakt met winrar en daarna gesplitst in hanteerbare delen
Om ze weer samen te voegen klik je met de rechter muisknop op bv film.001.rar en kies je voor hier uitpakken dan neemt ie alle .rar delen en voegt ze samen tot 1 bestand (je film)
Mocht je nu een deel missen dan moet je dat eerst repareren met quickpar..
 
Om eenduidig antwoord te verkrijgen over nieuwsgroepen, kan je hier kijken:
www.binaries4all.nl.

Verder zou je je kunnen registreren bij zo'n community. via hun kan je altijd van te voren zien wat er er gepost wordt in de nieuwsgroepen en alle belangrijke info vinden t.b.v. de downloads. Dit vergemakkelijkt het zoeken naar het gehele aanbod en de zoektochten naar iets wat je zoekt. Het feit blijft altijd dat de meeste bestanden in een zip of rar formaat wordt aangeboden. Dit wordt gedaan om de ruimte op de server te besparen en de upload/dowload snelheid te bevorderen.

Wat betreft winrar; hier hoef je alleen maar het 1e bestand van te openen, winrar pakt automatisch alle bijbehorende bestanden mee en voegd deze uiteindelijk samen tijdens het uitpakken naar een door jou geselecteerde lokatie.
En dat zijn uiteindelijk de bruikbare bestand(en).
 
Laat ik mijn probleem maar eens duidelijk stellen.
Blijkbaar doe ik iets knoerends fout.
In Download van Grabit heb ik dus op een gegeven moment een paar honderd .mpg of .avi files staan die mij geheimzinnig toelachen.
Rechtermuis op de eerste file en een boekstapeltje aanklikken, neen, helemaal geen bewerking van de hele zooi, alleen maar van die ene eerste, zo klaar.
Één voor bewerken is natuurlijk gekkenwerk dus zelf maar bedacht om ze allemaal te selecteren (staat nergens!) en nu gebeurt wel dat de balkjes tot de 100% gaan lopen.
Vol verwachting op de te voorschijn gekomen WinRar icoon dubbelklikken levert mij alleen maar het hele archief op, geen idee wat ik daarmee doen moet en nergens een extensie .rar te zien. Rechter muis op het icoon en 'openene met': alle codedcs zeggen cannot render the film.
De situatie blijft hetzelfde, alleen de eerste file levert het begin van de film op (titel), en de rest blijft donker.
En iedereen praat er zo vanzelfsprekend over, dus wat voor oenigs doe ik dan??
 
Bij nader bestuderen krijg ik zelfs het onbehaaglijke gevoel dat ik aan het inpakken ben ipv uitpakken. Maw ik begrijper helemaal niets van. Heb ik die WinRar wel nodig?
 
Kan je een paar screenshots maken en hier posten?
 
Laten we het even alleen bij winrar houden.
Als je alle files compleet binnenhebt gehaald met grabit en alles is 100% compleet.
Hoef je enkel en alleen maar het eerste rarbestand maar te dubbelklikken.
Bijv. bestandsnaam.part1.rar. Winrar controleert daarmee alle rar files met dezelfde bestandsnaam omdat ze aan elkaar gelinkt zijn.
Uiteindelijk na die controle krijg je de inhoud te zien, en juist dat gedeelte moet je uitpakken op een aparte lokatie.
Daarna is het uiteindelijk bestand bewerkbaar.

Wat betreft de avi, als die niet afspeelbaar is licht toch aan beschadigde of ontbrekende codecs.

Download Gspot eens en kijk of dat zo is.
Dan kan je altijd nog de ontbrekende codecs aanvullen.
 
Maar dan komen we nu bij de hamvraag.
Hoe kom je dan aan die rar files.
Alleen bij grote uitzondering zie ik (bv in alt.binaries.multimedia.cartoons) een film in rar files; het gros is toch echt in avi of mpeg.
Maar alle manuels doen alsof WinRar ook op die files slaat.
Dat hele WinRar slaat toch niet alleen op die paar uitzonderingen in rar files.
Hoe maak je van een avi of mpeg een rar bestand, of is dit een onzinvraag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan