PC loopt vast bij gebruik microfoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.

live4life

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2006
Berichten
2
Hoi,

Mijn PC loopt vast zodra ik de microfoon gebruik icm een programma voor geluidsregistratie. Daarmee bedoel ik dat de pc zonder probleem het geluid van de microfoon weergeeft over de boxen, totdat ik een stukje software opstart om van het microfoongeluid gebruik te maken. Cooledit Pro en Skype zijn twee voorbeelden van programmatuur die daardoor niet te gebruiken zijn.

Ik gebruik xp sp2 en een Sweex 5.1 sound Card.

Wat kan het probleem zijn?
 
In Skype kun je de input en output van je geluidskaart testen, dus microfoon respectievelijk luidsprekers of hoofdtelefoon.
Dat lukt al niet?

Hetzelfde kan in "Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten" op tabblad "Spraak" en dan "Hardware testen".
Die test kun je ook niet uitvoeren?

Heb je naast je microfoon soms nog andere hardware aangesloten waar een ingebouwde microfoon in zit?

Heb je in "Volume Control" (het geluidmixerpaneel van Windows) de instellingen van de input van je geluidskaart gecheckt?

Dus via "Opties' dan "Eigenschappen" en in het rolmenu de poort-IN van je geluidskaart geselecteerd?
 
heb alles getest ja.

Hij loopt zowel bij de skype test als bij de spraak-hardware-test vast. Heb nog een webcam aangesloten waar een microfoon bij is ingebouwd. deze staat echter nergens als microfoon ingesteld.
 
Trek de webcam er helemaal uit en kijk dan of je microfoon bruikbaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan