versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassiejj

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2006
Berichten
6
hoi,

ik heb een versterker gekocht, om in mijn budy van de scooter muziek te kunnen afspelen, dit wil ik doen door middel van een mp3 speler. Ik snap alleen niet hoe ik hem moet aansluiten, ten eerst hoe ik hem stroom geef, er zitten 3 ingangen voor, de "B+" (12v), de REM(12v) en de GND(-12v), ik heb er een tulpstekker voor, en die past er ook in, en de boxen op de output aansluiten is ook niet echt een probleem denkik, maar kunnen jullie mij helpen met het aansluiten van de stroomdraden? welke van de accu ik waar op aan moet sluiten?

alvast bedankt,

Sebastiaan
 
Hoi Laten we het proberen.

Hoi Laten we het proberen. Het gaat dus als ik het goed begrijp over een scooter en beschikt deze over 12 volt?
Je hebt de volgende aansluiting B+" (12v), de REM(12v) en de GND(-12v),
B+ 12 volt is de voedingsspanning
Gnd – IS DE ZOGENAAMDE MAST OF 0 SPANNING.

Tussen die twee zou hij l moeten werken met de luidsprekers aangesloten uiteraard.
De REM 12 volt betekend remote spanning iets op afstand inschakelen bv als je een radio aan zet.
Is dit niet nodig dan werkt hij of via een schakelaartje te verbinden met B+ 12 volt of rechtstreeks aan te sluiten.

Heb je geen 12 volt dan kun zogenaamde spanningsomzetter kopen bij een elektronica winkel maar dat maakt jou project wel wat duurder.

Hopende van dienst te zijn geweest
DJ Indalo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan