Plaatjes openen met Microsoft Photo Editor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerret

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Berichten
39
Hoihoi,

twijfelde een beetje in welk subforum dit thuishoort maar het zal hier wel passen

uhm, bij Windows zit altijd dit kleine makkelijke programmatje, Microsoft Photo Editor. Je kunt er simpele dingen mee doen zoals een plaatje bijsnijden of van formaat veranderen of een transparante kleur instellen.

Vond dit altijd handig programmatje, omdat het nogal klein is en dus snel laadt en je snel van die kleine wijzigingen mee kunt doen.

Mijn probleem is, dat sinds een langere tijd al, hij moeilijk doet met het openen van plaatjes.

Ik heb enkele zaken geprobeerd om het probleem vast te stellen.

- Bij een jpg rechtsklikken en openen met photo editor
In dit geval krijg ik een schempje: "Onbekende bestandsindeling". Dan weigert het plaatje te laden.
- Hetzelfde doen bij een gif geeft hetzelfde effect.
- Als ik dit doe bij een bmp opent hij het plaatje wel gewoon.
Daarnaast:
Photo Editor los starten en dan openen kiezen:
- Een bmp opent gewoon
- Voor een jpg moet ik wel Alle Bestanden kiezen, want het formaat staat niet standaard in het lijstje met bestandtypen, maar opent dan wel
- Bij een gif zegt hij <locatie en bestandsnaam van plaatje> is niet gevonden of kan niet worden geopend.

Wat kan ik er aan doen zodat alles weer werkt?

bvd, Gerret
 
Iets opslaan in Photo Editor kan maar in drie formaten:

bmp, tif en pcx.

Verder, die link bij Google gaat over "Photo-editor objects" in Excel, het gaat over het programma zelf. Daarnaast heb ik Excel niet, ik gebruik MS Office niet op Word na.

Ik hoop niet dat dit betekent dat ik aan een volledige Office versie moet komen enkel om dit programma goed op gang te krijgen. :S
 
Zoeken we verder:

googledoos:
http://www.google.nl/search?hl=nl&c...openen+werkt+niet&btnG=Zoeken&meta=lr=lang_nl
en gevonden
http://members.chello.nl/b.vanduuren/nederlands/problemen/windows2k.html#prob06


Ook in discussiegropen komt het onderwerp aan bod:
http://groups.google.nl/groups?q=Mi...g.mozilla:nl:official&sa=X&oi=groups&ct=title

Dus even doorneuzen om te kijken of er en oplossing te vinden is.

:cool:

/// edit,
kan toch aan je windows/ office versie liggen:
http://support.microsoft.com/?kbid=817095

:cool:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier Word 2002 opstaan van een speciaal dvd'tje waar ook Works en Encarta opstaat, 't heet "Works Suite"

Bij dat Word staat dus bij die Office Hulpprogramma's het photo editor programmatje en dat staat geinstalleerd. Maar ik heb er dus niet Excel of zoiets bij.
Die registerdinges op die ene site werkt ook niet (tenzij ik daarvoor moet rebooten maar dat merk ik dan morgen wel)

Op de andere links lijken wel dingen te staan die ermee te maken hebben maar niet hetzelfde.
 
Probeer dit eens.

Question -
I installed Microsoft Photo Editor 3.0 on my Windows XP Home Edition computer. It behaved normally for a few months, but suddenly when I open the application the toolbar icons and menus have shrunk to half their previous size. I have not changed my computer's resolution, and none of my other applications was affected. How can I return the icons and menus to normal size? Thanks for any help you can give me.
Answer -
Good afternoon,

I've heard from several folks about this problem with Photo Editor...either the menus have shrunken or the entire window size is "fixed" either too large or small. The following should help you reset it to its original sizes.

The following registry edit should work for you. Open your Registry Editor (START/RUN and key in REGEDT32 and hit <enter>). Navigate to the following key/value:

HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Photo Editor/3.0/Microsoft Photo Editor

In the right window pane, you should see a value entitled "Initial Position"...right-click on it and delete it. Close the Registry window and re-open Photo Editor. You may need to re-boot for the change to take effect.

Let me know if you need further help navigating through the registry. Good luck!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan