MP3 naar andere sampling kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

roesoesoe

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2004
Berichten
25
Onlangs brandde ripte ik al mijn cd's naar mp3 aan hoge kwaliteit (320 kbit/s). Nu zou ik deze graag nog eens kopieren naar 128 kb / s, zodat ik er meer kan meenemen om in de wagen te beluisteren. Weet iemand hoe ik dat het beste aanpak ?

Alvast bedankt
 
Dat is een goeie! Nog nooit mee bezig gehouden zelfs! Als je software kan vinden dat dit mogelijk maakt, moet je er wel rekening mee houden dat de kwaliteit wel minder wordt. Het is beter om in 1 x te rippen naar mp3/128 kb/s dan resampelen van 320 kb/s naar 128 kb/s. Maar ik kan me voorstellen dat je het verschil in de auto niet zo zal merken. Ben dus wel benieuwd naar software dat dat kan doen. Ik heb ergens gelezen dat Lame dat kan doen, maar hoe dat toe te passen....
 
niet zonder reden

Ik heb dit niet zonder reden gedaan. Ik ripte naar 320 kb omdat ik op mijn harde schijf enerzijds een backup van van mijn cd's wil (bvb bij verlies of beschadiging), en eveneens om mijn pc als muziekmachine thuis te gebruiken.

Anderzijds wil ik ook een "lagere" kwaliteit om op een bestandsdrager meer muziek in de auto te kunnen meenemen. Ik weet wel dat ik ook nogmaals kan beginnen rippen op een lagere kwaliteit, maar dat is nogal tijdrovend....
 
Weet je hoe ik dat doe ?

Weet je hoe ik dat doe ?
Ik zet ze om naar bv een wav bestand en rip ze terug naar mp3 met een lagere sampeling waarde.

Succes

DJ Indalo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan