VOB naar mpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

knudde-fan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2003
Berichten
18
Hallo ,

is er een mogenlijkheid om een VOB bestand van een dvd te bewerken en hieruit een klein stukje film omtezetten in b.v. een mpg formaat ?

Ik heb via moviemaker getracht dit te doen ,maar zonder resultaat ,of is er een programma waarmee ik dit wel voorelkaar krijg ?

Alvast bedankt voor het lezen ;

Knudde-fan
 
Een VOB file is een mpeg file.(hier komt een foefje)
Dus verander de naam even van bijv: VTS_01_0.VOB in VTS_01_0.mpeg.
En dan kun je de film bewerken met elk gewenste movie editor.
 
VOB file

Dank voor de reactie ,echter als ik het bestand af wil spelen (na hernoemen) in b.v. mediaplayer zie ik onderaan "fout tijdens downloaden van codec".Het geluid hoor ik wel ,maar helaas de beelden erbij niet....
Als ik vervolgens dit bestand wil importeren in moviemaker krijg ik de melding "C:\Documents and Settings\User\Bureaublad\VTS_01_1.mpeg kan niet worden geïmporteerd. Een interface heeft teveel methoden om gebeurtenissen te starten".
Nu is het jammerlijke feit dat ik niet echt weet wat hiermee bedoeld wordt.

Het is overigens een homevideo van de vakantie (om eventuele piraterij uit de wereld te helpen).

ik zie de vervolgreactie graag tegemoet....
 
VOB file

Ik heb de codecs geinstalleerd ,maar het bestand (na hernoemen naar mpg) wordt alleen in de "media player classic" gedeeltelijk afgespeeld....dwz de videofragmenten springen van hak op de tak ,echter wel met beeld erbij dat wat ik niet kan zeggen van mijn huidige mediaplayer die het bestand na hernoemen en installeren van de codecs alleen het geluid afspeeld (na de foutmelding codec).

Heb ik nu dan de codecpack verkeerd geinstalleerd ? Wat mij stug lijkt ,daar ik de intallatie geheel volgens "recommended" heb gevolgd.
Ook heb ik "GSpot Codec Information" even ingekeken ,maar daar wordt ik echt niet blij van (van de vele info en toepassingen wel te verstaan).

Ik hoop dat je me nog wilt bijstaan Kwelgeest ,want ik wil niet opgeven.
 
Ik gebruik altijd een andere methode,
want VOB laat zich niet door aanpassen van de bestandsextensie "vertalen" in een bruikbaar MPEG-bestand.

Jouw situatie wordt op deze site omschreven.

Als je ooit ook nog andere conversies zou willen doen, kijk dan op deze site

En zoals voor veel "technieken" : helemaal simpel is het niet.
 
kwelgeest zei:

Wat doet programma precies?

Wat ik nl. zoek is een handige tool (of meerdere), waarmee ik vanuit een bestaande DVD scenes (beeld & geluid) kan kopieeren, en kan gebruiken in bijv. Pinnacle Studio om er een "nieuwe" DVD van te maken.

p.s. het omzetten van een .VOB naar .MPG gaat bij mij prima. Kan deze dan netjes bekijken!!
 
Het is mij in het verleden al eens gelukt om gewoon de extensie van .VOB naar .MPEG te veranderen, maar dat was toen de extensie ook effectief achter het desbetreffende bestand vermeld stond.

Nu heb ik echter het probleem dat er gewoon "VTS_01_1" ofzo staat, ZONDER ".VOB" erachter. Als ik er dan ".MPEG" achter zet, gebeurt er niets: ik kan het bestand nog steeds niet afspelen!

Help, asap! :(
 
joeneschumi,
het is beter om een eigen topic te starten, nu schop je een topic van 3 jaar oud weer omhoog en gaan mensen zitten lezen wat al lang geleden neer is gezet.

nu je oplossing
vista
open een map >> klik organiseren >> map- en zoekopties >> tabblad weergave >> vinkje weg bij "extensies voor bekende bestandstypen verbergen"

xp
open een map >> klik extra >> mapopties >> tabblad weergave >> vinkje weg bij "extensies voor bekende bestandstypen verbergen"
 
Idd turn, in het vervolg zal ik dat doen ;)

bedankt voor je oplossing! het heeft gewerkt! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan