Beeld En Geluid Apart

Status
Niet open voor verdere reacties.

xp boy

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Berichten
379
Hallo,

Ik heb en filmpje maar nou is het probleem dat het beeld en het geluid 2 aparte bestanden zijn.
Bestaat er iets om het in elkaar over te zetten het beeld en het geluid?
het beeld is .avi
en het geluid is .wave
 
Allebei in Windows movie maker zetten? en dan alles samenvoegen?
 
Met virtualdub is dit mogelijk, dit programma is hier sterker in dan moviemaker van windows. en nog gratis ook.

Virtualdub biedt ook de mogelijkheid om het geluid met het beeld te synchroniseren.
 
Ik heb virtualdub.
Nu heb ik beeld en geluid tegelijk maar als ik wil opslaan gaat er iets fout volgens mij...
Namelijk hij geeft aan dat het bestand 130 gig wordt na het opslaan en zoveel heb ik niet meer op mn pc...
doe ik hier iets fout?
 
Dat klopt, je moet alleen in het menu video wel aangeven dat je hem wilt opslaan met de door jouw gewenste codec. kan zowel divx als xvid zijn.
Anders krijg je de standaard instellingen van de avi. en daar wordt je niet vrolijk van.

Een film van ca 90 min wordt dan ongeveer afhankelijk van de sterkte van de compressie die je kiest ongeveer 900mb, op een gemiddeld systeem duurt het wegschrijven ongeveer een half uur.
 
jackall zei:
Dat klopt, je moet alleen in het menu video wel aangeven dat je hem wilt opslaan met de door jouw gewenste codec. kan zowel divx als xvid zijn.
Anders krijg je de standaard instellingen van de avi. en daar wordt je niet vrolijk van.

Een film van ca 90 min wordt dan ongeveer afhankelijk van de sterkte van de compressie die je kiest ongeveer 900mb, op een gemiddeld systeem duurt het wegschrijven ongeveer een half uur.
Oeps niet waar.:confused: Ik neem aan dat zijn film al een XviD of DivX is.(anders was de film al 130 GB)
Je moet bij virtualdub opgeven dat je een "direct stream copy" wilt maken.
Dan is je avi met geluid binnen 3 minuten klaar.
directstreamcopy1jd.jpg

Het beste progje om dit te doen is trouwens "virtualdubmod"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan