Filmpjes van Internet opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

helga

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2004
Berichten
33
Hallo,

Onlangs zag ik een aantal leuke dierenfilmpjes op Internet die ik heel graag zou willen opslaan op mijn pc om ze vervolgens te branden op schijf. Kan iemand mij uitleggen hoe ik die filmpjes van Internet af kan halen? Ik zou daar een invalide oude man heel blij mee kunnen maken.

Groetjes Helga :eek:
 
Vaak staat er een linkje (of fotootje met daaraan gekoppeld een linkje) waar je op moet klikken om het filmpje te openen. Als je op dat linkje klikt met de rechtermuisknop, kun je ook kiezen voor "Doel opslaan als...". Daarmee kun je in veel gevallen het filmpje opslaan. Sommige filmpjes worden echter 'streaming' aangeboden. Dat houdt in dat je nooit het hele bestand binnen kunt halen in één klap, omdat enkel wat je zit te kijken op je pc staat. Wat je net gezien hebt wordt 'afgevoerd' en wat je nog moet zien 'staat te wachten buiten je pc'. Dat soort streaming media spul zul je niet snel op cd krijgen. (Er zijn wel truukjes voor meen ik, maar daar waag ik me niet aan.) Als een filmpje in de Mediaplayer opent, niet in een internetpagina, kun je ook gewoon via Bestand->Opslaan als... het bestand ergens wegschrijven.

Soms staat een filmpje in een site verwerkt, en kun je nergens aan de buitenkant zien waar dat écht staat. Dan valt er weinig 'op te slaan als...'. Dan kán het werken het filmpje

Daar gebruik ik wel eens een oplossing voor, maar misschien voert die je te ver (zie maar):
  1. Klik met de rechtermuisknop ergens op een leeg stukje van de internetpagina waar het filmpje inzit en kies de optie 'Bron weergeven'. Er komt nu een heleboel abacadabra in beeld. Zoek daarin een linkje naar het filmpje (zoek iets als http://iets.nogiets.nogiets.nl/mapje/submapje/getalletje/filmpje.wmv) en kopieer dat linkje.
  2. Open kladblok (Start->programma's->Bureau accessoires->Kladblok)
    Tik in (vul natuurlijk de gevonden link in, en niet mijn onzinlinkje):
    HTML:
    <html>
    <a href=http://iets.nogiets.nogiets.nl/mapje/submapje/getalletje/filmpje.wmv>Wil ik hebben!</a>
    </html>
  3. Sla het bestandje op als "download.html" op je bureaublad.
  4. Klik daarna op het bestandje op je bureaublad.
  5. Klik met de rechtermuisknop op het linkje wat in de verder lege internetpagina verschenen is en kies alsnog 'Doel opslaan als...'. Als de link klopt, kun je nu wel gewoon lokaal opslaan.

Tenslotte heb je ook nog een categorie filmjes die in een Macromedia Flash 'omgeving' in beeld komen. Die kun je naar mijn weten niet lokaal opslaan. Of in ieder geval niet zo makkelijk als bovenstaande...

Hou er rekening mee dat op sommige filmpjes copyright zit, en dat het niet overal toegestaan is de filmpjes op te halen en zelf uit te delen. Natuurlijk ben jij er niet op uit om copyright te schenden, maar het is wel goed dit even in het achterhoofd te plaatsen.

Ik hoop dat je iets met mijn verhaaltje kunt. Succes!

*Opmerking: dit topic staat denk ik niet helemaal in het juiste subforum.
Home > Helpmij.nl Forum > Multimedia > Multimedia-Diversen zou beter zijn. Video Capture slaat op het digitaliseren van televisiebeelden, filmpjes uit de digitale en analoge camere en dat soort dingen.

edit: toevoeging opmerking onderaan
 
Laatst bewerkt:
Hallo Anykey,

Allereerst vreselijk bedankt voor de moeite die je nam om mij zo'n uitgebreid antwoord te geven. Zodra ik tijd heb zal ik alles wat je me mailde gaan uitproberen. Ben erg benieuwd wat ik er van terecht zal gaan brengen. Hoe het af loopt zal ik je netjes terugmailen. Probleem is alleen dat ik momenteel enorm druk ben met het één en ander dat absoluut voorrang heeft op mijn computergedoe. (heeft met de gezondheid van mijn oude moeder te maken) Dus ... graag nog even wat geduld. Ik zal het zo snel mogelijk gaan doen als ik klaar ben met mijn karwei. Nomaals alvast bedankt en je hoort gauw weer iets van mij.

Groetjes Helga.:thumb: :D
 
Hallo Webmaster,

Op 9-7-2006 heb ik een vraag gesteld in de rubriek Video Capture en die is door Anykey beantwoord. Ik was daar heel blij mee en heb hem bedankt. Meteen ook erbij verteld dat ik zijn advies zou opvolgen maar dat ik er door de gezondheidstoestand van mijn moeder nog niet meteen aan toe kon komen om dit te doen. Vandaag heb ik dat dan eindelijk wel gedaan en het werkt perfect. Daarvoor wil ik hem dus heel erg bedanken en me verontschuldigen dat hij zolang op mijn bedankje voor zijn hulp moest wachten. Kunt U dit misschien aan henmdoormailen want ik kan hem dus geen persoonlijk emailberichtje sturen.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank,

met vriendelijk groet,

Helga. :D :thumb: :thumb:
 
Hallo Helga,

Een bedankje is altijd leuk. Simpelweg door in dit topic te plaatsen, heb je mijn aandacht en daarmee je bedankje overgebracht. Ik ben blij dat je geholpen bent met mijn inbreng. Superleuk dat je er op terugkomt ook. (Dat verwacht niemand, en is ook niet onbeleefd op een forum als dit hoor.)
 
Hallo Anykey (Jasper),

Bedankt voor je reactie, ook weer op de mijne. Ik heb je instructies opgevolgd en een filmpje op die manier van een site weggehaald. Ik heb nu dit grappige filmpje kunnen opslaan maar zonder de site dus waar hij op stond en hij is te openen in IE. Als je het wilt zien om eventueel te kijken of ik het goed heb gedaan wil ik het je best sturen hoor. Ik weet alleen niet of dat via deze site gaat. Ik vraag me wel af of dit nu voor altijd blijft bestaan. Dat is altijd het vervelende als je een site opslaat in favorieten, na een tijdje zijn sommige sites weg of verlopen en daarom wilde ik dit filmpje zo graag hebben en nog een aantal andere waar ik hetzelfde mee ga doen om er iemand heel blij mee te maken. Ik hoop nu dus dat ik het niet meer kwijt raak en vraag me tegelijkertijd af of het misschien ook nog op een andere manier is op te slaan. Het filmpje staat op deze site: http://sevenload.de/videos/RvRhFNJ/lid/DTc412U , kijk zelf maar als je wilt.

Groetjes Helga. :D
 
Hoi Helga,

Juist dit type filmpje kun je eigenlijk niet opslaan in z'n geheel. Het wordt namelijk 'opgehaald'. Het bestandje wat je met een eenvoudig truukje nog wel kunt binnenhalen, is een speldenprik groot en doet helemaal niks als je het aanklikt. (Mogelijk doet het wel wat, maar dan houdt dat weer in het ophalen van via het internet, net zoals dat op de site gebeurt.)

Klik maar eens met rechts op deze link en kies Doel opslaan als... (Als je er met links op klikt opent zich gewoon het filmpje in de browser met een Macromedia plug-in.) Met de door mij eerder beschreven methode kun je diverse filmpjes wél zo downloaden zodat je zo bijvoorbeeld op cd kunt zetten. Maar deze dus net weer niet.

Leuk filmpje trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jasper,

Ik heb rechts geklikt op je link en het op geslagen. Maar dit had ik zelf, zoals als jij me eerder aanraadde ook al zo gedaan en dan krijg je embed_380x313 Ik heb het in een map gezet maar als ik er dan op klik opent zich mediaplayer maar het filmpje wil niet laden of afspelen. Het gekke is dat als ik dat linkje nu op mijn bureaublad zet, opent het wel en begint het filmpje gewoon te spelen maar inderdaad zoals je al zei, omdat hij het dan denk ik op Internet haalt. Het is nu wel alleen het filmpje en niet meer de hele site die ik dan te zien krijg. Jammer toch dat zoiets niet gewoon op te slaan is en inderdaad ik vond dat filmpje ook zoooo leuk. Ik weet niet of het mag maar hier is mijn gewone emailadres: helgavlaar@chello.nl Mocht je er ooit in de toekomst achterkomen of er misschien toch nog een andere oplossing voor te vinden is dan zou ik dat graag van je horen. In ieder geval nogmaals bedankt voor alles en sorry dat het zo lang duurde voordat ik je iets liet weten maar dat had, zoals ik al zei te maken met de gezondheid van mijn moeder. Ik kwam er gewoon niet eerder aan toe om jouw advies uit te proberen want ik wilde het graag goed doen en niet vlug vlug omdat ik er altijd graag iets van wil leren.

Groetjes Helga :D :thumb:
 
opslaan

Hee Jasper,
ik heb het ook geprobeerd maar het lukt me niet, nu wil ik aan jou vragen of het filmpje wel is op te slaan?
dit is de link:
http://pinkpop.vpro.nl/item/23435EC01EA906B2C690C32CB862D461.html
Het kan best zijn dat ik wat verkeerd heb gedaan, want ik kwam niet goed uit dat abra cadabra gedeelte...

Ik ben namelijk op pinkpop geweest en er zijn geen dvd's van te krijgen, dus wilde ik me eigen "dvd" maken met allemaal filmpjes van het internet.

Groetjes Renée
 
Hoi Renée,
Het is drie jaar geleden dat ik hier voor het laatst ingelogd was en het topic is nog een jaartje ouder :).

Wat ik hierboven schreef is gedeeltelijk flink achterhaald. Flash video kun je nu in veel gevallen met verschillende gratis programma's ophalen en zelfs converteren. Ik gebruik RealPlayer in de gratis versie daarvoor. En afspelen doe ik met VLC player (die kan ook opnemen/downloaden maar dat heb ik er nog nooit mee geprobeerd).

De video die je in je posting hebt staan is op een geavanceerde(re) manier voor downloaden afgescherm. Misschien zijn er truken voor om dat te omzeilen, maar die ken ik niet. Realplayer biedt gewoonweg niet de mogelijkheid op te slaan en de onderliggende lokatie 'misbruiken' om het te downloaden wil ook niet...

Dus helaas. De eigenaar van de beelden heeft succesvol gedaan waar hij recht op heeft: tonen maar voorkomen dat men er mee aan de haal kan gaan.

Misschien dat het wel kan, maar ik ben er niet meer zo gehaaid (en geïnteresseerd) in om het uit te vogelen.

Succes en groetjes,
Jasper
 
Probeer het eens met http://rsolution.be/rtube
  • Selecteer "Uitzendinggemist" uit de lijst
  • Zoek op "de wereld draait"
  • Wacht even tot het filmpje afspeelt..
  • Klik op download
  • (Nu komt de toepassing vragen naar de VLC-player installatie, selecteer VLC.exe)
  • .. het downloaden start! :)

Succes!
 
Filmpjes Downloaden

Inmiddels is mijn vraag allang achterhaald. Voor filmpjes van het Internet halen zijn er inmiddels diverse mogelijkheden. Dit is er eentje, probeer maar eens.
http://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/
Mocht het voor jou niet werken snuffel dan even verder want er is genoeg te vinden.

Groetjes,
Helga
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan