Accu's voor pmr-horloge Freetalker

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
Wellicht een vreemde vraag voor dit forum, maar ik probeer het toch.

Ik ben op zoek naar reserve batterijen voor 2 pmr/horloge apparaatjes. zie link: http://aggeggi.com/?action=view&id=686529
De huidige accu's gaan 1 dag mee en staan ook een beetje bol, lijkt me niet helemaal goed
Op de accu's staat de volgende text:
Li-Ion Battery
part No: NTA2176
3.7v
570mAh

Tot nu toe heb ik alleen een site gevonden in Taiwan waar ik ze kan aanschaffen....... per 100 of meer! Maar ik wil er natuurlijk maar 2 hebben.
Wie weet waar die accu's nog meer te verkrijgen zijn en dan het liefst in de BeNeLux.
 
Helaas, ik heb de hele site doorzocht, maar de juiste accu zit er niet tussen. Bedankt voor je tip.
 
Hallo

Volgens mij = 1 volledige dag werken met een batt. van 3.7V /570 mA/H zeker binnen de specificaties hoor.

Uiteraard lees hiervoor de bijgeleverde lektuur eens door.

Het ietsje bol staan van de casing kan als mogelijke oorzaak hebben dat men dergelijke batt. meestal snel oplaad... met de nodige warmteontwikkeling ----> vervormen behuizing.

Maar ....

Wat weet de verkoper of de fabrikant u hierover te vertellen ??? ;) ;)

Die moet die toch zeker kunnen bestellen ???

En nu even technisch ....
-------------------------------------

Lion Batt. dienen wel heeeel korrekt te worden opgeladen .

Voor zover ik weet dienen de 3.7V versies opgeladen te worden met een spanning van 4.20 V let wel ... 4.20V , en niet b.v.b. 4.22 V = overladen , of .. 4.18V = onderladen..

Een lion batt die konstant wordt opgeladen bij b.v.b. 20°C verliest ook heel snel zijn totle capaciteit (permanent opladen is dus zeker uit den boze)

P.s. : of ... belast eens de betrokken batt. pack en kijk of deze nog de vereiste capaciteit bezit.

Peter
 
@ maestro12, accushop vanmiddag al gebeld. Alleen leverbaar op bestelling tegen hoge kosten.

@vdk_p, duidelijke info! Maar ik heb de horloges op de markt gekocht bij zo'n "van alles en nog wat" kraam. Winkels in Nederland die ze verkopen kunnen niet aan losse accu's komen. Ze verkochten ze zelfs bij de bouwmarkt hier voor 24 euro. Ik heb er zelf 10 euro voor betaald, dus al te veel geld wil ik er niet aan uitgeven. (max. 15 euro) Maar als 1 dag babbelen niet echt slecht is voor zo'n accu, dan zet ik ze gewoon 's nachts weer aan de lader. Bedankt voor jullie reacties ieder geval!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan