video, wel beeld maar geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

haan2

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Berichten
52
Hoi ik had een film gedownload en daarvan een video cd gemaakt met nero vision. Als ik de film op m'n computer afspeel, heb ik wel gewoon beeld en geluid. Maar als ik het op een gewone dvd speler wil afspelen op een tv heb ik ook gewoon beeld maar geen geluid. Ligt dat aan de cd of aan de dvd speler? Zou ik in vervolg dan een super video cd moeten maken of moet het perse op een dvd gebrand worden?
 
Een VCD is in kwaliteit echt ruk, vergeleken met een DVD.
Ik weet niet hoe je het omgezet hebt naar VCD, of heb je een AVI/MPEG gedownload?
Is dit trouwens de eerste VCD die je gebrandt hebt, zo niet probeer dan eens een eerder gebrande VCD te spelen op de DVD speler. Als je dan ook geen geluid hebt, dan ligt het niet aan je schijfje.
Oh.... er schiet me wat te binnen... VCD's zijn meestal alleen 2 kanaals stereo geluid.
Als je dat over je 5.1 Dolby Digital boxen die bij je DVD speler zitten wilt draaien, dan werkt dat 90% van de gevallen niet.... echter wel als je het volume van je TV aanzet.
 
oke ik kan het dus veel beter op een dvd branden. Maar ik had het volume van de tv ook gewoon aanstaan en er kwam ook geen geluid uit maar ja ik brand het wel op een dvd'tje. Bedankt hea:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan