DVD gebrand, moeite met afspelen / Vobsub

Status
Niet open voor verdere reacties.

WalkerGuy

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2006
Berichten
5
Ik heb 2 vraagjes:

ik heb een film omgezet naar dvd-bestanden, deze zijn prima af te spelen op de computer. Nu heb ik ze op een dvdtje gebrand en hij begint wel goed met afpelen, maar opeens geeft hij de foutmelding dat de dvd een beschadiging heeft opgelopen.
Nu heb ik de dvd geopend en het blijkt dat hij moeite heeft met het overspringen naar het volgende bestand:

VTS_01_1.VOB --> VTS_01_2.VOB [Precies hiertussen, geeft hij de foutmelding]

Ik kan de bestanden echter wel correct apart afspelen.



Dan had ik nog een vraag over VOBSub: ik gebruik dit programma al een tijd en heb verder nooit problemen, nu heb ik laatst de ondertiteling van Ice Age 2 gedownload en het dezelfde naam als mn avi bestand gegeven, maar wanneer ik de film afspeel, start vobsub niet automatisch en wordt de film zonder ondertiteling weergegeven..
Ik heb geprobeerd de bestanden in een andere map te plaatsen, 3 keer nagekeken of de namen echt hetzelfde waren enz, maar dit is de enige film waarbij er een probleem is..
Nu zou het leuk zijn als je zelf de ondertiteling aan kon zetten, maar ik kan in vobsub niet vinden waar je dit zou kunnen doen..

Opmerkingen:
Converteerprog: WinAvi
Ondertiteling: VobSub
Brandprog: NERO 6.0
DVD-afpelen: PowerDVD



Alvast bedankt:thumb: WalkerGuy
 
Ok, de eerste vraag mag vervallen: Windows Media Player heeft geen problemen met de dvd en ook de dvd speler speelt hem gewoon af, allen powerdvd doet moeilijk, maar dat is dan jammer:p

Misschien weet iemand wel iets op het Vobsub probleempje?

Groetjes van mij..
 
WalkerGuy zei:
Dan had ik nog een vraag over VOBSub: ik gebruik dit programma al een tijd en heb verder nooit problemen, nu heb ik laatst de ondertiteling van Ice Age 2 gedownload en het dezelfde naam als mn avi bestand gegeven, maar wanneer ik de film afspeel, start vobsub niet automatisch en wordt de film zonder ondertiteling weergegeven..
Heb je het ondertitelbestand apart nagekeken in SubSync of Subtitle Workshop?

Het lijkt waarschijnlijk dat het sub, srt of ssa bestand corrupt is
 
Ik heb de film met ondertitel geopens in SubSync.. De ondertiteling wordt netjes weergegeven in het vak 'next subtitle' ; alleen 4 seconden te laat.. Het zal wel lukken dit gelijk te laten lopen, maar nog is er niets te zien als de film gewoon wordt afgespeeld..

Alvast bedankt:)
 
Ok, wanneer ik het bestand opsla als SAMI bestand, ziet VobSub hem wel, nu dus enkel nog synchroniseren en klaar:)

Bedankt he:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan