MP3 encoder problem audiograbber

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanny6

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
4
Beste,

ik heb audiograbber geïnstalleerd, een packetje van Lame gedownload, dit dan in mijn map van audiograbber gezet en geprobeerd om een cd om te zetten in mp3 op mijn harde schijf.
Nu krijg ik regelmatig een foutmelding die als volgt luidt: Aborted, MP3 encoder problems. Sommige liedjes lukken me wel na een aantal keer proberen, soms zegt hij dat het ok is en staat er geen mp3 in mijn mapje (na nog eens te proberen staat het er ineens wel) en soms krijg ik zelfs na meerdere keren proberen een bepaald liedje niet omgezet.

Ik heb ook al een pop-up gekregen dat ik de bitrate eventueel moet aanpassen. Ik ben eerst begonnen met 320 kbps en heb dan eens afgezwakt naar 192 maar de problemen blijven.

Enig idee of ik een bepaalde instelling verkeerd heb staan? Of is mijn encoder slecht?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Probeer dan eens een andere encoder in te stellen bij audiograbber.
Doet die het dan nog, dan is er iets mis met de installatie van audiograbber zelf of enkele codecs liggen elkaar dwars.
 
Kan ik met media coder ook ineens de naam en de uitvoerder van het liedje bij mijn mp3 krijgen?
(Ofwel zie ik ernaast maar ik zie nergens de link staan om naar een internet database te gaan om de trackinfo te verkrijgen.)
 
Als je Windows XP hebt, dan kun je prima rippen met Windows Media Player 10 (of 11).

Leg je CD in de lade, open WMP10 en kies voor "Rippen".

De nummertitels en cd-titel vult WMP zelf in (tenzij het gaat om een wel heel exotische CD).

In "Extra, Opties, tabblad Muziek rippen" kun je kiezen voor drie WMA-modules of mp3 tot 320 bps (helaas geen wav).
De mp3 encoder is inbegrepen bij WMP.

Het rip-proces verloopt bijzonder snel en de geluidskwaliteit is (ook bij 128 bps) bijzonder goed.
 
Laatst bewerkt:
Werkt inderdaad voortreffelijk!

Bedankt voor de reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan