Philips GoGear

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda1984

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2006
Berichten
6
Hoi allemaal,

Heb al een tijdje de Philips Gogear 1620 en deze werkt op de PC super! Nu wilde ik de Gogear aansluiten op mn laptop, maar die pakt m niet... Waneer ik een USB-stick in de laptop stop geeft ie een soort van belletje, bij de Gogear gaat dit belletje dubbel. Als ik dan op zoek ga naar het apparaat in bijvoorbeeld 'Deze computer' geeft ie m helemaal niet weer... Ook kan ik er niet voor kiezen om de 'hardware veilig te verwijderen'. Het programatje dat ik ervoor heb geinstalleerd zegt zelfs dat het apparaat niet aangesloten is... Wat doe ik hieraan????

Groetjes, Belinda.
 
Wordt de Gogear weergegeven in apparaatbeheer (configuratiescherm -> systeem)? Hij zou tussen de USB apparaten moeten staan als een apparaat voor massa-opslag. Waarschijnlijk staat er dan een rood kruis bij. Ook kan hij bij Overige apparaten staan, met een geel vraagteken ernaast. Zitten de stuurprogramma's (drivers) "in" het programma of moet je ze "los" installeren? Als het laatste het geval is zul je dat moeten doen voordat de laptop je Gogear gaat herkennen. Je kunt ook proberen de stuurprogramma's bij te werken (in apparaatbeheer) met de cd die bij de Gogear zat, kijken of ze dan wel geaccepteerd worden.

Nog een optie is apparaatbeheer openen zonder de Gogear in de laptop, dan hem aansluiten en kijken wat er precies gebeurt tijdens de "herkenningsfase".
 
Wanneer ik naar dat menu ga geeft ie zes opties weer die niet veranderen wanneer ik mijn Gogear aansluit. Hert beeld vespingt heel snel, maar de USB apparaten die hij aangeeft blijven hetzelfde.
Bij de Gogear heb ik een cd gekregen, die heb ik in de laptop gedaan, net als bij de PC. Vervolgens loop je automatisch een menu door en vraagt deze je het een en ander te installeren. Dit heb ik goed gedaan. Heb het programma inmidels van de PC overgezet op mn laptop, wellicht was er toch iets mis mee, maar dit maakte geen verschil.
Wanneer ik m aansluit op de PC is alles OK. Deze geeft m trouwens ook niet weer als USB apparaat, maar er verschijnt in Deze Computer een nieuw kopje: Audio-apparaten, daar staat dan de Gogear onder vermeld...
 
O, wacht! Ik zit met mn neus te kijken! Excuses! De Gogear wordt dd weergegeven bij overige apparaten met een groot geel vraagteken! Dan weet mn laptop waarschijnlijk niet wat ie ermee aan moet... Ik heb hier echt geen verstand van... Hoe los ik dit op???
 
Gelukt! Zelf een beetje klooien resulteert wonderbaarlijk genoeg in een succes! Bedankt voor de hint!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan