MP3 CD-tje samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaus

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
18
Hoi,

Het volume, de bass en de treble van de nummers op de mp3 cd-tjes die ik maak, liggen vaak zo uiteen. De één zacht, de ander veel bass, etc.

Bestaan er programma's om nummers op hetzelfde niveau te brengen?

Thx
 
Welke brandsofware gebruik je?
Nero, maar bijna alle anderen ook, geven de mogelijkheid om de nummers te normaliseren.

Ik gebruik het maar zelden, want het resultaat kan soms wat vlak worden en het volumeniveau wordt soms ook wat naar beneden gedrukt.

Een andere, maar ingewikkelde methode is, dat je elke track afzonderlijk in een sound-editing programma bewerkt.
In Nero 7 zit zo'n muziekbewerkingsprogramma ingebakken: Nero Wave Editor.
 
Een programma wat jij bedoelt is bijvoorbeeld MP3GAIN, dit programma analyseert eerst de nummers voordat het ook maar iets verandert, en vervolgens kun jij zelf aangeven op welke sterkte je alles wilt hebben, maar zoals Boeing al zegt, deze programma's maken de boel wat vlak, minder dynamiek erin enzo.

Het is verder wel een goed programma, simpel en klein en bovenal, GRATIS!

Succes

PS: Bass en Treble kun je er níet mee veranderen ...:confused:
 
Dank voor jullie antwoord, ik gebruik inderdaad Nero, maar wist niet dat dat ook in Nero kon. Ik ga het eens proberen.

Want de MP3 cd die ik nu heb springen bij het ene nummer de ramen eruit vanwege de bass en het andere nummer moet ik harder zetten omdat ik het niet eens hoor.

Gek dat daar nog niks voor is.

Thx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan