van pc naar tv en andersom

Status
Niet open voor verdere reacties.

charley41

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
Berichten
137
Hallo,
Ik heb een GeForce 7300 GS videokaart in m'n pc zitten. Bij de kaartzat een kabeltje om de pc met de tv/dvd te verbinden. Vraag is alleen hoe krijg ik beeld op mijn tv vanaf de pc? Kan dat alleen via de dvd speler of is het ook mogelijk videobestanden rechtstreeksvan mijn pc op de tv af te spelen? Ik wacht jullie reactie met spanning af en alvastbedankt voor genomen moeite. Groeten Charles
 
Ja dat kan, instellen mbv de software die bij de videokaart zit.
 
OK bedankt, ik ga even kijken wat er op de cdrom staat en wat er geïnstalleerd moet worden. Groetjes Charles
 
helaas, het werkt dus toch niet

Hallo, dacht dus het antwoord gevonden te hebben maar helaas. Bij het installeren van de software kreeg ik de melding een update op te moeten halen bij XFXforce.com. Zo gezegd zo gedaan, update opgehaald en geinstalleerd. Aansluiten was volgens mij niet zo'n probleem. Aansluitpunt voor de bijgeleverde kabel zit niet op de tv maar op de dvd. Lijkt me geen probleem als de dvd maar aanstaat. Dus niet, bij de bestanden die ik op m'n schijf heb staan selecteer ik met de rechter muisknop en kies dan voor afspelen op mijn tv. Alle zenders geprobeert maar de door mij gekozen film krijg ik op tv niet te zien of de dvd nou aanstaat of niet. Iemand een idee hoe ik hier een oplossins voor kan vinden? Alvast bedankt. Groetjes Charles
 
Lange Pier zei:
Denk dat je overlay nog niet aanstaat, hier vind je alles erover.

Hallo, Heb het bekeken en tv tool gedownload. Volgende probleem dient zich aan, als ik nu video op m'n pc afspeel heb ik groen beeld. Met tv tool niets gedaan en na die constatering ook weerverwijderd. Wat nu?
alvast bedankt
groetjes Charles
 
Download dit codecpack, installeer niet de players, wel de Real en Quicktime codecs.

PS, TV tool heb je tegenwoordig niet meer nodig, bij alle software van nu voor de videokaart, kun je die overlay aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Download dit codecpack, installeer niet de players, wel de Real en Quicktime codecs.

PS, TV tool heb je tegenwoordig niet meer nodig, bij alle software van nu voor de videokaart, kun je die overlay aanzetten.

Bedankt, ik ga het weer proberen
Groetjes Charles
 
Hoi allemaal, ben ik weer,
Codecpack gedownload en geinstalleerd, nog altijd is alles wat ik afspeel groen.
Wat nu? Alvast bedankt en groetjes Charles
 
Deistalleer het K-Lite mega codec pack.

Download Codec-Sniper, set de compatibiliteit voor 98/me in de eigenschappen van het bestand, en wis alle codecs, behalve die van Nero, en andere DVD en TV kaart software.
Ook te doen in apparaatbeheer, bij de videocodecs.

En het codec pack weer installeren.

Er werken een paar codecs elkaar tegen, of er zitten er paar stukkende tussen.
 
Lange Pier zei:
Deistalleer het K-Lite mega codec pack.

Download Codec-Sniper, set de compatibiliteit voor 98/me in de eigenschappen van het bestand, en wis alle codecs, behalve die van Nero, en andere DVD en TV kaart software.
Ook te doen in apparaatbeheer, bij de videocodecs.

En het codec pack weer installeren.

Er werken een paar codecs elkaar tegen, of er zitten er paar stukkende tussen.

Ik ga het weer proberen, zal morgen wel worden maarals het lukt of niet laat ik het wel weer weten. Alvastbedankt en groetjes Charles
 
Hallo,
Ik heb alle codecs verwijderd en daarna het codecpack gedownload en geinstalleerd, alle filmbestanden wederom groen!
Daarna alles weer verwijderd en na een paar keer eindelijk weer gewone weergave. Zet er nu maar even geen codecs op of er moet nog een alternatief zijn? Ik hoor het wel.
Alvast bedankt voor de genomen moeite en groetjes Charles
 
Hallo,
Ik heb alle codecs verwijderd en daarna het codecpack gedownload en geinstalleerd, alle filmbestanden wederom groen!
Daarna alles weer verwijderd en na een paar keer eindelijk weer gewone weergave. Zet er nu maar even geen codecs op of er moet nog een alternatief zijn? Ik hoor het wel.
Alvast bedankt voor de genomen moeite en groetjes Charles


Ben ik weer,
Alle filmbestanden die ik al op m'n externe harddisk had staan worden gewoon weergegeven. Als ik nu nieuw materiaal binnenhaal is het wederom groen. Ook filmbestanden die ik via internet bekijk zijn groen. Als ik een film brand met nero burning rom wordt deze in nero ook groen weergegeven. Wordt er een beetje wanhopig van.
Hoop dat er iemand is de de oplossing heeft.
Bij voorbaat dank en groetjes Charles
 
Kun je beter de vraag weer als onopgelost zetten.
Ik heb helaas geen oplossingen meer voor je, het is tenslotte een codecprobleem.
 
helaas, geen oplossing kunnen vinden en daarna ook nog een crash gehad. Inmiddels de hele zaak geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Probleem dus toch opgelost al is het niet op de goede manier maar nood breekt wetten.
Groetjes Charles
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan