Thumbnail maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peteon

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2004
Berichten
30
Hey, op mijn site heb ik verschillende foto's staan, deze zijn veel te groot en ik zou ze willen zetten naar thumbnails. Is dit moeilijk te verwezenlijken met FP? Vb van de site met foto's: http://www.babot.be/index-nl.htm en dan naar foto's gaan van brievenbussen.
Bedankt alvast.
 
Sorry dat ik niet op je vraag in ga maar er komt een soort van popup met je site naar voren vna ilead.track.it .Dit komt doordat je een teller van Webstat4u voorheen Nedstat op je site hebt. Ik wou dit even melden zodat je weet waar deze vandaan komt.
 
Verdorie, ik had dit ook al af en toe, wel niet dikwijls, maar toch. Tot heden heb ik hier geen melding van gekregen. zou er iets kunnen aan gedaan worden? Liefst zou ik de teller houden omdat je dan tochiets hebt van bezoekersaantal. Bedankt voor uw antwoord want ik wist absoluut niet waar die popup vandaan kwam.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet waarom ik het niet veel zie, ik werk met Firefox en met deze heb ik helemaal geen last van die popups. Heel af en toe ga ik toch es zien via IE wanneer ik een aanpassing aan de site gedaan heb.
 
Peteon zei:
Verdorie, ik had dit ook al af en toe, wel niet dikwijls, maar toch. Tot heden heb ik hier geen melding van gekregen. zou er iets kunnen aan gedaan worden? Liefst zou ik de teller houden omdat je dan tochiets hebt van bezoekersaantal. Bedankt voor uw antwoord want ik wist absoluut niet waar die popup vandaan kwam.

Volgens mij kan hier niet veel aan gedaan worden misschien dat je ook een betaalde versie heb. Maar omdat het gratis is is dit erbij gekomen tijdens de overname die er denk ik wel wat kosten mee willlen dekken. Er zijn ook alternatieve tellers zoals die van google.
 
thumnail maken in FP

rechts klikken op grote foto, en Autominiatuur klikken.
That's all.
succes.
Henk P
 
Ik heb alles kunnen zetten met behulp van FP zelf
Wat ik nu zou willen is, (wanneer men op een thumbnail klik opent de foto zich in t'groot) om terug te keren naar de pagina, hoe kan ik dit doen? Ik zou willen bvb. met aanklikken van de muis op de foto dat men terugkeert. Is dit mogelijk? Bedankt aan allen
 
Laatst bewerkt:
hyperlink op de grote foto van een thumbnail.

Ben zelf ook benieuwd naar een oplossing.
Als men vanaf de grote foto terug wil moet men nu nog via de browser terug naar de pagina.

groetjes,
Henk P.
 
Henk P. zei:
Ben zelf ook benieuwd naar een oplossing.
Als men vanaf de grote foto terug wil moet men nu nog via de browser terug naar de pagina.

Men moet terug op de link (brievenbussen) klikken links in het scherm, en dat is niet de bedoeling.
 
Slideshow met irfanview

Bestand
Miniatuurweergave
In nieuwe venster de uitverkoren plaatjes aanklikken met Ctrl ingedrukt
Bestand
Miniaturen opslaan als html
Nu krijg je een html pagina waar alle thumbnails opstaan.
Dus is er een foto uit te kiezen.
Maar iedere foto heeft ook een eigen html pagina, met een knop naar vorige of volgende.
Voorts kun je ook terug naar het overzicht met alle thumbnails.

Voorts kun je de plaatjes van bijschriften voorzien na openen in Frontpage.

Je moet dus eerst de html pagina maken, en dan kijken of het werkt.
Daarna opnemen in je frontpage web.

:cool:
 
peter vazed zei:
Slideshow met irfanview

Bestand
Miniatuurweergave
In nieuwe venster de uitverkoren plaatjes aanklikken met Ctrl ingedrukt
Bestand
Miniaturen opslaan als html
Nu krijg je een html pagina waar alle thumbnails opstaan.
Dus is er een foto uit te kiezen.
Maar iedere foto heeft ook een eigen html pagina, met een knop naar vorige of volgende.
Voorts kun je ook terug naar het overzicht met alle thumbnails.

Voorts kun je de plaatjes van bijschriften voorzien na openen in Frontpage.

Je moet dus eerst de html pagina maken, en dan kijken of het werkt.
Daarna opnemen in je frontpage web.

Ik probeer dit, bedankt Vazed
 
Vazed, Ik kan de foto's aanklikken met ctrl ingedrukt, maar dan bestand - miiniaturen opslaan als bestand kan ik niet verkrijgen! Ik werk met v 3.95
Mvg, Peter
 
Als je je plaatjes hebt aangeklikt, zijn ze grijs.
Nu naar Bestand
dan is er een optie
Geselecteerde miniatuurweergave opslaan als html bestand
En dan krijg je en venster met opties.

Maak vantevoren een nieuwe map aan waar je in dit venster naar verwijst.
Zo blijven je plaatjes bij elkaar in één map.

:cool:
 
Als je je plaatjes hebt aangeklikt, zijn ze grijs.
Nu naar Bestand
dan is er een optie
Geselecteerde miniatuurweergave opslaan als html bestand
En dan krijg je en venster met opties.

Maak vantevoren een nieuwe map aan waar je in dit venster naar verwijst.
Zo blijven je plaatjes bij elkaar in één map.

:cool:
Hey Vazed, alles bij elkaar genomen ga ik toch de afbeeldingen behouden zo. Ze worden groter weergegeven in de eigen site, en da's ook nie slecht he :) Bedankt voor uw inlichtingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan