VB ActiveX object maken en invoegen op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

w.sickman

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Berichten
113
Hey Iedereen,

Ik ben al een tijdje aan het prutsen met een Visual Basic ActiveX object op een website plaatsen. Ik heb het in een ver verleden ooit wel eens gedaan maar kan me echt niet meer voldoende herineren hoe ik dat toen gedaan heb. Ik zal hieronder even opsommen wat ik wel en wat ik niet weet. Misschien kunnen er mensen aanvullen waar ik vastloop.

In Visual Basic moet ik een ActiveDLL project aanmaken met alle gewenste functies. Daarna het geheel exporteren en dan met ZIP als CAB file opslaan.

-- hier mist een groot stuk van mijn informatie:
als het goed is moet je hem nu registreren in het register, maar dat stuk snap ik echt de bavianenveren van.
--

daarna moet je het op de website includen als een <object> file.

Op internet kan ik geen goede tutorials vinden, maar dat kan ook aan mijn zoekkunsten liggen :\. Kan iemand bovenstaand lijstje compleet maken, of een link vinden naar een pagina waar het wordt uitgelegd?

Wout
 
Als je dat activeX wilt toevoegen aan je eigen website kan je dat stuk in de toolbox plaatsen als je b.v met visual studio werkt, en je kunt hem dan invoegen op je website:thumb:
 
Ik heb ook is gekeken naar dat ActiveX! Ik heb is een simpel spelletje gemaakt. Als ik hem dan test, dan test hij hem in de webbrowser en doet hij het prima! Hij voert hem uit als UserControl1.html!

Als ik hem dan ga maken, converten, dan maakt hij er een .ocx van! (een activex bestand) plus nog een .exp en .lib bestand!

Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat dat spelletje gewoon op mijn site draait?

Ik snap er vrij weinig van. Misschien dat ik het nog is ga snappen:thumb:!


Alvast bedankt! Ronald.
 
hoe maak je die ActiveX objecten dan?
Bij visual studio 2008 zie ik er geen project voor staan:confused:
 
Aan het begin als je Visual Basic opstart, vraagt hij wat voor project je wilt maken!

Visual Basic 2006 dan! in 2008 kan het vast ook wel!
 
Ik heb nog nooit iets van visual basic 2006 gezien wel van 2005 en 2008 en 2003
 
Oke.. op de site wil niet, maar wel dat je het .ocx toevoegd in VB en dat het dus in geheel is geworden!

Het spel is een .ocx bestand en iedereen kan hem toevoegen!


Dat is dan wel weer leuk:p
 
Ja, maar weet jij misschien hoe je een .ocx maakt met visual basic 2005
 
Geen idee, sorry!
Nog nooit mee gewerkt!

Ronald:thumb:
 
Misschien moet je dat dan toch wel eens gaan doen:p :thumb:
 
Trouwens dat tellen van 1 tot 1 miljard in letters:p, daar moet je een programma voor schrijven:)
 
Ik moet nog beginnen hoor;)
Leuk idee heb ik weer wat te doen:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan