MPEG-4 naar DVD-files

Status
Niet open voor verdere reacties.

POWERMERCEDES

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Berichten
208
:( ik heb op een dvd [4,7GB] X-aantal losse MPEG-4 staan van elk zo'n 300 MB
15x +/- 300MB alles bij elkaar is dit een bruiloft!.

NU wil ik hiervan dvd-files maken,en met Nero 7 wegbranden en op volgorde hebben
zodat afspelen in elke dvd-speler mogelijk word!.

Welke prog.kan ik hiervoor het allerbeste nemen?.

Met dvdschrink,dvddecrypter is het NIET gelukt!.
Dvdsanta opende niet alles wat op dvd stond!.

Ik heb het destijds WEL met nero te weten Nero digital op dvd gebrand redenen:

het was bijna 8,5 GB moest converteren samenvoegen etc...
ik heb dus van 2 dvd's 1 dvd gemaakt!.

Hoe nu verder,moet ik per MPEG-4 converteren naar DVD iso/sub files?
Of kan alles in 1x?

Ik w8 af alvast bedankt
 
Door het samenvoegen zijn je bestanden nu 'verpakt' met 't Nero Digital codec. (.mp4 ND)
Je moet de bestanden eerst anders 'verpakken' b.v. naar .avi.

Dit kan met MP4Cam2AVI Easy Converter ( http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/ )

Je bestanden krijgen dan de extensie .avi, welke makkelijk te bewerken zijn.
Met b.v. TMPGEnc DVD Author (http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/download/tda20.html )
kun je (heel) makkelijk een DvD maken met menu. (De trail versie werkt 14 dgn)
suc6
 
Laatst bewerkt:
freubel zei:
Door het samenvoegen zijn je bestanden nu 'verpakt' met 't Nero Digital codec. (.mp4 ND)
Je moet de bestanden eerst anders 'verpakken' b.v. naar .avi.

Dit kan met MP4Cam2AVI Easy Converter ( http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/ )

Je bestanden krijgen dan de extensie .avi, welke makkelijk te bewerken zijn.
Met b.v. TMPGEnc DVD Author (http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/download/tda20.html )
kun je (heel) makkelijk een DvD maken met menu. (De trail versie werkt 14 dgn)
suc6

correct wat ik zoek,maar ik krijg de volgende melding: deze toepassing kan niet worden gestart omdat LAME_ENC.DLL niet kan worden gevonden??.terwijl het er wel tussenstaat na openen met winzip erug vreemd
verders zoek ik werkende versie volledig geen X-aantal minuten
Ik heb ook andere zoals movie avi,Xlisoft gevonden allemaal probeerversie
als ik het in divx/xvid of avi krijg ben ik tevreden met en prog.wat ik al heb kan ik zo naar DVD files..

Maar ik zit weer vast,op andere manieren zoeken trachten deze MP4cam2avi te downloaden leverde niets op wel exact wat iknodig heb..
WINLAN werkt ook trouwens
 
freubel zei:
je kan de DLL file ook hier downloaden, opslaan in de directory van MP4cam2avi, dan zou het gewoon moeten werken.
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?lame_enc

De werkende versies die je zoekt zijn op inet te vinden, maar daar kan en mag ik je niet bij helpen. (illigaal)

Thanx,inmiddels al gelukt & frame bij frame alle 17 tegelijk ging niet!!!..
nu is alles afspeelbaar met WMP,
maar NU is het avi hoe nu met een werkende geen demo prog.naar DVD-files
En ik moet ze ook nog sorteren is ff zoeken denk hoe het beeld afloopt

Ik ben je ENORM dankbaar,je moest eens weten wat ik allemaal niet hebt gedownload en geprobeerd!.

Klasse man..
Nu dus FF stapje verder van AVI naar direct dvd-files en branden
Ik kan nu ook branden toch,met NERO als data en dan afspeelbaar in me dvd speler toch?
Denk dvd-files beter of maakt het niet uit.wat zeg jij?

klaar naar dvd-files is moeilijker gewoon ff sorteren zelf handmatig zoeken en dan met nero als data wegschrijven op een lege dvd?

Ik hoor van je ik heb echt uren lopen aan*****n met diverse prog.de juiste was wat jij me gaf had ff download installeren problemen nu werkt alles weer..en ging ook vrij snel viel me op...


nogmaals bedankt ik w8 op je reactie!
:thumb: :thumb: :thumb:
 
freubel zei:
je kan de DLL file ook hier downloaden, opslaan in de directory van MP4cam2avi, dan zou het gewoon moeten werken.
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?lame_enc

De werkende versies die je zoekt zijn op inet te vinden, maar daar kan en mag ik je niet bij helpen. (illigaal)

Ik kan jouw niet e-mailen[prive] want:

Alleen verenigingsleden kunnen priveberichten sturen

dus mail mij ff illegaal of niet ik moet het hebben ben nog langniet klaar ik heb nog x-aantal oudere bruiloften moet ik bewerken weer omzetten bla bla je weet wel ik heb goede,simpele werkende software/prog.nodig FF serieus
en nogmaals bedankt

e-mail mij ok
bedankt
 
Het kan nog steeds gratis, makkelijk en werkend powermercedes ;)

Download The filmmachine (http://members.home.nl/thefilmmachine/)


Open je avi file(s) en druk op next, Bij encoders selecteer HCEncoder (gratis en redelijk goed).
Dan kies DVD (DVD-5 4.7 GB) en als je wil wordt je film in de volgorde direkt gebrand op DvD.

leuk detail: wist niet dat dit programma ook .mp4 aankan :eek:

zorg wel dat DirectX 9 geinstalleerd is
 
Laatst bewerkt:
So far so Good

:thumb:
freubel zei:
Het kan nog steeds gratis, makkelijk en werkend powermercedes ;)

Download The filmmachine (http://members.home.nl/thefilmmachine/)


Open je avi file(s) en druk op next, Bij encoders selecteer HCEncoder (gratis en redelijk goed).
Dan kies DVD (DVD-5 4.7 GB) en als je wil wordt je film in de volgorde direkt gebrand op DvD.

leuk detail: wist niet dat dit programma ook .mp4 aankan :eek:

zorg wel dat DirectX 9 geinstalleerd is

Met Nero vision had ik zelf menu samengesteld en FF probeerversie gebrand
Perfect,alleen is het nog steeds niet 1 geheel,maar het werkt in me speler.
Bedankt voor de prog Mpeg4cam2avi
ik ga straks FF aan de gang met de filmmachine,ik vind tmpggenc namelijk niks
vroeg om code,licentie etc duurt verders erg lang
Met nero7,nerovision duurde het ook 2 uur en 45 minuten maar ik heb het afspeelbaar op dd alleen dus als 17 losse fragmenten door elkaar

komt goed thans a lot Freubel so far

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
freubel zei:
Het kan nog steeds gratis, makkelijk en werkend powermercedes ;)

Download The filmmachine (http://members.home.nl/thefilmmachine/)


Open je avi file(s) en druk op next, Bij encoders selecteer HCEncoder (gratis en redelijk goed).
Dan kies DVD (DVD-5 4.7 GB) en als je wil wordt je film in de volgorde direkt gebrand op DvD.

leuk detail: wist niet dat dit programma ook .mp4 aankan :eek:

zorg wel dat DirectX 9 geinstalleerd is

Heb ik weer,loop tegen het volgende aan:

:confused: Gedownload via jouw link: The FilmMachine Version 1.5.0.18 BETA
alle bestanden 17x +/- 300 MB lukt niet redenen ze zijn allen verschillend in bitrate/encoding etc..etc..vreemd maar goed..
Ik heb dus ZOWEL de bestanden welke ik had geconverteerd met MPEG4cam2AVI als originele NERO digital geprobeerd..inderdaad De met nero digital weg gebrande pakt deze prog.ok KLASSE maar ik moet wederom bestand voor bestand omzetten
dus 300 MB 1e dan 2e etc..
ik stuit tegen het feit dat ik het niet weg kan zetten op me HD krijg als laatste DVD te zien,omdat avi geen losse audio heeft valt er niks te converteren loopt prog.vast
en geeft ook nog een melding van KLASSE niet geregistreerd!!
:confused: :confused: :confused:
Wel mooi prog.FF stoeien denk

ik hoor van je nogmaals THANX:thumb:
 
FF tussendoor:"waarom kan ik jouw niet een prive mail sturen?"
Hoe word ik lid van een vereniging hierzo?.

HEy het lukt niet met filmmachine..
ik krijg diverse meldingen klasse niet geregistreerd..
schijnt dat de bestanden niet identiek zijn ze moeten qua bitrate,video,encoding etc..etc.. allemaal hetzelfde zijn blijkt dat ze niet identiek zijn erg vreemd toch?

Ik heb alles met NERO digital weggezet,alles eveneens met MPEG4cam2avi geconverteerd of hoe het ook mag heten schijnt dat elke fragment anderes is qua opmaak in details..

Met filmMachine stuit ik dus op het feit dat ik geen aparte audio hebt dvd-files hebben dit wel ,verders dus op het einde terwijl ik target c:/programfiles/filmmachine heb staan
kan ik alleen klikken op maak DVD maar staat maak iso files & burn dvd aangevinkt dus word er niks gebrand moet omgezet worden ennaar de map taregt gaan want ik moet het nog 16x doen dan alles bij elkaar als dvd kan ik uiteindelijk branden met NERO

Ik loop telkens,vast stuit op problemen
is handig als ik je kan emailen,dit leest iedereen namelijk misschien ff verder als je online bent vis messenher ofzo ik weet het ook niet meer!
:confused: :confused: :confused:
 
WIN AVI VIDEO CONVERTER hiermee heb ik de MPEG4 bestanden na gebruik van
MPEG4CAM2AVI naar DVD-files weten te omzetten!.

Dus MPEG4 eerst met MPEG4CAM2AVI een voor een geconverteerd naar AVI.zodat afspelen mogelijk was met WMP(Windows media speler).
Daarna met WIN AVI VIDEO CONVERTER alle 17 avi fragmenten van per stuk +/- 300 MB allen tegelijk omgezet naar DVD-files!.

Alle 17 gereed[duurt FF] met dvdschrink passend gemaakt de grootte neemt namelijk iets toe en dan naar keuze gebrand op DVD

*Keuze alcohol 120%.
*NERO 7.
*Dvddecrypter.

Samenvattend: IK begon met 2 dvd's totaal film materiaal +/- 8,5 GB
Ik had dit met NERO DIGITAL omgezet naar 1 DVD.
Waren opeens 17 losse fragmenten van elk +/- 300 MB en door elkaar
Deze 17x+/- 300MB was MPEG4 met MPEG4CAM2AVI er avi's van gemaakt
per fragment alle 17 tegelijk ging namelijk niet daarna uiteindelijk met
WIN AVI VIDEO CONVERTER alle 17 avi's tegelijk omgezet naar DVD-files
daarna spreekt voor zich branden op DVD en klaar is het afspelen maar in elke dvd-speler!:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Er zijn meerdere mogelijkheden,ik dank een ieder voor zijn/haar aangeboden hulp
:D :D :D
 
klasse gedaan powermercedes :thumb:

Zoek eens naar Cinema Craft Encoder, dit is HET programma voor encoding naar DvD, niks is sneller of beter. Niet gratis

zoek en gij zult vinden....
 
Laatst bewerkt:
klasse gedaan powermercedes :thumb:

Zoek eens naar Cinema Craft Encoder, dit is HET programma voor encoding naar DvD, niks is sneller of beter. Niet gratis

zoek en gij zult vinden....

Heb gevonden deze: Cinema Craft Encoder SP v2.70.02.10 WinALL Cracked-BLiZZARD

Ik wil NU effecten toepassen zoals beeld veranderen & geluid effecten toevoegen in WINLAN zit het een en ander maar is tijdens afspelen alleen mogelijk met NERO lukt het wel alleen niet de effecten die winlan heeft?!.

Verders is er zoals gewoonlijk weer van alles misgegeaan
nero gaf enkele fouten toch maar ff gebrand en ja hoor NIET een geheel maar korte stukjes ik moet er nog meer tijd insteken denk ik
alles omgebouwd van MPEG4 naar AVI vervolgens naar DVD-files schijnt er toch nog conflicten te zijn nero rangschikt niet naar volgorde
ik loop telkens tegen fouten aan..
ik begrijp niet waarom elk fragment anders van opbouw is in bitrate,geluid,beeld,opmaak alles vas mpeg4 daarna werd het avi en vervolgens dvd-files

wat het nou exact is weet ik niet
ik heb nu zowel ALLE 17 mpeg fragmenten,als 17 avi fragmenten en dvd files op me PC staan...ik kon alle 17 dvd files niet met dvddecrypter openen????
met dvd schrink ook niet dus direct met nero gebrand weer mislukt!.

ik ga wel ff met cinema craft stoeien
wederom bedankt,ik zal NIET meer te vroeg juichen pas als het daadwerkelijk goed is reageer ik wel weer,en svp een bewerktook of progje ik wil mooiere geluid met effecten,veranderende beelden erin zoals 3D,link inschuiven,rechts inschuivend etc..etc..er zijn legio opties ik moet progje hebben...
jammer dat nero niet alles een geheel maakt en gewoon los brand op dvd
na 13 minuten 1ste fragment afgelopen moet ik werken met dvd remote control skippen naar volgende fragment kan het niet met nero 1 geheel ?moet mogelijk zijn toch

ik hoor van je Freubel:eek:
 
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

You have to choose avi-files with the same videocodec.framerate,resolution,audiocodec,audiosamplingrate and audiochannels,if these are not the same they can'r be merged together

Bovenstaand gaf "The FimMachine"aan toen ik de 17 Avi's selecteerde en naar Dvd-files wilde.

Ik zet er GROTE----------------->>> ????????? bij

Ik snap er totaal niks meer van.natuurlijk is elk fragment anders qua grootte,beeld & geluid allen WEL mpeg4..

Wat moet ik nu weer voor progje gebruiken om the filmMachine aan het werk te krijgen?
Dat andere cinema craft is niks een en al probleem meldingen en erg klein progje...
ik w8 af
:confused:
 
K-Lite mega codecs pack binnengehaald!
Gspot gaf aan download DIVX5.
Nu na K-Lite mega codepack speelt aller weer in elke speler
Nu maar weer opnieuw met avi video convertor cq,timeMachine verder stoeien
Ik zal ook eens poging wagen met Moviamaker van windows wie weet lukt het

:thumb:
 
Ik ben weer terug bij af...
Eindelijk MPEG4 omgezet naar originele dvd-files
met Dvdschrink kom ik op 8,7 GB dus wederom 2 dvd's
het is kennelijk te groot:confused: krijg het dus uitsluitend met NERO DIGITAL op 1 dvd maar dan is het niet afspeelbeer in een dvdspeler TV combinatie!!!...:confused:

Dus blijft alleen over dubbel-layer,dvd beide kanten brandbaar maar dan moet ik zeker een dubbel layer brander aanschaffen?!.

Terug bij af of heeft iemand nog tips om het toch op 1 DVD van 4,7 GB te krijgen?
:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan