Beeld en Geluid scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
905
Hallo allemaal,

Ik heb hier een *.avi-filpmje. Hiervan wil ik het geluid. Mijn vraag is dus, hoe kan ik beeld en geluid scheiden?

Groet, Joren
 
Geacht forum,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil van een gedeelte AVI-film het geluid er af halen. Ik heb het met virtualdub geprobeerd, maar het lukt(e) niet. Ik hoop dat er iemand onder de leden van het forum is die mij wat verder op weg kan helpen!!

met een vriendelijke groet,

Jac Art
 
In virtualdub kun je een selectie maken van het gedeelte waarvan je de audio wilt hebben.
Ga naar het begin van het fragment wat je wilt hebben en druk op HOME. Vervolgens ga je naar het einde van het fragment en druk dan op END. Nu wordt de selectie blauw en dit gedeelte save je door: File -->save wav.
 
Beste Einstein,

Hartelijk dank voor de oplossing van het probleem. Ik kan nu een gedeelte geluid bewerken in bv Audicity.
Ik heb ontdekt dat je het geluid wat je eruit hebt geknipt, door te "plakken" gewoon weer terug kan zetten.
Nogmaals dank!
 
Goedenavond,

Ik heb een probleem dat m'n geluid van een AVI bestand bijna een minuut achterloopt op het beeld.
Is het de bedoeling dat ik het geluid er uit haal en het terug moet plakken (op de juiste positie)?

Hoe doe ik dat het makkelijkste?

Bvd,

Roodwass
 
Dag!

Even een vraagje!

Wat voor beeldbewerkingsprogramma gebruikt u?

mvg

Jac Art
 
Dag!

Even een vraagje!

Wat voor beeldbewerkingsprogramma gebruikt u?

mvg

Jac Art

Hoi,

Ik neem aan dat je reageert op mijn vraag.

Eeeh, vooralsnog gebruik ik eigenlijk helemaal geen programma.
Ik heb zojuist Virtualdub gedownload (zag dat dat ergens genoemd werd) en geopend maar om je de waarheid te zeggen zegt het me niet zo gek veel.
Zie 2 beeldschermen naast elkaar maar wat ik moet doen is me een raadsel.
Wellicht dat ik iets geheel anders nodig heb.

Ik heb nog even gemeten en het geluid loopt ongeveer 56 seconden achter op het beeld.

Bvd en groet,

Roodwass
 
Dag!

Als het een eerste keer is dat u een videofilm wil bewerken, kunt u Moviemaker van Windows gebruiken.
Moviemaker zit standaard in XP of Vista. Anderzijds kunt u het programma Showbizz of Studio 9, 10 of 11 benutten.
Dit is wel shareware!

In één van deze programma kunt u zien waarom het geluid achter loopt op de film. U heeft dan de mogelijkheid om in het programma Virtualdub het geluid van het beeld scheiden en daarna in het videobewerkingsprogramma het geluid op de juiste plaats zetten. Virtualdub is niet echt een beeldbewerkingsprogramma maar kan zeer nuttig zijn als hulp bij het draaien van beelden of het scheiden van geluid. Advies: Ga eerst met bv Moviemaker aan de slag en kijk wat er mis is. Daarna kunt u altijd nog gebruikmaken van Virtualdub.

Succes!

Met een vriendelijke groet,

Jac Art
 
Hoi Jac Art,

Allereerst bedankt voor je hulp.
Heb moviemaker geopend en heb de AVI geïmporteerd maar ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je nu moet kunnen zien waarom het niet synchroom loopt.
Zie wel een tijdlijn die ik aan kan zetten en hoopte zo het geluid vooruit te kunnen schuiven maar ik heb de indruk dat het programma niet helemaal begrijpt wat ik wil, hoewel ik beter kan zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat het programma wil :eek:.

Iemand die me hiermee kan helpen?

Oh ja, ik heb via Virtualdub het geluid reeds gescheiden van de AVI en opgeslagen als een WAV bestand hoewel de AVI nog steeds geluid heeft.:confused:

Bvd en groet,

Roodwass
 
Hoi Jac Art,

Allereerst bedankt voor je hulp.
Heb moviemaker geopend en heb de AVI geïmporteerd maar ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je nu moet kunnen zien waarom het niet synchroom loopt.
Zie wel een tijdlijn die ik aan kan zetten en hoopte zo het geluid vooruit te kunnen schuiven maar ik heb de indruk dat het programma niet helemaal begrijpt wat ik wil, hoewel ik beter kan zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat het programma wil :eek:.

Iemand die me hiermee kan helpen?

Oh ja, ik heb via Virtualdub het geluid reeds gescheiden van de AVI en opgeslagen als een WAV bestand hoewel de AVI nog steeds geluid heeft.:confused:

Bvd en groet,

Roodwass


het geluid kun je in virtualdub weg hallen door bij: audio>no audio, da moet je hem gewoon opslaan als avi en zit er geen geluid meer bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan