probleem branden MP3 cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2000

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Berichten
347
Hoi,

Ik heb muziek gedownloaded van het internet (Limewire) en wilde dit op cd-rom zetten met Nero6 (maken mp3 cd). Vorige week is dit succesvol verlopen, maar nu geeft nero aan dat het geen compatible bestand kan vinden.
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik de CD van de vorige keer gebruikte en dat ik daarom geen andere muziek erbij kon zetten. Maar toen ik een lege cd gebruikte ging het ook niet.
Ik heb de bestanden gecontroleerd en er staat overal .mp3.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Bedankt,

Martijn
 
Laatst bewerkt:
De bestanden spelen wel af op je PC?
Als je via Limewire hebt gedownload zit je wel in een grijs gebied.
Afzenders kunnen de extensie gewijzigd hebben, zodat je ik weet niet wat voor rommel op je PC hebt staan.

Ook mogelijk dat de bestanden nog copyricht in hun header hebben, hoewel Nero dat dan wel gemeld zou hebben.
Heb je een converter programma WAV/MP3?
Haal de bestanden daar eens doorheen, gewoon MP3 naar MP3.

Wie weet...
 
Oke bedankt. Heb je misschien een tip voor een gratis (danwel trial versie) voor een converter?

Oh ja, dat moet ik nog wel even vermelden. Ik heb zojuist geprobeerd ze te branden als gewone audio-file maar toen werd er aangegeven dat de sommige bestanden niet werden gevonden of de format niet werd ondersteund.

De bestanden worden wel op mijn pc afgespeeld.
 
Laatst bewerkt:
martijn2000 zei:
Oke bedankt. Heb je misschien een tip voor een gratis (danwel trial versie) voor een converter?

Oh ja, dat moet ik nog wel even vermelden. Ik heb zojuist geprobeerd ze te branden als gewone audio-file maar toen werd er aangegeven dat de sommige bestanden niet werden gevonden of de format niet werd ondersteund.

De bestanden worden wel op mijn pc afgespeeld.
Kijk op deze pagina voor een converter naar je zin.

Als het format niet wordt ondersteund, ben ik bang dat dat helemaal geen muziekbestanden zijn.
Ik zou ze weggooien, maar ik weet niet om hoeveel bestanden het gaat?
 
Nou, het zijn toch wel zon 20-30 nrs. Wat vreemd is dat ze wel op mijn pc afspelen...:confused:

Maar ik zal jouw oplossing eens gaan proberen en kijken wat er gebeurt.
 
martijn2000 zei:
Nou, het zijn toch wel zon 20-30 nrs. Wat vreemd is dat ze wel op mijn pc afspelen...:confused:
Sorry, ik ben te snel geweest, je hebt gelijk.

Maar dan is het eigenaardig dat Nero er kennelijk iets onhandelbaars inziet.

Maar misschien helpt die conversie.
 
Het blijft inderdaad eigenaardig. Ik heb ze geconverteerd van mp3 naar mp3 (cd-kwaliteit) in een nieuwe map, maar Nero blijft het niet herkennen.

Er viel me nu nog iets op: Als ik het Nero start en ik kom in het 'add' menu dan geeft ie aan dat er 0 mb beschreven is, terwijl ik toch al wat mp3'tjes op de cd heb staan?

Enig idee?:(
 
Als je Winows Media Player 10 of 11 hebt:

Ga naar het scherm Branden, zet de mp3 bestanden er in.

Ga naar Opties van WMP en zet kbs e.d. in.

Laat branden.

Ben benieuwd.
 
Hij is nu bezig elke titel te inspecteren en zet er dan vervolgens 'converted' achter. Lijkt dus wel goed te gaan. Ik kan nu alleen op deze cd geen andere mp3's meer zetten, of is dat met Nero ook altijd het geval?

Ben benieuwd:)
 
Je bedoelt dat je laat branden op een CD-RW?

Ik moet je zeggen dat ik niet weet of WMP later "bijvullen" toe staat.

Met Nero kan het wel, maar niet met alle versies geloof ik.

Op veel PC's zit een OEM-versie en die kan minder dan Nero 6 en Nero 7 (Ultimate).
 
Nee, Ik laat branden op een gewone cd-rom...Maar goed, wmp gaf aan dat ie 15 bestanden niet kon lezen en ook nog eens dat er onvoldoende ruimte op de cd zal zijn.

Ik denk dus dat de bestanden toch niet goed zijn. Toch jammer, maar goed niets aan te doen. Het beste is, neem ik aan om de bestanden te verwijderen...:(

Ik zal deze vraag dan maar op opgelost zetten?

Heel veel dank voor je hulp!!:thumb:
 
Ik zal deze vraag dan maar op opgelost zetten?
Daar hebben we hier nooit bezwaar tegen..:D

Het blijft typisch dat je PC ze wel kan lezen.

Als je toch nog een poging wilt wagen, heb iTunes?

Het zou een schot in het wilde zijn, maar hoe komen ze daar tevoorschijn?
Zijn het m4a-bestanden? Of zoals ze het bij Apple ook wel hebben "Beveiligd AAC-audiobestanden"?
 
Laatst bewerkt:
dat zal ik dan morgen eens proberen. Ik geloof dat ik Itunes er ooit eens een keer afgezet heb, omdat het me irriteerde:eek:

Dus, hehe, ik laat de vraag dan maar op onopgelost staan. :D
 
Ik heb ze in I-tunes gezet. Hij converteert ze automatisch. Als ik dan op info klik staat er: mpeg1-audiobestand:confused:
 
Als ik dan op info klik staat er: mpeg1-audiobestand
Als er niets achter staat weten we nog niets. Mpeg1-layer2 audiobestand is een DVD audiospoor.
Mpeg1-layer3 audiobestand is het welbekende MP3. Is het een audiospoor dat uit een DVD is geript?
Ik zou het nu echt niet meer weten.:confused:
 
Ja er staat inderdaad Mpeg1-layer3, dus Mp3....

Zou er iets aan de hand kunnen zijn met NEro zelf (alhoewel, WMP brande ook niet alles).
Ook een nummer dl ie niet en er zitten verschillende genres tussen, dan zou toch op zijn minst een ervan goed zijn?

Wat ik vreemd vind is dat als ik een beschreven CD in de brander stop en Nero opdracht geef een mp3 (of elk ander audio-bestand) te dl, dat er dan in het scherm waar je nummers kunt oploaden staat dat leeg is....:confused:

Ik zal Nero eens opnieuw installeren, misschien dat dat helpt?
 
Hoi,

Nou, klaarblijkelijk lag het toch aan Nero. Heb het opnieuw geinstalleerd en plots herkent ie alles wel....hm. Stom van me dat ik dat niet eerder heb geprobeerd...

Ik wil je hartelijk danken voor je hulp!!!:thumb: :thumb: en sorry dat ik 'zoveel tijd van je heb afgesnoept' terwijl de oplossing simpeler was dan ik dacht.:eek:

Kan ik hier nog een klein vraagje aan je stellen, zonder een nieuw topic te openen? Ik had namelijk slechts een nummer op een gewone cd-rom gezet (mp3) en nu kan ik geen andere muziek meer plaatsen. Beetje zonde van de cd...zijn er mogelijkheden om dit te omzeilen, of moet ik gewoon maar zoveel muziek op m'n harde schijf zetten totdat de 700mb is bereikt en dan branden?

Goed, vraag kan op opgelost:rolleyes:

En nogmaals dank,

Martijn
 
Ik had namelijk slechts een nummer op een gewone cd-rom gezet (mp3) en nu kan ik geen andere muziek meer plaatsen
Als je een CD-RW gebruikt kun je in Nero kiezen voor afsluiten of open laten voor toevoegingen.
Maar bijna geen enkele (of geen) stand-alone CD-speler kunnen zo'n RW lezen.
De moderne DVD-speler vaak wel, maar dan heb je niet de geluidskwaliteit van je stereo-set, tenzij je een home-studio aan je DVD-speler hebt gehangen.
 
Nee ik gebruik een cd-r. eh, dus gewoon wachten tot ik voor 700mb aan muziek verzameld heb en dan alles erop gooien?
Trouwens met een data-cd kun je wel steeds weer andere bestanden toevoegen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan