Mpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
439
Mijn vraag is , wat is het verschil tussen MPG en MPEG .
vr,gr. Joop
 
Ik heb nog een vraag erbij. Ik heb een Pinnacle 50i TV kaart, waar ik mee op kan nemen. Er komt dan een WMV extensie uit. Hoe kan ik die omzetten naar AVI of WMA voor een DVD te branden. Liefst WMA, die kan mijn DVD speler aan.
Groet Joop
 
Joop, daar zijn tooltjes voor:

zie link

En antwoord op je eerste vraag:
MPEG staat voor Motion Picture Expert Group en is DE bron voor digitale videoformaten. Deze groep definieert standaarden op het gebied van digitale video waaronder de MPEG 1-standaard (gebruikt in Video-CD's), de MPEG 2-standaard (gebruikt op DVD's en SVCD's), de MPEG 4-standaard en verscheidene audiostandaarden (o.a. MP3 en AAC).

MPG kan ofwel een afkorting zijn van MPEG of wordt gebruikt als een bestandsextensie voor MPEG 1- en MPEG 2-videodata.
 
Laatst bewerkt:
Ferdi01 ik heb naar de programma's gekeken Ze zijn wel Free, maar voor een paar dagen.
Kopen is wel duur. Met een AOW gaat dat niet allemaal. Wat ik niet begrijp is mpeg omzetten naar een WMA file, dat is alleen geluid. Mijn DVD speler kan wel svcd ,vcd aan, maar geen DVD met mpg. Ik heb het gebrand met Nero, via Nero Expres en dan de Mediaplayer file toegevoegd. ik weet niet hoe ik het verder moet doen. Met Magix kan ik wel DVD spelen op mijn DVD speler. Met Pinnacle een Video afspelen en dan opnemen met DVD gaat ook. Wat ik fout doe weet ik niet.

Groet Joop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan