Onmogelijk om filmpje te bewerken in Pinnacle 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
633
IK heb Pinnacle Studio 10.5plus.
Ik heb sinds gisteren een Sony videocamera, helemaal blij natuurlijk.
Stukje gefilmd en nu uitproberen op de pc te zetten en te bewerken.
Op de pc gezet, is opgeslagen als avi bestand (DV-kwaliteit).
Nu heb ik onder ' bewerken' mijn filmpje geselecteerd in de map ' mijn video's ', maar dan lukt het niet dit filmpje naar beneden te slepen en als ik dubbel klik er op komt er te staan:
Het videobestand c://................... kan niet worden geopend.
Wat doe ik fout?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, want ik heb juist Studio 10 gekozen omdat dit toch wel een goed programma moet zijn.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
 
Kan niemand bij verder helpen?
Nog even verdere uitleg:
Hij verwijst dus wel naar het avi-bestand, maar ik zie in het album dus ook geen pictogrammen van mijn avi-bestanden.
Alleen maar zwarte vlakken.
Geen beeld en niet te openen.
Nu leende een buurman mij een eerdere versie van Pinanacle te proberen, volgens hem lag het aan mijn videokaart dat ik gaan beeld heb.
Ik kreeg namelijk na installatie het advies de nieuwste drivers te downloaden van mijn videokaart.
Maar dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet.
Er is namelijk door Medion ( daar heb ik de pc van ) ooit een andere videokaart erin gezet, en daar hebben ze aparte drivers voor geinstalleerd.
Nu kan ik dus geen nieuwe drivers downloaden.
Kan het hiermee te maken hebben?
Ik heb nu versie 8 van hem er op even gezet; wel pictogrammen en ik kan die bestandjes wel naar beneden slepen, maar in de player kan ik wel afspelen, maar zonder beeld, dus de tijdbalk loopt wel, en je ziet het schuifbalkje gaan, maar zonder beeld.
Ik begrijp er echt niets meer van.
En wil graag toch met versie 10 aan de slag, dus waar ligt dit nu aan?
Graag jullie hulp.
 
Hoi,

Probeer te achterhalen welke videokaart er in zit via de helpdesk van Medion, of per e-mail

Suc6
Albatros
 
Nu heb ik onder ' bewerken' mijn filmpje geselecteerd in de map ' mijn video's ', maar dan lukt het niet dit filmpje naar beneden te slepen en als ik dubbel klik er op komt er te staan:
Het videobestand c://................... kan niet worden geopend.
Dit ziet er niet uit als een probleem van je grafische kaart, maar als een niet met Pinaccle compatible bestandsformat.
Nu kan er in een avi-bestand van alles zitten, dus ik zou proberen te achterhalen welk format de video-speler gebruikt (mpg, DviX) en daarna in de handleiding van Pinaccle opzoeken welke video-formats worden ondersteund/gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan