MSN Gespreksgeschiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Berichten
314
Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn kids (13 en 12 jaar) een computer gekocht. Ze zitten veel op MSN maar ik wil dat een beetje kunnen monitoren. Nu is de oudste zo slim geweest om de gespreksgeschiedenis te wissen, de map (gespreksgeschiedenis) te deleten en zodoende er voor te zorgen dat ik niks kan nalezen. Mijn oudste is een meid van dertien en een gewillig slachtoffer voor de slechterikken op het grote wijde web. Hoe kan ik die zooi weer terug halen. Ik heb reeds een paar topics gelezen en ook een proggies geprobeerd tot nu toe zonder succes. De proggies die ik geprobeerd heb zijn: Restoration, FreeUndelete, REST 2514 en pci-nl-smartrecovery.

Iemand nog andere suggesties?

Peter
 
Omdat terug te halen zul je exact datum en tijd moeten hebben,en dan nog wordt het moelijk,dus helaas.

Wat je wel kan doen is de gesprek geschiedenis in een andere Dir te laten plaatsen ,die zij niet weten.

Maar een beetje vertrouwen kan ook geen kwaad,praat er over!!!
 
Je kunt een keylogger mee laten draaien , die zien ze niet .

Mijn dochter van 10 heb ik eens gevolgd tijdens een gesprek met een ( jongen ) ben me helemaal LAM geschrokken wat dat ( jongentje) eruit kraamde . Heb het gesprek even overgenomen :D en dat ( jongentje) verteld dat ik wist waar hij woonde . En dat er nadere stappen zouden volgen . Vervolgens mijn dochter een nieuw msn naam laten aanmaken .
Echter ........ zon lijst zit snel weer vol hoor met van allerlei wazige namen .
Helemaal controleren lukt je toch niet , of je moet al afspreken alleen bekenden in de lijst te willen .
 
Omdat terug te halen zul je exact datum en tijd moeten hebben,en dan nog wordt het moelijk,dus helaas.

Wat je wel kan doen is de gesprek geschiedenis in een andere Dir te laten plaatsen ,die zij niet weten.

Maar een beetje vertrouwen kan ook geen kwaad,praat er over!!!

Ik wil wel graag weten hoe dat gaat met dat andere dir. Ook zou ik wel willen weten hoe ik aan een keylogger kom.

Heb overigens juist een heel gesprek gehad en uitleg gegeven over wat er allemaal mis kan gaan. Mijn dochter is gewoon nogal wat na-ief. Daar kan ik niks aan doen. Maar omdat we juist afspraken hadden gemaakt en ze diezelfde dag nog die map en MSN files verwijderd heeft, (broertje van 12 had dat gezien, ik heb haar ernaar gevraagd en ze heeft toegegeven) en zich dus meteen al niet aan de afpraken hield, wil ik graag toch wat controle houden.

Suggesties?

Groetjes

Peter
 
In Extra onder Opties/Berichten kan je een andere plaats invullen
 
Je locatie waar het opgeslagen wordt veranderen in een nieuwe map zoals iemand hier al zei. Je kan de map verbergen (ik weet alleen niet hoe je er weer in komt) of de map beveiligen met een wachtwoord, ik heb ergens gelezen hoe dat moet maar dat weet ik niet meer.
 
Ik ken dit.

De pc van mn zoon (9) heeft één gebruiker (hij) en een beheerder (ik). Zijn gespreksgeschiedenis wordt opgeslagen in een map in mijn docs & settings en hij kan daar dus niet bij. Mijn account is uiteraard afgeschermt met een wachtwoord. De ultieme straf op verkeerd gedrag en het wissen van gesprekken ( google naar File Scavenger ) is het door mij in de router uitschakelen van zijn internetverbinding.
 
Ik ken dit.

De pc van mn zoon (9) heeft één gebruiker (hij) en een beheerder (ik). Zijn gespreksgeschiedenis wordt opgeslagen in een map in mijn docs & settings en hij kan daar dus niet bij. Mijn account is uiteraard afgeschermt met een wachtwoord. De ultieme straf op verkeerd gedrag en het wissen van gesprekken ( google naar File Scavenger ) is het door mij in de router uitschakelen van zijn internetverbinding.

Dat laatste vind ik wel interessant. Hoe doe je dat met een draadloze router? Met een kabelaansluiting naar haar kamer is het simpel maar ze zit draadloos? Ik heb overigens een SiteCom... enig idee?
 
Draadloos lijkt mij dezelfde werkwijze hebben als bekabeld.

content.jpg


Op het tabblad [content filtering] aanvinken dat filteren ingeschakeld moet worden en van daaruit verder met het ipadres van de koter in de hand

:cool: No-one beats daddy :cool:
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik niet zo'n vader, maarja, ik verwijder ook geen gespreksgeschiedenis... En ik heb een eigen computer, dat scheelt wel.:p
 
Gelukkig heb ik niet zo'n vader

Daar kunnen we over discussiëren, maar daar lijkt dit forum me niet voor uitgevonden. Feit blijft dat, wanneer men met enige regelmaat de kranten leest, men er niet onderuit kan toe te geven dat enige controle op het (Internet)gedrag van minderjarigen waar we als ouder(s) verantwoordelijk voor zijn gewenst is.

Hopelijk kan ST iets met eerder genoemde adviezen.
 
ik heb ook niet zo'n vader, maar ik ben wel zo'n broer:p Mijn kleine zus controleer ik toch ook wel. Die zit vaak op jippii. Heb daar ook eens opgezeten en als je dan ziet wat er daar allemaal opzit van zieligaards(ik zal maar niet zeggen wat ze allemaal vragen aan de meisjes:D ) Dan wil ik haar toch ook wel controleren. Wat ik heb gedaan, is dat de gespreksgeschiedenis wordt opgeslagen op de thuisserver en daar kan zij niet aan. Dit is natuurlijk wel een omslachtige oplossing om hiervoor een server op te zetten, maar bij ons wordt die toch gebruikt voor downloaden en routing en al die dingen, dus die taak kan er ook nog bij. Je kan er natuurlijk ook voor zorgen dat het internet alleen aanligt als jou computer aanligt. Dan kun je dit trucje ook toepassen. Alle gesprekken laat je dan opslaan op jou pc.

P.S. Het is mijn vader die dit aan mij heeft gevraagd om haar te controleren. Zijn zonen vertrouwt hij wel(a), maar de dochter durft al eens een misstap begaan.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je met MSN plus de gespreksgeschiedenis beveiligen met een wachtwoord.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, bij msn plus kun je je gespreksgeschiedenis beveiligen. Maar dan nog kun je er makkelijk inkomen. Wat ik alleen niet snap is waarom iedereen elkaar gaat lopen controleren. Mensen moeten fouten kunnen maken en die zelf herstellen, en niet omdat pappie en mammie achter hun aanzitten... Toen er nog niet zoiets was als msn werden toch ook niet alle brieven, verstuurd via de ppt, gecheckt door de ouders. Sorry hoor maar ik zou toch wat meer vertrouwen in je kinderen hebben. Of ze moeten weten dat je ze checkt, maar doe het niet achter hun rug om. Dat is best triest.
Tegen niemand beledingend bedoelt, maar dit is mijn mening.
groetjes gwen:rolleyes:
 
Dat klopt, bij msn plus kun je je gespreksgeschiedenis beveiligen. Maar dan nog kun je er makkelijk inkomen. Wat ik alleen niet snap is waarom iedereen elkaar gaat lopen controleren. Mensen moeten fouten kunnen maken en die zelf herstellen, en niet omdat pappie en mammie achter hun aanzitten... Toen er nog niet zoiets was als msn werden toch ook niet alle brieven, verstuurd via de ppt, gecheckt door de ouders. Sorry hoor maar ik zou toch wat meer vertrouwen in je kinderen hebben. Of ze moeten weten dat je ze checkt, maar doe het niet achter hun rug om. Dat is best triest.
Tegen niemand beledingend bedoelt, maar dit is mijn mening.
groetjes gwen:rolleyes:

Beste Gwen,

Ik weet niet hoe oud je bent, ik weet niet wie je bent, ik weet niet of je zelf kinderen hebt, ik weet niet eens of je wel weet waar ik het over heb...!!! Ik weet alleen dat ik mijn kinderen opvoed zoals mij dat goeddunkt. Lees je wat meer kranten en kijk je wat meer naar programma's als "opsporing verzocht" o.i.d, dan zou je weten waar het over gaat. Jij weet niks over mijn kinderen, jij weet helemaal niet wat er gebeurd is. Ik weet alleen dat ik het nodig acht mijn kids te controleren en dat ik dat technisch gezien gewoon moet kunnen doen. Als mijn dochter via MSN scheld en daar andere kinderen mee beschadigd, of wordt verleid door een of andere zieke geest die zich voordoet als een aardig meisje en zegt vriendinnen te willen worden met haar en door haar naiviteit daar in trapt, dan ben jij er niet voor mij of wel? Ga jij dan mijn meisje redden? Zul jij haar dan alle ellende kunnen doen vergeten? Ik dacht het niet. Dus voordat je oordeelt, zul je misschien eerst eens wat beter geinformeerd moeten zijn. Dit is de eerste keer dat ik reageer op de opmerkingen die mij hebben bereikt via dit forum, en dit is tevens de laatste keer. Dit forum is bedoeld voor technische ondersteuning en niets anders. Dit bericht geldt voor iedereen die zich aangemeld heeft voor deze topic en meent zich te moeten bemoeien met de opvoeding van mijn kinderen. Dus laat het en ik doe wat ik nodig acht. Ik heb niemands mening gevraagd en dus wil ik die ook niet weten. Als je een goede technische tip voor me hebt ben je van harte welkom om te reageren.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan